Hak dini teblið etmenin en etkili yolu Kuran mesajýnýn geniþ kitlelere ulaþtýrýlmasýdýr.
Muhataplarýn ilgi duyacaðý yöntemlerle yapýlmasý ve eline Kuran almamýþ camiye uðramamýþ insanlara ulaþacak metotlarýn uygulanmasý tebliðin geniþ kitlelere ulaþmasýndaki rolü inkar edilemez.
TRT’de yayýnlanan ‘Kuran-ý Kerim’i Güzel Okuma Yarýþmasý’ bence Kuran mesajýný geniþ kitlelere ulaþtýrma açýsýndan takdir edilecek bir programdýr.
Fakat üzücüdür ki bu programa yapýcý tenkid (nasihat) yöneltmesi gereken dindar camianýn kimi medya organlarýnda, Kuran ruhuyla baðdaþmayan yanlýþ bir program olarak muhalefet ediliyor.
***
Formatýnýn taklit olmasýndan yola çýkýlarak yapýlan tenkitlere, puanlamadaki kimi tevazün eksikliðine ve benzeri uyarýlara katýlmakla birlikte, þahsen bu programýn hemhalk hem de Kuranla ilgili herkes için çok faydasý olduðuna inanýyorum.
Bir defa güzel ses ve icra kendisini dinletir.
Kuran’ýn güzel sesle tezyininin bir peygamber emri olduðunu hatýrlatmama gerek bile yoktur.
Yarýþma olmasý ilgiyi artýrýr.
Burada ilgi duyulan Kelamullah’dýr.
***
Ayrýca okunan ayetlerin meali ekrandan bir þerit olarak akmaktadýr. Yani mesaj Arapça bilmeyenlere de iletilmektedir. Tek baþýna bu bile mesajýn geniþ kitlelere ulaþmasýný saðlayan faydalý bir uygumadýr.
Siz insanlarý Kuran ile bir þekilde buluþturun, Kuran onlara doðru yolu gösterecektir.
Bakýnýz geçmiþte Yaþar Nuri Öztük hoca, hemen her programýnda dindarlarý eleþtirdiði için genelde din karþýtý kesimin beðenisini kazanmýþ ve ilgisine mazhar olmuþtu.
Ama kabul etmeliyiz ki, o sürekli Kuran’dan bahsettiði için dinle alakasý olmayan binlerce insanýn Kuran’a yönelmesine ve hidayetine vesile olmuþtur.
***
Bu yarýþmanýn Kuran mesajýnýn daha geniþ kitlelere ulaþmasýnda büyük rolü olduðunu düþünüyorum..
‘Kuran hayat kitabýdýr, sadece okunacak bir mesaj deðildir.’ benzeri gerekçelerle bu programý eleþtirmek insaf ile baðdaþmaz.
Çünkü kimse bu programda ‘Kuran’ý tatbik etmeyin’ demiyor, aksine jüri üyeleri her yarýþmacýnýn tilavetini deðerlendirirken gayet güzel manidar mesajlarýný da baþarýlý bir þekilde veriyorlar. Sadece okumanýn deðil hayata uygulamanýn gereðinden de bahsediyorlar.
Güzel okuma yarýþmasýnda bundan fazlasýný beklemek iþi cami vaazýna dönüþtürür geniþ kitlelerin ilgisini azaltýr.
‘Kuran-ý Kerim’i Güzel Okuma Yarýþmasý’programýnýn, Kuran’ý toplum ile buluþturan, Kuran’a ilgiyi artýran ve özendiren bir program olarak da takdir edilmesi gerekir diye düþünüyorum..
Hele yarýþmacýlarýn edeb timsali duruþlarý tavýrlarý, tebliðin kâl ile deðil hâl ile olduðuna örnek deðil de nedir?
Bu konuya devam edeceðiz.