Geçtiðimiz hafta sonu Kayseri’ye gelen Baþbakan Erdoðan, Kayseri’ye Yüksek Hýzlý Tren müjdesi verdi. Þu anda yapýmý devam eden Ankara-Sivas yüksek hýzlý tren hattýna Kayseri’yi baðlama kararýný aldýðýný ve gerekli çalýþmalarýn yapýlmasý için talimat verdiðini kendisini dinlemek için gelen Kayseri’lilere müjde olarak duyuran Erdoðan, ‘biliyorum sizler de þimdi yüksek hýzlý tren istiyorsunuz. Kayseri-Yerköy hýzlý tren projesiyle, Kayseri’yi þu anda yapýmý devam eden Ankara-Sivas hattýna baðlama kararý aldýk’ dedi. Baþbakan’ýn bu müjdesi Kayseri’de bayram havasý estirdi.
2009 yýlýnda 245 km’lik Ankara-Eskiþehir hýzlý tren hattý hizmete açýlarak yolculuk süresi 1 saat 25 dakikaya düþmüþtür. Bu hat ayný zamanda Ankara-Ýstanbul hýzlý tren hattýnýn ilk etabýný oluþturuyor. 212 km uzunluðundaki Ankara- Konya hýzlý tren hattý 2011 yýlýnda hizmete açýldý ve mesafe 1 saat 15 dakikaya düþtü.
Ankara-Sivas yüksek hýzlý tren hattýnýn yapýmý devam ederken, hattýn Kayseri’yi es geçmesi kafalarda soru iþaretleri býrakmýþ, siyasi olarak en güçlü illerin baþýnda gelen Kayseri’nin hatta baðlanýp baðlanmayacaðý bir türlü netlik kazanamamýþtý. Kayseri siyasetçisinin en sýk karþýlaþtýðý ve beklide en fazla mahcubiyet yaþadýðý konu, Öyle ki,Baþbakan Erdoðan’ýn Kayseri’yi tren hattýna baðlamayarak cezalandýrdýðý çok fazla konuþulur olmuþtu.
Yüksek hýzlý tren hattýna dahil edildiðini Kayseri halký, 30 Mart seçim kampanyasýnýn finalinde gelemeyen Baþbakan Erdoðan’ýn parti adayýna yüzde 59 oy veren Kayseri’ye teþekkür için geldiði miting konuþmasýnda yeni alýnmýþ ve talimatý verilmiþ bir karar olarak Baþbakanýn aðzýndan iþitti. Kararý 30 Mart seçimleri sonrasý yapýlan bir jest ve Cumhurbaþkanlýðý seçimleri öncesi yerinde bir hamle olarak görüyorum.
Kayseri halký çok arzuladýðý ancak beklide beklemediði bir zamanda almýþ olduðu bu müjde ile oldukça mutlu oldu. Turizm de önemli yatýrýmlar baþlatan ayný zamanda da önemli bir ticaret merkezi olan Kayseri’nin otoban kalitesinde ki Ankara karayolunun tamamlanmasýndan sonra yüksek hýzlý trenin saðlayacaðý avantajlardan da faydalanmýþ olacak.
Hýzlý trenler kullaným kolaylýðý, fiyat avantajý, emniyetli ve yüksek hýzda seyahat avantajlarý sunuyor. Yolculuk boyunca özgür alanlar sunuyor, emniyet kemeri takma zorunluluðu bulunmuyor, elektronik araçlarýn serbestçe kullanýldýðý tek ulaþtýrma aracý hýzlý trenlerdir. Elektrik enerjisiyle çalýþan hýzlý trenler, çevreye zarar vermediði gibi, sessiz ve gürültü kirliliði de üretmiyorlar. Karayolundaki trafik sýkýþýklýðýný azaltacaðý gibi, kaza oranlarýnda da önemli bir etkisi olacaktýr.
212 km olan Ankara-Konya yüksek hýzlý tren hattýnýn 4,5 yýl gibi bir zaman diliminde tamamlandýðýný düþünürsek, 350 km mesafedeki Ankara-Kayseri hattýnýn, Elmadað bölgesinde biraz daha zorlanýlacaðýný da hesap edersek 5,5 yýl süre içerisinde tamamlanabileceðini tahmin ediyorum. Tamamlandýðýnda 2 saatte Ankara’ya, 5 saatte Ýstanbul’a konforlu bir seyahat yapýyor olacaðýz. Sözünü ilk aðýzdan aldýðýmýz bu önemli projenin takibini yapmak siyasilerimize düþüyor artýk. Geç oldu güç olmasýn.