Kendi kalene gol...

Gülben Ergen uzun bir aradan sonra Show Tv’de ekrana döndü. İlk yayının konuğu Okan Bayülgen’di. Kadın kuşağı, AB Grubu’nun çok olmadığı bir kuşaktır, Okan Bayülgen ne kadar doğru bir konuk diye düşünüyordum ki, başka bir dert çıktı.Bayülgen yayına geç kaldı, Ergen yaklaşık 10 dakika kadar durumu idare etmeye çalıştı.İlk yayının, heyecanı ve motivasyonu son derece önemlidir.

Konuk geç kalınca, programcının ister istemez aklı karışır, başarı getiren heyecan, eli ayağı dolaştıran heyecana döner.Kadın kuşağı seyircisi aynı zamanda dizi seyircisidir. Gülben Ergen’in ilk yayınında Show Tv dizilerinden biri, mesela Bebek İşi kadrosundan birilerini yayına alması, ya da Ebru Şallı ve benzeri magazin figürlerinden birisiyle yürümesi daha garantli reyting olurdu. O olmadığı gibi Bayülgen yayına geç kalarak hem Gülben Ergen’e sevimsiz bir başlangıç yaptırdı hem de kendi kalesine gol attırdı...

Radyoda maç keyfi...

Kasımpaşa-Fenerbahçe maçını TRT 1’de, radyodan, dinledim. Ummadığım kadar iyi bir yayın geldi kulaklarıma. Adını alamadığım bir yorumcu vardı, oyuncu değişiklikleri konusunda, Kasımpaşa Teknik Direktörü Şota’nın son 15 dakikada yapmak istediği, yedek kulübesindeki iyi isimler vesaire sonderece dikkat çekici yorumlar yaptı.Daha ilginci, yorumcunun olması gerektiğini düşündüğü değişikler bir süre sonra oldu da...

Maç bittiğinde, stadyumda olan bir sürü insanın neden kulağından radyoyu düşürmediğini daha iyi anlamıştım. Geçen sezonun bir kısmında radyo hakları pahalı bulunmuş, bir süre maç yayını yapılamamıştı. Pazartesi gecesi yayını dinledikten sonra radyoda maç keyfininin ne olduğunu hatırladım ve aslında futboldan pay almak isteyen reklamverenler için de bu mecranın biçilmiş kaftan olduğunu fark ettim...

Ölümcül Av...

Yıllardır, Discovery Channel’daki en favori programlarım, Ölümcül Av ve Alaska’da Altın Avı’dır... Birinde, boyu15-20 metreyi bulan dalgalarla boğuşularak, buz gibi suların altında,kafeslerle yengeç avcılığı yapılıyor diğerinde de yine buz gibi suların dibinden altın parçacıkları çıkarılıyor.

Bu sene Discovery Channel akıllı bir iş yaptı ve yaz sezounda da tekrar ve yeni versiyonlarla hem seyircisini tuttu hem de yeni seyirciler kazandı.Belgesel kanallarının giderek biribirine benzediği bir dönemde farklılaşmayı sağlayan iki iyi iş. Hiç seyretmemiş olanlara mutlaka bir bakın derim...