Kýbrýs’ta gerekirse yine savaþýrýz!.. Bilin… 

Doðu Akdeniz’in stratejik adasý Kýbrýs’a, 1974’te giderken, aklýmýzda ne doðalgaz yataklarý vardý, ne de o adadan ekonomik fayda saðlama gayreti… Soydaþlarý kurtarmaya gittik. Kýbrýs’la ilgili en yüksek ekonomik hayal, turizm açýsýndan zenginlik sembolü Maraþ’ýn Türkiye tarafýndan yönetilmesiydi, o bile olmadý, döneminin en güzel ve büyük otellerine sahip Maraþ, Gazi Maðusa’nýn yaný baþýnda çürüdü gitti… 

Bugün Kýbrýs denilince akla, doðalgaz geliyor. Uluslar arasý hukuka göre sahip olduðumuz bölgedeki doðalgaz Türkiye’nin 572 yýl enerji ihtiyacýný karþýlayacak boyutta.   

Hemen, yanýbaþýmýzda 3 trilyon dolarlýk enerji serveti var ve dünya bizim burada hareketsiz kalmamýz için elinden geleni yapýyor. 

AB ile tam üyelik müzakerelerinin merkezine “Kýbrýs’tan çekilme” þartý getirmeler. Kýbrýs’ta siyasi çözümü “Türkiye’nin garantörlüðü ortadan kalksýn” þartýna baðlamalar. 

Türkiye’ye karþý Ýsrail-Yunanistan-Mýsýr üçgeninde ittifak kurup, bunun saðýna soluna Ýngiltere-Fransa-Amerika’yý yerleþtirmeler. 

Belli ki, Doðu Akdeniz çok yakýn gelecekte Basra Körfezi’nden sonra dünyanýn ikinci enerji hesaplaþma alaný olacak ve emperyalizm bölgede üretilecek tüm formüllerin “Türkiye’siz” olmasýna çalýþýyor. 15 Temmuz baþarýlý olsaydý, “Pensilvanya hükümeti” zaten çoktan peþkeþ çekmiþti oralarý… 

TCG Anadolu önemlidir.

Günümüzün Hazine ve Maliye Bakaný Berat Albayrak’ýn enerji bakanlýðýnda yaptýðý devrim niteliðindeki atak, Türkiye’nin ilk sondaj gemisi Fatih’i Doðu Akdeniz’e göndermek oldu. Albayrak, gemi yola çýkarken, “tarihin güçlü mirasýný taþýyarak yeni bir çaðýn baþlangýcýný yapacaðýný” söylemiþ, Fatih adýnýn da bundan tercih edildiðini söylemiþti. 

Fatih’in tamamlayýcýsý büyük atak ise TCG Anadolu’dur.

Türkiye’nin ilk milli uçak gemisi olarak adlandýrýlýyor, esasen, Çok Maksatlý Amfibi Uçak Gemisi kimliði taþýyor. Göreve baþladýðý anda Türk donanmasýný “küresel-stratejik” kimliðe kavuþturacak. 

Deniz Kuvvetleri, bu proje çerçevesinde savaþ uçaðý pilotu yetiþtirmeye baþladý, hedef, TCG Anadolu’yu dikine kalkýþ yapabilen F-35 B’lerle donatmak.(Deniz kuvvetlerinin uçak gemisine ne ihtiyacý var, hava kuvvetleri her yere yetiþir diyenler olduðunu duyuyoruz, sakýn, memleketin geleceðini tartýþýyoruz.)

2.Kýbrýs Savaþý’na hazýrýz…

Etrafý zengin gaz hidrat yataklarý ile dolu (Antalya-Ýskenderun hattýnda da sahibiz bilin) bir adanýn etrafýnda Türkiye’ye dönük tüm saldýrý hazýrlýklarý yapýlýyor, Ýsrail’in, “Türkiye’ye F-35 vermeyin” kampanyasý yalnýz, bu stratejik alan ile baðlantýlýdýr. 

FETÖ’nün neden, Türk Deniz ve Hava Kuvvetleri’ni hedef aldýðýný, bu stratejik güçlerimizi mahvetmeye çalýþtýðýný þimdi daha iyi anlýyoruz. Donanmasý ve hava kuvvetleri zayýf bir Türkiye’nin Doðu Akdeniz’deki ulusal çýkarlarýný savunmasý mümkün mü, hayýr!..

Doðalgazýn yüzde 55’i artýk deniz yataklarýndan çýkarýldýðýný da bilmek durumundayýz, denizlerine sahip çýkmayan bir Türkiye, 1913 yýlýnýn sadrazamý Mahmut Þevket Paþa’nýn gafletini sergilemiþ olur, ne diyordu günlüðünde: Katar ve Kuveyt gibi çölden ibaret iki fukara kaza için Ýngiliz dostlarýmýzý kýrmaktansa, buralardan feragat etmeyi tercih ettim…

Ne demek istediðimi anladýnýz… 

Kýbrýs, bizim için gerekirse yeniden savaþacaðýmýz bir alandýr…

Bakýn, Rum kesiminde 2 Ýngiliz hava üssü, 1 Fransýz donanma üssü, 1 Ýsrail eðitim alaný var, son olarak Amerika’da bir hava-deniz üssü istedi. Niye? 

Sayýn Cumhurbaþkaný Erdoðan…

Mahmut Þevket Paþa örneðinden yola çýkarak tarih bilincinizin yüksek olduðunu, geçmiþin hatalarýnýn bugünü nasýl etkilediðine iliþkin analizlerini biliyorum, güveniyorum. 

KKTC ile en kýsa zamanda Ýngiltere’nin Kýbrýs’taki  Akrotiri Üssü benzeri bir “egemen üs” anlaþmasýný imzalayýn lütfen… 

Durum hayatidir…