Komedi daha doðrusu mizah zor iþtir. Tv 8’de baþlayan Komedi Türkiye’yi bu gerçeði unutmadan izlemeye baþladým. Haluk Bilginer, Gani Müjde ve Gülse Birsel’in olduðu bir jürinin karþýsýnda olmak kimse için kolay olmaz. Buna raðmen programý çok beðendiðimi peþin peþin söyleyeyim.
Dizilerin aksine her gazetenin ilk sayýsý, her programýn ilk bölümü en zor olanýdýr. Daha fazla uyum daha fazla elastikiyet zaman içerisinde gelecektir mutlaka. O geldikçe de jüri daha fazla öne çýkacaktýr, en azýndan öyle olacaðýný ummak gerek...
***
Gelelim iþin bir diðer boyutuna... Mizah söz konusu olduðunda yazýlan teks çok önemli hale gelir. Fazla kaba espri de tutmaz, satýr aralarýna saklanmýþ fazla ince espri de...
Kabalýðý anlatmaya zaten gerek yok da ince esprinin zorluðu insanlarýn televizyonu maksimum yüzde 70-80 bir konsantrasyonla izlemesi.
Çok ince espri havada kalýr, ekran baþýndaki seyirci anlamazsa, bu ne böyle der...
BKM Mutfak’ýn temel baþarýsý mizahta geniþ bir yelpaze yakalamasýydý, bu noktaya yani tekse 2 kere dikkat etmek gerekir.
***
Gelelim iþin reyting hesabýna... Komedi Türkiye zor bir gecede yayýna girdi. Karþýsýnda bulunan rakipler total seyircinin yaklaþýk yüzde 68’sini almýþ durumda. Buna raðmen program ilk bölümde AB grubu seyirciye kendini sevdirmeyi baþardý ve iyi sonuç aldý. Bu Tarz Benim’in ucuz kavgalarýndan sonra çölde vaha gibi bir program bu. Peki total seyirci dizilerini býrakýp Komedi Türkiye’ye döner mi?
Kolay deðil ama reklam verenler için tam da hedef kitlenin buluþtuðu bir iþ bu. Peki mizahý neden AB daha çok seviyor diye düþünsek ne çýkar karþýmýza?
Gülmeyi herkes sever sonuçta. Üzerinde uzun zamandýr düþünülmesi gereken bir konu bu.
Millet baþkalarýnýn dramlarýný seyredip kendi hayatý için mutlu oluyor genellemesini kabul etmiyorum ben. Acaba sebep ne, hakikaten merak ediyorum...