Kanal Ýstanbul’u durdurmaya çalýþan irade kimdir?

Ekrem Ýmamoðlu býraktý Ýstanbul’un sorunlarýný, seçim öncesi vaatlerini falan, küresel güçlerin Türkiye üzerindeki planlarýný hayata geçirmek için sývadý kollarý. Ne o planlar? 2013 Gezi kalkýþmasýnýn ana aksýna oturan konularýn tamamý... 

• 3. Köprü inþaatýnýn durdurulmasý…

• 3. Havaalaný inþaatýnýn durdurulmasý...

• Kanal Ýstanbul projesinden vazgeçilmesi...

O günlerde hatýrlayýn, kendi mahkemelerinden aldýklarý kararlarla ne yazdýlar?“3. Köprü artýk sadece iki beton kuleden ibaret” demediler mi? Havaalaný için yapmadýklarýný býrakmadýlar. Hâlâ bile yeniden Yeþilköy’e dönebilmenin yollarýný arýyorlar. Bu iki hayati projeyi engellemeyi baþaramadýlar. Fakat fýrsatý yakalamýþken ‘Kanal Ýstanbul’ için gereken müdahaleyi yapabileceklerini sanýyorlar. Bu da aslýnda öncelikli olarak hizmet bekleyen Ýstanbul’a, ‘temel atmama törenleri’ yapýldýðý bir tarihte belediye baþkanýnýn arka arkaya gerçekleþtirdiði Almanya ve Ýngiltere ziyaretlerinin ne anlama geldiðini de açýklýyor. 2013’te Gezi kalkýþmasýna Kanal Ýstanbul þartýný sokan Ýngiltere, Ekrem Ýmamoðlu üzerinden operasyonlarýna devam ediyor. Diyorlar ki; “Biz bunlarý Kurtuluþ Savaþý sýrasýnda köþeye sýkýþtýrmýþtýk. Kýmýldayacak halleri yoktu. Önlerine hangi metni getirirsek imzalamak zorunda kalmýþlardý. Egemenlik hakký veriyormuþ gibi yapýp boðazlarýn kontrolünü saðlayabiliyorduk. Þimdi ise Türkiye baþýný kaldýrdý…” Arkadaþ, 15 Temmuz’da iþgal etmeye kalktýðýnýz bu ülke Zeytin Dalý, Fýrat Kalkaný ve Barýþ Pýnarý ile kim olduðunu gösterdi mi? Þimdi de Montreux’yle baskýladýðýnýz boðazlar, Kanal Ýstanbul ile nefes alacak. Türkiye, bu sayede boðazlar üzerinde tamamen hakim konuma geçecek. Ve kim Türkiye’nin bu hakimiyetini, egemenliðini istemiyorsa iþte o Kanal Ýstanbul’u durdurmaya çalýþacak... Mesele bundan ibarettir.

 

ERDOÐAN SONRASI AK PARTÝ ARAÞTIRMASINI KÝM NE ÝÇÝN YAPAR?

FETÖ’nün operasyon üssü olarak kullandýðý Taraf gazetesinin bugünkü iþlevini; T24, Diken ve Oda TV yürütüyor. Buralarda çýkan her haberi bu gözle okuyun. Ýyi bir þey yazýyormuþ gibi görünseler bile arka planýnda ne hesapladýklarýný bilemezsiniz. Yine bu operasyon sitelerinden birinde þu haber vardý dün. “Erdoðan sonrasý AKP”... Hikaye þuymuþ. Bir Amerikalý þirket, Türkiye’de anket firmasý bulmuþ ona bir araþtýrma yaptýrtmýþ. Bu araþtýrmada da “AK Parti’nin baþýnda Erdoðan dýþýnda kimi görmek istiyorsunuz?” diye sorulmuþ. Site bu sonuçlardan yola çýkarak “veliaht/toto” oynamýþ. Oysa ortaya çýkan sonuç bambaþka. Arz edelim. AK Parti’ye oy verenlerin yüzde 73’ü baþka hiç kimseyi o koltuða yakýþtýrmýyor. Geriye kalanlardan yüzde 21’lik bir dilimin ise önüne konulan menüden yaptýðý bir tercih var. Bu yüzde 21’lik dilimin içinde, isimleri tercih edenler ise yüzde 10 ile 18 bandýnda geziniyor. Þöyle açalým… 1.000 kiþiden 730’u ‘Sadece Erdoðan’ diyor. Geri kalan 270’den 210’u isimleri görmek istiyor. Bu 210’dan 20’si de önüne konan seçenekten bir ismi tercih ediyor. Yani 1.000 kiþiden 20’si. Anlaþýlmayan bir þey var mý?

 

MÝLLETÝN TAMAMININ KARÞI OLDUÐU YASA SORUNLUDUR

Pek çok kesime trafik önceliði hakký getiren yasa genel kuruldan geçti. Milletvekilleri de bu yasayla, genelgeyle kullandýklarý bu hakký tescillemiþ oldular. Ýmtiyazdan faydalanan diðer gruplara kimse itiraz etmezken(MÝT Baþkaný, YÖK Baþkaný, TBMM Genel Sekreteri, bakan yardýmcýlarý, Valiler vs.) milletvekillerinin bu hakký kullanmasýna istisnasýz herkes karþý çýktý. CHP’ye oy veren de, MHP’ye oy veren de, AK Parti’ye oy veren de. Þimdi, anlatmaya çalýþmak yerine düzeltmeye çalýþmak gerek diye düþünüyorum. Bu arada, bugün kendileri de bu üstünlükten yararlanacak diye aðzýný açmayan CHP’lilere hatýrlatalým, bu yasayla Ekrem Ýmamoðlu da trafikte çakar kullanamayacak. Haberiniz olsun.