KÜTÜPHANELERÝN YAZ MESAÝSÝ

Kütüphanelerin elveriþli ortamýný fýrsat bilerek memuriyet imtihanýna hazýrlananlarý artýk göremeyeceðiz. Çünkü memuriyet imtihaný bitti ve kütüphaneler eski sükunetine tekrar döneceklerdir. 

Gerçi kütüphaneye ýsýnmak için veya vakit öldürmek için gidenleri fýkralarda, filmlerde görürüz. Ama ben onlara da kýzmam. Bir insanýn yolu kütüphaneye düþsün. Oranýn atmosferinden istifade etmesi bile yeter. 

Çünkü okumak uygun mekan ve zamanda daha bereketlenir. Her iþin mekaný vardýr. Bazýlarý ben her yerde okurum dese de ciddi okumalar yapmanýn uygun mekanlarda mümkün olduðu aþikardýr. 

Kütüphaneler de bu iþ için en uygun mekanlardýr malum... 

Herkesin evde çalýþma imkaný yoktur. Evde çalýþmak esasen zor bir iþtir. Çünkü evde dikkat daðýtýcýlar çoktur. Çoluk çocuk, televizyon, gelen giden derken ders çalýþmak isteyen için masa baþýna oturmak bile bir meseledir. 

Lisedeyken bir hocamýz; “Ders çalýþmak inþaatta çalýþmaktan daha zordur.” demiþti de ne çok hak vermiþtik. Ona göre bedensel yorgunluk uyku ile dinlenme ile tolere edilebilirken zihin yorgunluðu daha kaliteli dinlenme ile ancak geçer. 

Kaliteli dinlenme nasýl oluyormuþ? 

Yani sakin bir ortamda, zevk aldýðýn ve fakat sizi yormayacak bir meþgale ile stresten uzak bir dinlenmeye kaliteli diyebiliriz. 

Ýþte ders çalýþmak bu kadar gayret isterken ders çalýþacaklara kütüphane büyük imkandýr. Salonlar yazýn serin kýþýn sýcak olurlar. Ayrýca bazý kütüphane müdürleri iþlerini ciddiye alýp ders çalýþanlara simit, kek, çay ikramýnda da bulunuyorlar. 

Bizde memur kýsmý pek inisiyatif almak istemez. “Mevzuat ne derse o kardeþim” der geçer. Ama ders çalýþanlarýn rahatýný düþünerek onlara ikramda bulunan memurlar ise yarým elma gönül alma kabilinden ikramlarla ders çalýþanlarýn gönlünü kazanýrlar. 

Esasen ders çalýþan insan yani bir amaca yönelmiþ yol alan insan ömrünün sýkýntýlý bir döneminde sayýlýr. Bir hedefi vardýr ama o hedefe ulaþmak kolay deðildir. Çünkü rakipler vardýr. Ýmtihanýn adý ne olursa olsun stres kaynaðýdýr. Hal böyle olunca bu hassas dönemlerinde onlara sahip çýkmak unutulacak hizmet deðildir. 

Kütüphaneler artýk yaz tatilini okuma ile deðerlendirecek gayretli çocuk ve gençlere kalmýþtýr. Ders çalýþanlar belki aylarca kitap görmek istemeyecekler. Ýmtihanýn insaný kitap defterden soðutmasý ne kadar acýdýr. 

Kütüphaneleri ders çalýþma salonu olarak kullanmak tamam ama ders çalýþmak haricinde vakit geçirilecek, süreli yayýnlarý takip edebileceðiniz, dinlenme salonlarýnda edebiyat, tarih konuþabileceðiniz mekanlar olarak düþünmek ne kadar faydalýdýr. 

Faydasý þuradan gelir ki sadece o mekanda bulunmak bile insanýn kitaba olan ünsiyetini artýrýr. Kitap ile ayný mekaný paylaþmak kiþiyi okumaya hazýrlar. 

Ama artýk kütüphaneler sessiz hallerine gömülecekler. Diðer imtihan tarihleri yaklaþtýkça yine çalýþanlar olacaktýr ama kütüphaneler için yaz günleri mahzun geçer vesselam... 

Ama yaz günü okumanýn ve kütüphanenin bir baþka tadý olacaðýný hatýrlayalým. Serin olmalarý sakin olmalarý bulunmaz nimetleridir kütüphanlerin. 

Ýnsanýn zevk aldýðý iþi disiplinli hale getirmesi lazýmdýr. Okumak için disiplin ise kütüphanede saðlanýr. 

Baþarýlý insanlar zevk aldýklarý intizamlý hale getirerek baþarýlý olmuþlardýr. 

Hasýlý kelam yolumuzu kütüphaneye düþürelim gerisi gelir  Allah’ýn izniyle... 

Kalýn saðlýcakla...