Menderes’in suçu neydi ? Yapýlana cevap vermeyecek miyiz?

Kalkýnma ve ekonomik baðýmsýzlýk denemesi olmasýn?

Soruya net bir cevap vermeden bazý tespitler yapalým;

1- 1950’de yapýlan yol tesviyesi 266 km iken, 1958’de 1216 km oldu.

2- 1950’de 432 km olan asfalt kaplama, 1958’de 1806 km oldu.

3- 1950’de 1669 metre köprü vardý, 1952’de 4144, 1954’te 5214, 1955’te 6842 km köprü yapýldý.

4- 1950’de 1800 olan traktör sayýsý, 1958’in baþýnda 44.500 seviyesine geldi.

5- 1950-1960 arasýnda Makine Kimya Kurumu, Denizcilik Bankasý, Et ve Balýk Kurumu, DMO, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklýðý, Türkiye Kâðýt Fabrikalarý, Ereðli Demir Çelik açýldý...

Sevgili dostlarým, yukarýdaki verilerden de net olarak anlaþýlabileceði gibi; 1950-1960 arasýnda, Türk ekonomisinin Avrupa ülkelerinden ve hatta Amerika’dan daha iyi verilere sahip olduðu dönemler oldu... Ekonomik baðýmsýzlýk yolunda önemli adýmlar atýldý fakat bu adýmlar “dýþ-iç yerleþik odaklar” tarafýndan durduruldu!

Sevgili dostlar, 1950-1960 arasýnda ekonomide neler yapýldýðýna dair daha onlarca madde yazabilirim... Menderes “ekonomiyi” ayaða kaldýrmýþ, 1946 sonrasý “teslim alýnan” dinamikleri “özgürleþtirme-millileþtirme” yolunu seçmiþ ve “istenmeyen adam” ilan edilmiþti! 1958’de ilk küresel darbeyi aldý ve Türk hükümeti, IMF ve Dünya Bankasý’nýn dayatmasýný kabul ederek 4 Aðustos tarihinde istikrar önlemlerini açýklayarak dolarý 2.80 TL’den 9 TL’ye çýkardý... 4 sene boyunca Dünya Bankasý dayatmalarýna direnen Menderes 1958’de teslim olmak zorunda kaldý ve 1960’ýn da yolu açýlmýþ oldu!

Sonuç: Kim, hangi makamda olursa olsun, Türkiye’yi “küresel sistemden” ve “yerleþik uzantýlardan” kurtarmaya çalýþtýysa bedelini “çok aðýr” ödettiler! 2013’te GEZÝ OLAYLARI ile baþlayan ve 17-25 Aralýk darbe denemeleri ile devam eden süreç de BEDEL ÖDETME giriþimiydi... Bu yazdýklarýmý lütfen çok derin düþünün ve çocuklarýnýz ile paylaþýn! BU ÜLKE BUGÜNLERDE YENÝ BÝR DOKTRÝN TANIMLIYOR, AYAÐA KALKIYOR, KOÞUYOR VE HEDEFLERÝNE ÝLERLÝYOR... BU KOÞUYU BÝRLÝKTE TAMAMLAYACAÐIZ...