Hayatý adam öldürmekle geçmiþ birine Yýlýn Masumu Ödülü verilirse ne olur?
Hayatý hýrsýzlýk yapmakla geçmiþ birine Yýlýn Namuslusu Ödülü verilirse ne olur?
Hayatý yalan söylemekle geçmiþ birine Yýlýn Doðrucusu Ödülü verilirse ne olur?
En hafif deyimiyle, komik olur.
Bazý þeyler vardýr ki bazýlarýna hiç yakýþmaz.
Bazý þeyler vardýr ki bazýlarýnýn üzerine hiç oturmaz.
Mesela bir ilahiyat profesörü, faizle para alýp satan bir bankanýn yönetim kadrosunda yer alabilir mi?
Ya da o bankaya ait kuruluþlarýn danýþman kadrosunda olabilir mi?
Onun o kadrolarda olmasý uygun görülebilir mi?
Bir ilahiyat profesörünün, faizle para alýp satan bir bankanýn sahip olduðu kuruluþlardan maaþ almasýnýn izahý nedir?
Bu durum hoþ görülecek bir þey midir?
Ha belki kimileri þimdi diyebilir ki, “Faiz dünyanýn gerçeðidir.”
Ben de onlara derim ki, “Faizin haram olduðu da Ýslam’ýn gerçeðidir.”
Bir ilahiyat profesörü, bu gerçeðe uygun hareket etmelidir.
Faizle para alýp satan bir bankayla iþ iliþkisi, maaþ iliþkisi içine girmemelidir.
Eðer girerse ona ilahiyatçý denebilir mi?
O zaman ya ilahiyatçýlýðý ya da bankacýlýðý býrakmasý gerekmez mi?
Yine mesela “Ýslam’da zina yasaktýr” diye konuþup duran bir ilahiyat profesörü, otellerde evlilik cüzdaný sorulmadýðýna göre, bir otelin sahibi olabilir mi?
Baþka bir ifadeyle, evli olmasalar da bir kadýnla bir erkeðin karý koca gibi ayný odada kaldýðý bir otel iþletebilir mi?
Ýslam’da bunun adýna “zina” denir.
Zina için de “yasak” denir.
Peki bir ilahiyat profesörü, “Zina yasaktýr” deyip de otel iþletmesini nasýl izah edebilir?
Belki kimileri þimdi diyebilir ki, “Evlenmeden birlikte yaþamak dünyanýn gerçeðidir.”
Ben de onlara derim ki, “Zinanýn yasak olduðu da Ýslam’ýn gerçeðidir.”
Sakýn yanlýþ anlaþýlmasýn.
Ýnsanlarýn hayatlarýný sorguladýðým sanýlmasýn.
Ýsteyen istediði gibi yaþasýn.
Kimse kimseye karýþmasýn.
Benim dikkat çekmek istediðim þu ki, bir ilahiyatçý kendisine yakýþmayan iþleri yapmasýn.
Ama biliyoruz ki bazý ilahiyatçýlar, üstelik de profesör olmuþ bazý ilahiyatçýlar, kendilerine yakýþmayan iþleri de yapýyor.
Kitaba uymayan da kitabýna uyduruluyor!
Bir arada olmamasý gereken þeyler, ayný kiþide bir arada bulunabiliyor.
Nitekim bakýyoruz da bazý hanýmlarýn baþý kapalý, geri kalan her yeri çýplak!
Saçýnýn kýlý görünmüyor, ama görünüyor göðüs, görünüyor göbek, görünüyor baldýr bacak!
Ýslam’da bu mudur tesettür, bu mudur kapanmak?
Bakýn yakýnda Ramazan geliyor; yine beþ yýldýzlý otellerde pahalý, gösteriþli iftar sofralarý kurulacak.
Daha doðrusu, israf sofralarý kurulacak.
Ýnsanlarýn bir kýsmýnýn açlýktan öldüðü, bir kýsmýnýn çöplüklerden beslendiði Ýslam aleminde, Müslüman zenginler gösteriþte, israfta sýnýr tanýmayacak.
Ýslam’ýn “Ýsraf haramdýr” demesine aldýrýlmayacak.
Böyle bir alemde yaþýyoruz.
Ýslamcýyým deyip de faiz yiyen, zina yapan, gösteriþte, israfta sýnýr tanýmayanlarýn aleminde yaþýyoruz.
Kitaba uymayanlarý kitabýna uyduranlarýn aleminde yaþýyoruz!
Böyle bir alemde bir ilahiyat profesörünün banka danýþmaný olmasýna, bir baþka ilahiyat profesörünün otel iþletmesine bilmem ki niye þaþýrýyoruz?