Kývanç Tatlýtuð oyun gücünü giderek arttýrýyor, bu doðru.Ama nedense sesini kullanmak konusunda ayný þeyleri söylemiyorum. Kelebeðin Rüyasý’nda da þimdi Kurt Seyit ve Þura’da hep Kuzey karakteri konuþuyormuþ gibi geldi bana. Kurt Seyit ve Þura’da keþke tek sýkýntý bu olsaydý denilecek bir bölüm izledik Salý gecesi.
Belki tanýtýmlarýn yarattýðý beklentinin büyüklüðünden belki de çok þey gösterme çabasýnýn yarattýðý ilerleyememe sorunundan ama durum tam olarak bu sanýrým...
***
Prodüksiyon belli ki son derece büyük, onu anlamamaya imkan yok. Ama bu kadar büyük bir prodüksiyon neden sadece Kývanç Tatlýtuð üzerine kurulmuþ?Kývanç hamamda, Kývanç at üstünde, Kývanç at sýrtýnda yerden mendili aldý, Kývanç dans etti hepsine eyvallah da sessiz sinema devrinde deðiliz ki... Ýyi bir hikayede replikler görsellik kadar önemlidir.
Ezel’de de hikaye iyiydi ama Ramiz Dayý’nýn bilge sözleri, tetikçi Tefo’nun insan yanýný gösteren repliklerle dizi zenginleþmiþti.Ýlk bölümden aklýmda kalan çarpýcý cümle aradým, bulamadým...
Çarlýk Rusya’sýný dönemlerini anlatan Çehov oyunlarýnda, özellikle de bir konak içerisinde geçen 3 Kýz Kardeþ’in replikleri ne kadar çarpýcýdýr. Buraya aman dikkat diyelim...
***
Doða görüntüleri tablo gibi ve etkileyici. Kostüm, mekanlar, onlar da iyi ama keþke dizide daha fazla yerel figürana yer verilmiþ olsaydý, sanki Slav ýrký azýnlýk kalmýþ. Bir not da ana kumandaya iletmek lazým.
Yeni ve iddialý bir iþi yayýna soktuðunda hiç reklamsýz gitme riskine girmek gerekir bazen.Hadi reklam almadan gitmiyorsun bari zamanýný iyi ayarla.
Karþýnda haftalardýr bir gelen Küçük Aða var ve kalkýp Kanal D’yle ayný anda reklama gidiyorsun. Oysa diziye devam etsen belki Küçük Aða’dan bir grup seyirci senin ekranýnda kalacak.
Dizininde tekrarýnda seyirciyi yakalama taktiði çoðu zaman tutmaz Böyle zamanlarda en doðru yöntem yeni diziyi tutundurma maliyetine de katlanmaktýr.
Dizi tutarsa bir bölümde kaybettiðini diðer bölümlerde fazlasýyla çýkarýrsýn zaten...