PEDRO Almodovar’ý nasýl biliriz? Hizaya gelmeyen, nizamý bozmaya bayýlan, sýnýfýn zekasý yüzünden kalýbýna sýðmayan yaramaz çocuðu gibidir. Biraz muzip, biraz muzýr, ama çok yaratýcý bir queer sinemacýdýr. Peki o zaman Aklýmý Oynatacaðým adlý filmi erken dönem Almodovar filmlerine öykünen, usta yönetmenin gözde oyuncularýný kadroya toplayan ve ünlü ZAZ komedisi Uçak’a gönderme yapýp Retro modasýna uyan baþka biri mi çekti? Sanki Almodovar bir uçak yolculuðunda sýkýlmýþ, aklýna gelen esprilerden bir fantezi kurmuþ ve onu filme dönüþtürmüþ! Ben filmi izlerken kendimi uçakta hissettim hissetmesine ama kabin basýncý düþmüþ de oksijen maskeleri yetersiz kalmýþ gibi nefesim daraldý.
Bu kadar grotesk bir mizah anlayýþý hiçbir zaman sofistike olmaya çalýþmayan Almodovar için bile fazla... ZAZ komedilerindeki parodinin yerine ustasý olduðu camp’i koymuþ ama kendini tutamayýp kitsch sýnýrlarýný da ihlal etmiþ. Kavramlar çerçevesinde ifade etmeye çalýþýyorum Almodovar’a sevgimden ama içimden geçen sýfatlar ‘kaba’ ve ‘zevksiz’. Pepi, Luci, Bom ve Diðer Kýzlar ile birlikte filmografisinin en alt sýrasýna yerleþebilir Aklýmý Oynatacaðým...
OYUNCULAR MÜKEMMEL
Elbette Almodovar’ýn camp’in burjuva ahlaký üzerindeki (evet, hala!) þoke edici etkisine en çið haliyle baþvurmasýnýn ardýnda siyasi hiciv eksik deðil. Ýspanya’nýn sosyo-ekonomik krizini eleþtiriyor. Filmin hemen baþýnda yönetmenin gözde oyuncularý Antonio Banderas ve Penelope Cruz’un canlandýrdýðý, havaalanýnda çalýþan çiftin tartýþmasý yüzünden çýkan bir aksilik Meksika’ya gitmekte olan uçaðýn acil iniþ yapmasý zorunluluðunu doðuruyor...Kabin görevlileri panik çýkmasýn diye Ýspanya halkýný temsil eden ekonomi sýnýfý yolcularýný ilaçla uyutuyor! Kendileri de birinci sýnýf yolcularý ve pilotlarla birlikte biraz içki biraz uyuþturucuyla stresi atlatmaya çalýþýyor... Oyuncular mükemmel. Filmin tarzý gereði abartýlý oynamak zorunda olmalarýna raðmen hepsinin performansý ayný düzeyi tutturduðu için çok uyumlu bir ensemble kadroyu izlemek zevk veriyor. Yine de Ýçinde Yaþadýðým Deri’den sonra Almodovar’ýn bu hýzla irtifa kaybetmesine üzüldüm doðrusu...