Sosyal medyadan reyting ölçme iþi ilk baþta çok ciddiye alýnmamýþtý ama þimdi giderek ilk bakýlan yerlerden biri oldu.
Önceki akþamýn reyting tablosunda Küçük Aða 13,46 reyting, 29.47 share aldý.Sosyal medya reytingi ise saatler öncesinden 8,33 reyting, 29,36 share olarak verildi. Reyting tahminindeki farka takýlmayýn.
Eskiden hep reyting konuþulurdu ama asýl önemli olanýn açýk olan televizyonlardan alýnan pay olduðunu fark ettiðimizden beri share rakamlarýný da önemsemeyi öðrendik.Yapýlan bu yüzde 100 yakýn isabetteki tahmin acaba tesadüf olabilir mi?
***
Salý gecesi için Star Iþýðý X Factor sosyal medya ölçümünde 19.49 reyting ve 36.24 share ile birinci gelmiþ. Klasik ölçümlemede ise sonuç bambaþka olmuþ.
Klasik reyting ölçümü, sosyal medya ölçümünün verdiði sonuçlarýn oldukça altýnda kalmýþ.Hem total hem de AB Grubu’nda birinciliði Karadayý almýþ.Þimdi elde bir doðru bir de yanlýþ tahmin var.
***
Hafta sonlarý sosyal medya pek çalýþmadýðý için cuma gününe gittim. Sosyal medya reyting sýralamasýnda Medcezir birinci, Beyaz Show ikinci, Makina Kafa da üçüncü sýraya oturmuþ.Klasik ölçümlemedeyse Karagül birinci gelmiþ, Medcezir iki olmuþ, Karagül’ün özeti 3. sýraya oturmuþ.
Belki AB Grubu’nda daha farklýdýr diye o sýralamayý da aldým. Sýralama Medcezir, Karagül, Beyaz Show olarak gelmiþ...Sosyal medya kullanýcýlarý profil olarak AB Grubu’na daha yakýn duruyor.
Bakýn ilk 3’ün iki yayýný hemen hemen ayný þekilde sýralanmýþ. Sosyal medyada 3. sýrada olan Makine Kafa, AB Grubu’nda bile ancak 25. sýraya oturmuþ...
***
Önce bir noktanýn altýný çizeyim klasik reyting ölçümüyle sosyal medya ölçümlerinin uyumlu olmasý gerekmiyor.Ya da uyumsuzluk sosyal medya reytinglerini deðersiz kýlmýyor.
Ancak televizyonculukta ve reklam süreçlerinde etkin olan yöntem hala klasik olan yöntem zira sosyal medyada örgütlenme ve bir iþi manüpile etme ihtimali klasik ölçüm yönteminden daha fazla.
Peki bu hep böyle mi gider derseniz, gitmez... Sýnýrlý sayýda denek olan klasik yöntem zaman içerisinde ya daha fazla deneðe ulaþacak ya da sosyal medya reytingi daha fazla önem kazanacak.
Bir diðer seçenek abone sayýlarý milyonlarla ifade edilen Digiturk, D-Smart ve Tivibu gibi platformlarýn reyting açýklamasý olur.Aslýnda en doðru ve kapsamlý ölçüm de bu olur...