Hiç yorum yapmadan birkaç detayý paylaþmak istiyorum: 1- 1950’de yapýlan yol tesviyesi 266 km iken, 1958’de 1216 km oldu.
2- 1950’de 432 km olan asfalt kaplama, 1958’de 1806 km oldu.
3- 1950’de 1669 metre köprü vardý, 1952’de 4144, 1954’te 5214, 1955’te 6842 km köprü yapýldý.
4- 1950’de 1800 olan traktör sayýsý, 1958’in baþýnda 44.500 seviyesine geldi.
5-1950-1960 arasýnda Makine Kimya Kurumu, Denizcilik Bankasý, Et ve Balýk Kurumu, DMO, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklýðý, Türkiye Kâðýt Fabrikalarý, Ereðli Demir Çelik açýldý...
Bu satýrlardan çýkan sonuç: Yukarýdaki verilerden de net olarak anlaþýlabileceði gibi; 1950-1960 arasýnda, Türk ekonomisinin Avrupa ülkelerinden ve hatta Amerika’dan daha iyi verilere sahip olduðu dönemler oldu...
Sevgili dostlar, 1950-1960 arasýnda ekonomide neler yapýldýðýna dair daha onlarca madde yazabilirim... Menderes “ekonomiyi” ayaða kaldýrmýþ, 1946 sonrasý “teslim alýnan” dinamikleri “özgürleþtirme-millileþtirme” yolunu seçmiþ ve “istenmeyen adam” ilan edilmiþti! 1958’de ilk küresel darbeyi aldý ve Türk hükümeti, IMF ve Dünya Bankasý’nýn dayatmasýný kabul ederek 4 Aðustos tarihinde istikrar önlemlerini açýklayarak dolarý 2.80 TL’den 9 TL’ye çýkardý...
Sonuç: Kim, hangi makamda olursa olsun, Türkiye’yi “küresel sistemden” ve “yerleþik uzantýlardan” kurtarmaya çalýþtýysa bedelini “çok aðýr” ödettiler! 2013’te GEZÝ OLAYLARI ile baþlayan ve 17-25 Aralýk darbe denemeleri ile devam eden süreç de BEDEL ÖDETME giriþimiydi...
Son söz: ÝSTEDÝKLERÝNÝ ALAMADILAR!! “MÝLLÝ ÝRADE” DUVARINA TOSLADILAR VE BU ÜLKENÝN GÜZEL ÝNSANLARI, BAÐIMSIZLIK YOLUNU AÇAN LÝDERÝ “SEÇÝLMÝÞ CUMHURBAÞKANLIÐI MAKAMINA” OTURTARAK YENÝ BÝR YOL AÇTI, YÜZLERCE YILLIK DEMOKRASÝ YÜRÜYÜÞÜNÜ TAÇLANDIRDI... Þimdi hedef 2023 ve daha fazla mücadele, daha fazla çalýþma, daha fazla üretme bizleri bekliyor...