Kýrýmlý filminde toplama kampýnda ölen bir Türk gencini canlandýran Ali Barkýn sinemamýzýn tarihe bakýþýna haklý ve sert eleþtiriler getiriyor.
Yeni oyuncularýn filmlerde gösterdikleri performanslar kadar sinemaya bakýþlarý, hayatý yorumlamalarý da çok önemli. Dizilerden tanýdýðýmýz Ali Barkýn’ý ilk sinema filmi Kýrýmlý’da çok deðiþik bir rolde seyrettik. Toplama kampýnda ölen bir Türk gencini canlandýran Barkýn, sorularýmýza verdiði cevaplarla geleceðin önemli oyuncularýndan biri olacaðýnýn mesajlarýný verdi.
- Senaryo size geldiðinde etkilendiðiniz ve rolü kabul etmenize sebep olan þey neydi?
Cengiz Daðcý’nýn Korkunç Yýllar romaný ve senaryoya uyarlanmýþ hali beni oldukça etkiledi. Bu etkilenmede tarihe olan ilgimin payýnýn da büyük olduðunu söyleyebilirim. Bir diðer önemli faktör de Burak Cem Arlýel. Bu tip senaryolarýn altýndan kalkmak kolay deðil. Arlýel’i Türk Pasaportu filminden tanýdýðýmdan sonsuz bir güvenle kabul ettim projeyi.
- Oynadýðýnýz karakteri nasýl tanýmlarsýnýz?
Kýrým Türklerinin baðýmsýzlýðý uðruna birçok fedakarlýk yapmýþ olan Sadýk Turan’ýn esaret günlerinde kampta tanýþtýðý iki Kýrýmlý kardeþten küçüðü Halil. Genç yaþta kendini savaþýn içinde bulmuþ, hasta, kýrýlgan bir genç. Abileri için korunup kollanmasý gereken, belki de içlerinde insana dair kalmýþ olan tek þey bu çocuk.
- Tarihi bir konuyu ele alan bu filmdeki rolünüze hazýrlanmak için neler yaptýnýz?
Oyunculuða dair çalýþmalarý bir tarafa býrakýyorum. Bolu’da kurulan platolar, giydiðimiz kostümler ve sanat ekibimiz o kadar baþarýlýydý ki bunlarýn içine girmek bile yeterli olabilirmiþ o anlara gitmek için.
- Dünya tarihini direkt etkilemiþ bir ülke sinemasý olarak Türk sinemasýnýn tarihi olaylara yaklaþýmýný nasýl buluyorsunuz? Yeterliliði hakkýnda ne düþünüyorsunuz?
Türk sinemasýný, tarihi filmler alanýnda yeterli bulamýyorum ne yazýk ki. Bu noktada ya hikaye kurgusunda ya da görsel gerçeklikte eksikler var. Ýçinde bulunduðumuz coðrafyanýn tarihi çok zengin. Buna karþýn hikaye hususunda kýsýr kalýnmasý üzücü. Dönem insanýna ve yaþanmýþlýklara inilmeden, bir lider, padiþah ya da fedainin peþinden koþup durmuþ senaryolarýmýz. Çoðu projede senaryo deðil, lise yýllarýndaki tarih kitabýmý okuyor hissiyatýna kapýlýyorum.
- Kýrýmlý’nýn ilk uzun metrajýnýz olmasýnýn sebepleri nelerdir?
Hikaye ve senaryo konusunda oldukça seçici olmam.
- Yurtdýþýnda sinema oyuncusu ile dizi oyuncusu arasýndaki sýnýrlar belli. Türkiye’de bu sýnýrlarýn belli olduðuna inanýyor musunuz? Bunun sinemamýz için bir avantaj veya dezavantaj oluþturduðunu düþünüyor musunuz?
Bunun cevabýný verebilmek için bizim dizilerimizin de 50 dakikaya indiði günleri beklememiz gerekli. Bir dizi bölümü ve bir sinema filminin ayný uzunlukta olup da birinin altý günde diðerinin 2-3 ayda çekildiðini göz önüne alýrsak ne oyuncularýmýzý ne de set ekiplerini yurtdýþý ile kýyaslayamam.
- Sinema macerasýna devam edecek misiniz? Kariyerinizdeki dizi, sinema ve tiyatro dengesinden memnun musunuz?
Sinema hayatýmda her zaman olmasýný istediðim ve kariyerimi üzerine kurmayý düþündüðüm mecra. Þu sýralar sinemanýn kariyerimdeki eksikliðinin farkýndayým. Ama ileride baþka projelerde de göreceksiniz beni.
KÖÞEYÝ DÖNME MACERASI
- Yeni diziniz hakkýnda biraz bilgi verir misiniz?
Yeni TV projem Yeþil Deniz sýcak bir ege komedisi. Dört kafadarýn baþýndan geçen keyifli bir ‘köþeyi dönme’ macerasý. Seyircinin yorulmadan, tebessüm ederek takip edeceði, ‘eski biz’leri bulacaðý bir iþ olacaðýný düþünüyorum.
- Dizilerin kalitesi hakkýnda ne düþünüyorsunuz? Bu kaliteyi artýrmak için neler yapýlabilir?
Dizi süreleri kesinlikle kýsaltýlmalý. Ýnsani çalýþma koþullarýn saðlanmasýnýn ve can kayýplarýnýn engellenmesinin þart olduðunu düþünüyorum. Tüm bunlardan sonra dizi kalitesi konusuna da gelinir.