Mantýk bende ikinci planda

‘Biz Size Döneriz’ filminin genç oyuncusu Bestemsu Özdemir ve yönetmeni Doða Can Anafarta hem filmlerini hem de idealize ettikleri sinemayý anlattýlar.

Türk sinemasý kabuk deðiþtiriyor. Bundan 15 yýl önce nasýl yeni nesil oyuncular ve yönetmenler çýkmýþsa bugün de yeni nesil sinemacýlar filmleriyle boy gösteriyorlar. Ýþte o yeni isimlerden yönetmen Doða Can Anafarta ve genç oyuncu Bestemsu Özdemir bu hafta bizim konuðumuz oldu. ‘Biz Size Döneriz’ filmi ile izleyici karþýsýna çýkan ikili sorularýmýzý cevapladý.

‘Biz Size Döneriz’in senaryosu geldiðinde sizi en çok ne etkiledi?

Bestemsu Özdemir: Yazým, anlatým dilinin farklýlýðý en etkileyen þeydi. Daha önce karþýlaþmadýðým bir senaryoydu ve Defne’yi çok sevdim. ÝTÜ Moda Tasarým Bölümü öðrencisi olduðum için her iki sevdiðim mesleðimi bir arada yapabilmek çok eðlenceliydi benim için.

Senaryo nasýl ortaya çýktý?

Doða Can Anafarta: ‘Biz Size Döneriz’ üniversite yýllarýmda gelecek korkusu ile uykusuzluk birleþmesi sonucunda yazdýðým bir senaryo. O yýllarda senaryoyu amatör þartlarda uzun metraj olarak çekmiþtim. Yýllar sonra yapýmcým Kanat Doðramacý’ya filmi  izletince bu iþi günümüze uyarlarsak baþarýlý bir iþe imza atabileceðimizi söyledi. Günümüzün en büyük sorunlarýndan olan iþsizlik ve toplumda kendine yer edinme problemini komedi, dram kýsaca eðlenceli enerjik bir tür olarak konu aldýk. Senaryoyu günümüze uyarladýk, üzerinde aylarca çalýþtýk filmi çektik sonra kurgu döneminde aylarca tekrar çalýþtýk. 

Rolünüzden bahsedebilir misiniz?

Bestemsu Özdemir: Defne annesinin hayalini baþarmaya kendini adamýþ bir kýz. Akýllý, kariyer odaklý. Ama aþkla tanýþýnca bir aþk kadýný olduðunu anlýyor.

Gerçek Bestemsu aþký ne kadar önemser? 

Bestemsu Özdemir: Duygularýma göre yaþýyorum mantýk ikinci plandadýr. Gururun, egonun olmadýðý aþk, hayatýmýn merkezinde oluyor.

Cast’ý hazýrlarken en çok nelere dikkat ettiniz?

Doða Can Anafarta: Oyuncularýmýzýn hepsi inanarak projeye geldi. Yine seçimleri yaparken türü ve anlatým tarzý farklý olduðu için ne yapmak istediðimi anlayan yüksek enerjili, çalýþkan iyi niyetli oyuncular hedefimizdeydi. Mükemmel bir cast oluþturduk hepsinin içinde ya karakterlerinden birer parça vardý ya da zamanla onlar karakterlerine büründü.

Film için nasýl bir hazýrlanma süreci geçirdiniz?

Bestemsu Özdemir: Bu film hepimizin hayatýnda dönem dönem yaþadýðý sýkýntýlarý anlattýðý için kendimden ve arkadaþ çevremin baþýna gelenlerden onlarýn hissettiði ve anlattýklarýndan yola çýktým aslýnda. Tabii ki her projede hepimizin bir hazýrlanma süreci oluyor. Yaþamýn içinde karakterle tanýþtýktan sonra Defne nasýl yapardý, ne tepki verirdi gibi þeylerle günlük hayatta bile düþünüyor ve çýkarýmlar yapýyorum.                          

GÖZLEM KABÝLÝYETÝ ÇOK ÖNEMLÝ

Perde güzel kadýný sever. Ama oyuncu güzelliðine tecrübe ve kabiliyetini de katmalý. Bu anlamda nasýl bir yapýlanma içerisindesiniz?  

Bestemsu Özdemir: Her set bir okul gibi. Her gün yeni yeni þeyler öðrenip ufak ufak ileri adýmlar atmaya çalýþýyorum. Güzelliðin altýný doldurmak çok önemli. Çok fazla film izliyorum, neler yapýlmýþ nasýl oynamýþlar ona bakýyorum ve sonra oynuyorum. Sokakta çok gözlem yapýyorum bazen bir olayda aðlýyorum, gülüyorum, öfkeleniyorum, bu durumlarda zaman zaman kendimi gözlemliyorum.        

HÝKÂYEYLE GÜLDÜRÜYORUZ

Yeþilçam döneminde komediler daha çok dram barýndýrýrdý. Günümüzde ise absürt komedinin baskýn olduðunu görüyoruz. 

Doða Can Anafarta: Biz anlamý olan bir film yapmaya çalýþtýk. Sekans, sahne komedi aðýrlýklý deðil bir hikaye anlatýp seyirciyi güldürüyoruz. Tabii ki seyirci eðlenmeli, gülmeli hatta aðlamalý ama sonuçta biz sanat yapýyoruz bana göre her türlü sanatýn bir anlamý yapýlma amacý olmalý. Toplumsal yapýsý bile deðiþen bir ülkede problemler deðil ama onlarla muhatap olan insanlar deðiþir.