Klasik reyting mi sosyal medya reytingi mi?

Sosyal medyadan reyting ölçme işi ilk başta çok ciddiye alınmamıştı ama şimdi giderek ilk bakılan yerlerden biri oldu.

Önceki akşamın reyting tablosunda Küçük Ağa 13,46 reyting, 29.47 share aldı.Sosyal medya reytingi ise saatler öncesinden 8,33 reyting, 29,36 share olarak verildi. Reyting tahminindeki farka takılmayın.

Eskiden hep reyting konuşulurdu ama asıl önemli olanın açık olan televizyonlardan alınan pay olduğunu fark ettiğimizden beri share rakamlarını da önemsemeyi öğrendik.Yapılan bu yüzde 100 yakın isabetteki tahmin acaba tesadüf olabilir mi?

***

Salı gecesi için Star Işığı X Factor sosyal medya ölçümünde 19.49 reyting ve 36.24 share ile birinci gelmiş. Klasik ölçümlemede ise sonuç bambaşka olmuş.

Klasik reyting ölçümü, sosyal medya ölçümünün verdiği sonuçların oldukça altında kalmış.Hem total hem de AB Grubu’nda birinciliği Karadayı almış.Şimdi elde bir doğru bir de yanlış tahmin var.

***

Hafta sonları sosyal medya pek çalışmadığı için cuma gününe gittim. Sosyal medya reyting sıralamasında Medcezir birinci, Beyaz Show ikinci, Makina Kafa da üçüncü sıraya oturmuş.Klasik ölçümlemedeyse Karagül birinci gelmiş, Medcezir iki olmuş, Karagül’ün özeti 3. sıraya oturmuş. 

Belki AB Grubu’nda daha farklıdır diye o sıralamayı da aldım. Sıralama Medcezir, Karagül, Beyaz Show olarak gelmiş...Sosyal medya kullanıcıları profil olarak AB Grubu’na daha yakın duruyor.

Bakın ilk 3’ün iki yayını hemen hemen aynı şekilde sıralanmış. Sosyal medyada 3. sırada olan Makine Kafa, AB Grubu’nda bile ancak 25. sıraya oturmuş...

***

Önce bir noktanın altını çizeyim klasik reyting ölçümüyle sosyal medya ölçümlerinin uyumlu olması gerekmiyor.Ya da uyumsuzluk sosyal medya reytinglerini değersiz kılmıyor. 

Ancak televizyonculukta ve reklam süreçlerinde etkin olan yöntem hala klasik olan yöntem zira sosyal medyada örgütlenme ve bir işi manüpile etme ihtimali klasik ölçüm yönteminden daha fazla.

Peki bu hep böyle mi gider derseniz, gitmez... Sınırlı sayıda denek olan klasik yöntem zaman içerisinde ya daha fazla deneğe ulaşacak ya da sosyal medya reytingi daha fazla önem kazanacak.

Bir diğer seçenek abone sayıları milyonlarla ifade edilen Digiturk, D-Smart ve Tivibu gibi platformların reyting açıklaması olur.Aslında en doğru ve kapsamlı ölçüm de bu olur...