Türk sinemasý kadýn oyuncular açýsýndan çok þanslý. 2000’lerin baþýnda yeni bir kadýn oyuncu jenerasyonu gelmiþti, Baþak Köklükaya, Ahu Türkpençe, Vildan Atasever, Tülin Özen ve ismini saymadýðýmýz birçok isim Yeþilçam’ýn kraliçelerinin yerini doldurmaya çalýþtý. Yaþadýðýmýz dönemde ise baþka bir jenerasyon elini taþýn altýna koydu. Bu isimler içinde dikkat çeken Nihan Tarhan iki yýl içinde üç sinema filmine imza atarak iyi bir kariyer baþlangýcý yaptý. Son filmi Yarýda Kalan ise önemli bir yapýmdý. Yeni bir sinema filminin çekimlerine baþlayan Nihan ile filmlerini konuþtuk.
- Yarým Kalan filminin senaryosu geldiðinde sizi en çok etkileyen ne oldu?
Bir aþk hikayesinin içinde karþýlýk alamayan ve bunun için her þeyi yapabilecek kadar gözü kara bir kadýný oynayacak olmak etkiledi açýkçasý. Çünkü daha önce oynamadýðým bir karakterdi. Kötü, karanlýk taraflarý olan bir karakteri oynamak beni heyecanlandýrýyor. Tekrar böyle bir rol gelse seve seve oynarým.
Rolünüzden bahsedebilir misiniz?
Merve, aðabeyin arkadaþý olan Mert’e (Anýl Altan) yýllardýr platonik bir aþk besliyor. Mert ile Ermeni kýzý Ýskui arasýnda bir þeyler olduðunu hissettiði an Merve’nin yakýn arkadaþ kavramý yok oluyor ve kötü kýza dönüþüyor.
- Filmdeki gibi imkansýz aþklara inanýr mýsýnýz?
Makarnayý bile aþkla yiyen, aþk sözcüðünü günde en az 20 kez dile getiren, her þeyin aþkla mümkün olduðuna inanan biriyim ve evet aþkýn bütün engelleri geçeceðine inanýyorum. Aþk olmadan tek bir karar veremem tek bir hareket yapamam. Benim için imkansýz olan tek þey aþksýz yaþamak.
Kötü ve karanlýk taraflarý olan bir karakteri oynamak beni heyecanlandýrýyor. Tekrar böyle bir rol gelse seve seve oynarým.
YENÝ FÝLMDE ANTRENÖR DESTEÐÝ ALDIM
Genç bir oyuncunun sinema dilini oluþturmasýnda dizi sektörünün yýpratýcý þartlarý dezavantaj mý?
Elbette bir haftada bir bölüm yetiþtirmeya çalýþýp bu tempoyu da normal zannederken, sinema setindeki tempo karþýsýnda afallayabiliyorsun. Ama ben yine de sinema, dizi, tiyatro olarak ayýramýyorum. Bence çalýþtýðýnýz kiþilere, zamana, þehire göre þartlar sürekli deðiþiyor. Olanaklar, insan iliþkileriniz çok yýpratýcý ortamlarda çiçek açmanýzý saðlayabiliyor, çok rahat çalýþma koþullarýnda bile mutsuz olup rolünüze kendinizi tam olarak veremediðiniz olabiliyor.
- Perde güzel kadýný sever. Ama oyuncu bu güzelliðine hem tecrübe hem de kabiliyetini katmalý. Bu anlamda nasýl bir yapýlanma içindesiniz?
Ben spiritüel anlamda da son iki yýldýr her gün bir olma çalýþmasý halindeyim. Kendimle çok fazla uðraþýyorum. Her gün bir yanýmý keþfetmeye kendimi daha iyi tanýmaya çalýþýyorum. Çünkü iyi bir oyuncu olmak kendini çok iyi tanýmayý gerektiriyor diye düþünüyorum. Ruhumu bu þekilde içerden beslemeye büyütmeye her geçen gün farkýndalýðýmý biraz daha arttýrmaya çalýþýyorum. Diðer yandan dýþ görünüþüme çok önem veriyorum. Özellikle son bir aydýr yeni hazýrlandýðým filmim için çok sevgili antrenörüm Göker Murat Dönmez ile çok sýký çalýþýyoruz. Bir de tabii vazgeçemediðim bakýmlarým var ya da yemek yaparken suratýma sürmeden duramadýðým çeþitli kürlerim.
Olanaklar, insan iliþkileriniz çok yýpratýcý ortamlarda çiçek açmanýzý saðlayabiliyor. Bazen de çok rahat çalýþma koþullarýnda kendinizi rolünüze veremeyebilirsiniz.
ALKIÞIN GÜCÜNÜ ÇOCUKKEN KEÞFETTÝM
- Oyuncu olmayý ne zaman istediniz? Küçüklüðünüzde böyle bir hayaliniz var mýydý?
Müzisyen bir ailede büyüdüm. Çocukluðum müzik dolu sofralarda, yazýn turistlerin karþýsýnda animasyon gösterileri içinde geçti. Alkýþýn gücünü de o tarihlerde yani küçüklükte keþfettim. Üniversiteden sonra oyunculuk eðitimi almaya baþladým. Ýlk olarak reklam çekerek baþladým, sonrasýnda dizi, tiyatro ve sinema filmi, bu þekilde devam etti. Her gün kendime “Ben bunun için doðmuþum” diyorum. Ve hiç unutmuyorum o ilk aldýðým iþ görüþmesindeki dizlerimin titremesini. O heyecan öyle bir güçle sarýyor ki beni... Hiç unutmuyorum
hayallerimi.
- Peki bundan sonrasi için planlarýnýz neler?
Son zamanlarda ilk baþrol filmim için soluksuz bir hazýrlýk sürecindeyim. Heyecanlýyým. Þimdilik ismi sürpriz diyelim.
SAHNE VE SET ARASINDAKÝ FARK
- Tiyatro ve sinema rolüne hazýrlanmak arasýndaki fark nedir?
Tiyatroda karakterine hazýrlanýrken onu içselleþtirmem, anlamam gerekiyor. “Kestik hocam tekrar alabilir miyiz” diyemezsin. Sahnede her akþam ayný duygularý hissettirmen lazým. Role hazýrlýk sürecinde arada bir fark yok. Ama vodvil bir oyun oynarken iç enerjimin yüksek olmasý, algýlarýmýn açýk olmasý, ekip arkadaþlarýmla ayný frekansta olmam çok daha önemli.