Laikçi Talibanlar veya laikçi DEAÞ’çýlar

Dikkat lütfen, “laik” deðil “laikçi”…

Laiklik ile laikçilik birbirinden mahiyet itibariyle hem farklý, hem de birbirinin karþýtý…

Laiklik, bütün inanç gruplarýna ve yaþam tarzlarýna karþý özgürlükçü bir duruþ iken, laikçilik ise bir düþünce, inanýþ ve yaþam tarzýnýn dayatýlmasýný öngören ideolojik bir sapkýnlýktýr.

Týpký dincilik gibi…

Taliban’ýn veya DEAÞ’ýn sapkýn din yorumu neyse, laikçilerin laiklik yorumu da öyledir.

“Laikçi Talibanlar” deyimini ilk olarak Taliban üzerinden R. Tayyip Erdoðan ve AK Parti’nin bugüne benzer tartýþmalarla özdeþleþtirildiði yýllarda, o tarihte Hürriyet baþyazarý olan Oktay Ekþi’yle katýldýðýmýz bir televizyon programýnda dile getirmiþtim.

Bugünkü tartýþmalarýn öznesi deðiþti sadece.

O gün Taliban üzerinden söylenenler, bugün DEAÞ üzerinden söyleniyor.

Laikliði, devlet eliyle vatandaþlara dayatýlmasý gereken modern bir düþünce/ideoloji ve yaþam tarzý olarak savunan laikçiler, o gün de laikliðin tehlikede olduðunu söyleyerek farklý yaþam tarzlarýna ve inanma biçimlerine karþý zehir zemberek suçlamalarda bulunuyorlardý.

28 Þubat zihniyetinin baskýya dönüþtüðü o tarihlerde, bunu çok daha yüksek sesle, üsttenci ve dýþlayýcý bir dille yapýyorlardý.

Ben de Oktay Ekþi üzerinden, bu þekilde düþünen laikçilere, Talibanlardan bir farklarýnýn olmadýðýný hatýrlatmýþtým.

Afganistan’da iktidarda olan Talibanlarýn veya Ýran’da devlet olan mollalarýn din üzerinden bir inanç ve yaþam tarzý dayatmalarý ile, laiklik üzerinden birilerinin inanç ve yaþam tarzý dayatmalarý arasýnda mahiyet itibariyle bir fark olmadýðýný anlatmaya çalýþmýþtým.

“Laikçi Talibanlar” deyimi de o döneme aittir.

Dincilik ile laikçilik çatýþmasýnda dine ve laikliðe zarar verenler, günümüzde din ve laiklik üzerinden yeni bir çatýþma alaný açmaya çalýþýyorlar.

***

DEAÞ’lý bir dinci ölümcül bir saldýrýda bulunuyor, bir bakýyorsunuz fanatik laikçiler tam da bu saldýrýyla amaçlanan þeye hizmet etmek için kollarý sývamaya baþlýyorlar.

DEAÞ’çý fanatik dincinin silahla yapmaya çalýþtýðýný, bir bakýyorsunuz fanatik bir laikçi sözle yapmaya çalýþýyor.

DEAÞ’çý dincinin yaþam tarzlarý üzerinden gerçekleþtirmek istediði alçakça bölücülüðü, bir bakýyorsunuz baðnaz laikçiler söz ve davranýþlarýyla derinleþtirmeye çalýþýyorlar.

Her iki cenahýn fanatikleri, aðýz birliði etmiþçesine toplumsal birliðimizi hedef alan bir yerde kendilerini konumlandýrýyorlar.

Ýlginçtir, Recep Tayyip Erdoðan’ýn özgürlükçü laik anlayýþýyla barýþýk “muhafazakar demokratlýk” anlayýþýný “dinden çýkmak”la suçlayan DEAÞ’çý ideoloji ile, Erdoðan’ýn ayný anlayýþýný “laiklikten sapma” olarak deðerlendiren laikçi ideoloji ayný yerde buluþuyor.

Her iki ideoloji mensuplarýnýn da ortak düþmaný, Erdoðan ve AK Parti.

DEAÞ, Erdoðan’ý ölümü hak eden bir “mürted” olarak ilan ederken, laikçi lobi ise Erdoðan’ý, DEAÞ’ý koruyup kollayan ve laikliðin canýna ot týkayan bir “düþman” olarak sunuyor.

Sizce de farklý yerlerden ama ayný amaca hizmet eden bu düþmanlýk siyaseti düþündürücü deðil mi?

Erdoðan’ýn hem dinci DEAÞ’çýlarýn, hem de laikçi Talibanlarýn düþmaný olmasý, gerçekte nasýl bir oyun planýyla karþý karþýya olduðumuzun en bariz örneðidir.

***

Kim ki dini, devlet marifetiyle insanlara dayatýlmasý gereken bir ideoloji ve yaþam tarzý olarak görür/gösterirse, dinin kendisine zarar verir.

Hele din ile terörü özdeþleþtiren bir yola girerse, dine en büyük kötülüðü yapmýþ olur.

Kim ki laikliði, devlet üzerinden vatandaþlara dayatýlmasý gereken bir ideoloji ve yaþam tarzý gibi görür/gösterirse, laikliðin kendisine zarar verir.

Hele laiklik üzerinden bir yaþam tarzý terörüne yönelirse, laikliðin canýna ot týkamýþ olur.

Dini DEAÞ gibi dinci fanatiklerin, laikliði de laikçi yobazlarýn elinden kurtarmamýz lazým.

Erdoðan’ýn/AK Parti’nin tam olarak yapmaya çalýþtýðý þey de iþte bu: Farklý yaþam tarzlarýný bir arada tutmayý öngören, dinle barýþýk, demokratik ve özgürlükçü bir laiklik anlayýþý.

Bu ülke hepimizin. Ve unutmayalým ki, biz birlikte Türkiye'yiz...