Milli Muharip Uçak Kaan, ilk uçuþunu baþarý ile tamamladý.
Baþta Hava Kuvvetlerimiz olmak üzere, Türk Silahlý Kuvvetlerimiz, devletimiz, milletimiz için 21 Þubat, tarihî bir gün oldu.
Kendisini aziz milletimizin bir evlâdý olarak gören partili partisiz her vatansever mutlu oldu, gururla doldu.
Yýllardýr, "biz yapamayýz, yaptýrmazlar" diye kendi ülkesini küçümseyen, kendi insanýný horlayan zihniyetin sahipleri ise yine fitne fesat peþindeydiler. Milletimizin sevincine ortak olmadýklarý gibi bu baþarýyý küçümseyemeye, alaya almaya kalktýlar.
5. kol elemaný mýdýrlar, yoksa yýllardýr etki ajanlýðý mý yapýyorlar bilemiyoruz.
KAAN'ýn uçuþundan açýkça rahatsýz oldular.
Kalorifer peteðine benzettiler, tekerlekleri kapanmýyormuþ, bakalým hedefe vurabilecek mi görecekmiþiz, milli savunma sanayinin böylesine abartýlmasý kanlarýna dokunuyormuþ...
Bunlar, TOGG için de neler demedi. TOGG Ýtalya'da üretiliyormuþ da, gece Gemlik'e gemiler yanaþýyormuþ da, o bölgedeki kameralar kapatýlýyormuþ da... Bunlar da sahiden utanma yok.
Alman, Yunan, ABD, Ýran, Azerbaycan medyasý, daha niceleri olayýn önemini gördü, bizdeki muhalif medya, sýrf Erdoðan düþmanlýðý yüzünden birinci sayfalarýnda KAAN'ýn haberini görmediler.
Vatan müdafaasý, sýnýr güvenliði, hürriyetimiz, baðýmsýzlýðýmýz için ayaða kalkan bir Türk Savunma Sanayii var. Bir insan bundan neden rahatsýz olur?
Silahlý kuvvetlerimiz moral buluyor. Askerler, kýsýtlamalardan ve ambargolardan kurtulacaðýmýz için heyecan duyuyorlar.
Mühendislerimiz Türkiye Yüzyýlý'na armaðanlar verdikleri için gurur duyuyorlar. "Artýk havacýlýðýn þampiyonlar ligine girdik. Onu gösterdik. Ýçimize sindiremediðimiz geri kalmýþlýðý bitirdik" diyorlar.
On binlerce genç mühendisten söz ediyoruz. Onlarýn heyecanlarýndan, Büyük Türkiye sevdasýndan söz ediyoruz. Yeni nesil bir mühendislik rüzgârý, teknik kadrolar þahlanýþý yaþýyoruz...
Türkiye düþmanlarýnýn safýnda yer alan muhteris, kýskanç, hazýmsýz zihinler bunu anlayamazlar...
5. Nesil savaþ uçaðý olan KAAN'ýn baþarýlý uçuþuna 1500 mühendis alkýþlarla eþlik etti.
Neden bu kadar önemli?
TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil, dün TRT Haber'de açýklamalarda bulundu:
KAAN'ýn dünyada bu kadar kýsa sürede yapýlan en baþarýlý proje. Uçak 5. Nesil olunca bugün var olan bütün uçaklarla savaþabiliyor anlamýna geliyor. Sadece motoru ve fýrlatma ünitesi yerli deðil. TEI Ukrayna'daki firmalarla çalýþýyor, yerli Türk motoru da uçaðýn teslim süresine yetiþtirilecek.
Kotil, "Gök Vatan'a bir füze girdiðinde çok uzaklardan Roketsan'ýn füzeleriyle, KAAN'la karþýlaþacak" diyor.
Karanlýk zihinler istediði kadar küçümsesin; ABD, Rusya, Çin ve Japonya'dan sonra Türkiye. 5'inci nesil savaþ uçaðý yapan 5. ülke. Türkiye Yüzyýlý için gayret ve fedakârlýklarla yeni bir hikâye yazýlýyor.
Türk savunma sanayii son 10 yýllýk dönemde, 9 milli uçaðýn ilk uçuþlarýný gerçekleþtirdi:
Unutmayalým ve hakkýný teslim edelim ki, bu þahlanýþýn itici gücü sivil iradedir. Cumhur Ýttifaký'dýr. Aziz milletimizin dualarýdýr.
Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn imzasý ile havalanan bu uçaklar milletinden güç alan Cumhurbaþkanlýðý Hükümet Sisteminin eserleridir.
Erdoðan göreve geldiðinden beri savunma sanayiinde yerli üretimin payý %80'ler seviyesine çýkarýldý. "Artýk ihtiyacýmýz olan silahlarýn hemen tamamýný kendi imkânlarýmýzla üretebiliyoruz. Bununla da yetinmiyor, dost ve kardeþ ülkelere ihracat yapýyoruz."
Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn sözleri ile noktalayalým:
"Ne demiþlerdi? 'Yapamazlar.' Bu özgüven fukaralarýna, 'parçasý kalorifer peteðine benziyor' diyen hazýmsýzlara, ilk andan itibaren KAAN projesini baltalamaya çalýþan iþbirlikçilere raðmen milli muharip uçaðýmýz hamdolsun bugün göklerle buluþtu. Rabb'im emeði geçen herkesten razý olsun."