Mücahid

Sancaktar’ýn bu haftaki sayýsýný almadýysanýz muhakkak alýn derim. Sevgili Adem Özköse’nin Libyalý efsanevî mücahid komutaný Abdulhakim Belhac’la yaptýðý nefis bir mülakat var bu sayýda.

Belhac, Libya Devrimi’nin nereden gelip nereye gittiðini, NATO müdahalesine nasýl bakýlmasý gerektiðini, Batýlýlarýn Libya devrimini çalýp çalamayacaklarýný, devrim milislerinin ellerindeki silahlarýn ne olacaðýný vs. uzun uzun, güzel güzel, açýk açýk anlatýyor.

Bir þey daha anlatýyor: El Kaide’nin cihad anlayýþýna düþtüðü þerhleri.

***

Þöyle diyor Belhac:

“El Kaide’nin bugün anlayýþ, usul ve mücadele tarzý olarak birtakým düzeltmelere, iyileþtirmelere ihtiyacý var. El Kaide; anlayýþ, usul ve mücadele tarzýný Ýslam dünyasýnýn ileri gelen âlimlerine sunmalý ve onlar da El Kaide’nin yaptýðý yanlýþlarý düzeltmeliler. Bu aslýnda sadece El Kaide için deðil, kendini Ýslam’a nispet eden bütün Ýslami gruplar için bir ihtiyaçtýr. Çünkü bazý dönemler Ýslami gruplarýn araçlarý, yöntemleri amaç haline geliyor ve Ýslami usul ve mücadele tarzýndan sapmalar baþlýyor. Biz de cezaevinde bulunduðumuz dönemlerde Libya Ýslami Savaþçýlar grubu olarak Ýslam dünyasýnýn kabul ettiði Ehli Sünnet âlimlerinden yardým istedik. Selman Avde gibi alimlere ‘Sizler bizim âlimlerimizsiniz; fikirlerimizde, mücadele tarzýmýzda herhangi bir yanlýþ yahut sapma varsa düzeltin, bize nasihatte bulunun’ dedik. Onlar da bu çaðrýmýza kulak verdiler ve yaptýðýmýz bazý yanlýþlar konusunda bize tavsiyelerde bulundular. Bu tavsiyeleri göz önünde bulundurarak bazý noktalarda görüþlerimizi düzelttik ve bunun büyük faydasýný gördük. Bence El Kaide de acilen usul ve cihad metodunu âlimlere sunmalý ve onlarýn tavsiyelerine uymalýdýr. Ben de El Kaide’nin bazý noktalarda yanlýþ yaptýðýný, düzeltmeye ihtiyacý olduðunu düþünüyorum.”

“Biz bu konularda El Kaide’nin liderleriyle de konuþtuk, onlarla tartýþtýk. Ýslam hangi amaç için olursa olsun savaþla ilgisi olmayanlarýn öldürülmesine izin vermiyor. Savaþla ilgisi olmayan kadýnlarýn, din adamlarýnýn, çocuklarýn öldürülmesi Ýslam tarafýndan yasaklanmýþtýr. Ýster Yahudi olsun ister Hýristiyan, zulmetmemiþ bir sivile el sürülemez. Biz bu konuda Þeyh Usame’ye muhalefet ettik. Çünkü El Kaide iþgal güçlerine karþý verilen mücadelede ‘onlar bizim sivillerimizi öldürürlerse biz de onlarýn sivillerini öldürürüz’ fikrini savunuyor. Biz bu görüþün Ýslam’ýn savaþ hukukuna uymadýðýný düþünüyoruz. Mücahid sivil öldüremez.  Kâfirlerin sivillerini öldürmekte hiçbir beis yoktur þeklindeki görüþ de sonradan ortaya çýktý. Çünkü Afganistan’da Ruslara karþý savaþýrken Þeyh Usame de içinde olmak üzere kimse bu görüþü savunmuyordu. Ruslardan intikam almak, Ruslarý savaþtan vazgeçirmek için gidip onlarýn sivillerini öldürmüyorduk. Çünkü bunu herkes Ýslam’a aykýrý görüyordu. Bundan dolayý da Rus sivillere karþý deðil, sadece askerlere karþý savaþýyorduk. Ýslam için savaþanlar, mücahid kardeþlerimiz aþýrýlýklardan uzak durup nebevi metoda uymak zorundalar. Bunun için de ulemanýn sözüne itibar edip, nasihatlerine kulak vermeliler. Cihad, Ýslam’ýn önemli temellerinden biridir; fakat nasýl ki namaz kýlmanýn, abdest almanýn kurallarý varsa cihadýn da kendine göre kurallarý vardýr. Namazýn farzlarýný yerine getirmediðinizde namaz olmazsa, cihadýn farzlarýný yerine getirmediðinizde de cihad olmaz. Biz mücahidlerin Allah katýnda çok deðerli insanlar olduklarýna inanýyoruz; fakat herkesi Kuran ve Sünnet’in koyduðu kurallara, Hududullah’a uymaya çaðýrýyoruz. Þeyh Usame’ye, bir görüþmemizde, Hýristiyan ve Yahudilerin sivillerini öldürmenin doðru olmadýðýný ve buna Ýslam’dan referans bulamayacaðýný söylemiþtim.”

***

Güzel adam.