Gelecek ay final yapacak Muhteþem Yüzyýl’ýn kamera arkasý görüntüleri belgesel formatýnda ekrana gelecekmiþ.Amerika’da sinema sektörü bu iþi gayet iyi yapar, bu açýdan alýnan karar doðru. Dizi boyunca vefat eden senarist Meral Okay ve Tuncel Kurtiz’in de görüntüleri de içinde olacaðýndan belgeselin ilgi çekmesi kaçýnýlmaz.
Ancak bu iþ son derece zordur, kurgu mantýðýnýn çok saðlam olmasý gerekir.Dönem dizilerinde kostüm ekibi ve sanat yönetmeni son derece önemlidir, çekimlerde kullanýlan mekanlarý vesaireyi de iyi anlatmak gerekir.
Doðru karar doðru uygulamayla giderse Türkiye’de kamera akasý belgeselleri çoðalýr, aksi halde yapým þirketleri iþtahlý olsalar bile kanallar bu belgeselleri yayýnlamaktan imtina edebilir...
Aile iþlerine dönüþ
Kanal D 10 Þubat’ta yeni bir diziyi daha yayýna sokuyor. Ne Diyorsun adlý dizide Ýlker Aksum ve Dilara Gönder baþrolü paylaþýyorlar ama benim dikkatimi çeken o deðil. Komedi dizileri son yýllarda ciddi anlamda kan kaybetti, aile dizisi dediðimiz dizi türü de bir elin parmaklarýný geçmeyecek kadar kaldý.
Þimdi içinde mizah olan aile ya da duygusal iliþki dizilerine ufak çaplý bir dönüþ baþladý.Küçük Aða’da gördük ki bu tür iþler seyirci tarafýndan özlenmiþ, reyting tablosunda da karþýlýðý var. Fazla entrika fazla gerilim fazla dram bir yerde seyirciyi yoracaktý, tahminen o noktaya geldik. Hatýrlayýn bir dönem aða dizileri çok modaydý sonra televizyonlarda hep dönemler oldu.
Henüz aile dizileri dönemi tekrar baþladý denecek noktada deðiliz ama bu tarz iþler reyting aldýkça gidiþ öyle olacaktýr...
Yine baþladýk
Þu 14 Þubat denilen tüketim pompalamasý reklam kuþaklarýný yine iþgal ediyor.Piyasaya iþ medyaya reklam lazým tamam ama metinler zaman zaman fazla zorlama oluyor.
Bir kere alakalý alakasýz her ürüne bir sevgi cümlesi takmak, Ya da illa bir eþyan olmazsa iliþkin eksik kalýr mesajý veren reklam metinleri üst üste çok sýkýcý oluyor. Bu kadar abartmaya ya da sevgi böceði olmaya gerek var mý?