Ferhat Göçer, Türk Telekom reklamýnda Memleketim þarkýsýný okudu, iþ memleket meselesi oldu. Tamam þarký fazla baðýrarak yorumlanmýþ olabilir de bu kadar tartýþmanýn manasý ne? Herkesin kendisini biraz sahibi hissettiði bu þarký aslýnda bir Yahudi halk þarkýsýdýr.Fransýz sanatçý Mireille Mathieu’nun albümlerinden Damdaki Kemancý müzikaline kadar çeþitli yerlerde ve dillerde okunmuþtur.
Bu besteye Türkçe sözleri Fikret Þenes yazmýþ, Ayten Alpman da okumuþtur. 1972’de piyasaya çýkan plak çok fazla ilgi görmemiþ ama 1974’de Kýbrýs Barýþ Harekatý döneminde TRT’de çok fazla çalýndýðý ve o dönemin ruhuna uygun olduðu için satýþlarý patlamýþtýr... Konuþtuðumuz, kavgasýný ettiðimiz, nasýl bozarsýn diye kýzdýðýmýz þarkýnýn hikayesi baþtan sona bu iþte...
***
Bu þarkýnýn hayatýmýza kattýðý duyguyu belki biraz daha anlamak lazým. 1987 yýlýydý, hiç bilmediðim Kýbrýs’a üniversite okumaya gitmeden bir önceki gün Memleketim þarkýsýný mýrýldanýyor, anneme de “Bak Rumlarla savaþ çýkarsa ben de giderim” diyordum. Yapýlmamýþ kahramanlýklarýn fon müziði olmuþtu Memleketim benim için, tahminen baþka hayatlarda da benzer manzaralar olmuþtur...
***
Kýbrýs Barýþ Harekatý baþladýðý gün büyük þehirlerde oturanlarýn fýrýn önlerinde ekmek kuyruðuna girdiðini, Anadolu’nun küçük illerinde ve ilçerindeyse insanlarýn davul zurna eþliðinde askerlik þubesine koþtuklarýný yýllar sonra Kýbrýs’ta öðrenmiþtim.
Mehmet Ali Birand 30 Sýcak Gün kitabýnda o duyguyu Kurtuluþ Savaþý’ndan beri Yunanistan’ýn gerisinde kalmýþ bir halkýn sevinci olarak yorumlar....
***
Bugüne kadar sadece askeri baþarýlarla övünen bir ülke olmaktan çýkýp dünyanýn en hýzlý interneti kullanan ülke olmakla övünmeyi anlamamýz, kavramamýz biraz daha zaman alacak. Ekonomide, demokraside, insan haklarýnda daha ileri gittikçe Memleketim þarkýsýný hep bir aðýzdan söylemenin keyfini yaþayabileceðiz. O fiber optik kablolarla þarkýnýn anlamýna hizmet eden Türk Telekom’a da tüm bunlarý düþündürttüðü için teþekkür etmek lazým...