Neo-con ayarlý gazetecilik

Medya, her zaman raytingi yüksek, kýþkýrtýlmýþ haberleri sever. Zaman zaman en doðal rutin haberlerdeki küçük ayrýntýlara bile sansasyonel bir boyut ekleyerek, kelimelerin büyülü dünyasýnda köpürtüp satýþa sunar. Aslýnda medya, doðasý gereði birazböyle bir þey...

Ancak medyanýn en doðal mecrasýymýþ gibi görünen bu yöntem, elbette , medyaya hiçbir zaman manipule edilmiþ haberler yapma ayrýcalýðý tanýmaz. Aksi taktirde, medya güvenilirliði diye bir kavramdan söz ediyor olmazdýk.

Haber yapýcýlarýn en temel görevi, hem doðru haber vermek hem de medya etiðini korumaktýr. Bu temel bakýþ açýsý, medyanýn amentüsü niteliðini taþýmaktadýr.

Ýþte böyle bir zaviyeden baktýðýmýzda, maalesef Türk basýnýnýn derin bir etik kriz yaþadýðýný, gerek habercilik, gerekse ilkesel anlamda deðer kaybettiðini söylemek zorundayýz.

Ama gelin görün ki, siyasi iktidara karþý bir “husumet odaðý” gibi yayýn yapma gayreti içinde olan bazý medya aktörleri, özellikle bazý haberler üzerinden, iktidara karþý adeta siyasi bir mücadele yürütüyor.

Böyle bir hali, gazetecilik etiði ile izah etmek mümkün deðildir. Çünkü, siyasi mücadele gazetecilerin deðil, siyasetçilerin iþidir.

Hafta içinde, Wall Street Journal’ýn Uludere ile ilgili Pentagon’daki bazý ‘derin abiler’in sipariþiyle yaptýðý haberin Türk basýnýndaki yansýmasý, medya etiði açýsýndan son derece manidardýr.

Çünkü bu haber, hazýrlanýþý, kaynaklarý ve zamanlamasý açýsýndan Türkiye’nin çýkarlarýný dinamitleyen bir özellik arzetmektedir.

Biliyoruz ki, Wall Street Journal,Neo-con ve Ýsrail lobisinin çýkarlarýna paralel yayýnlar yapan bir gazetedir.

Anlaþýlan o ki, WSJ bir taþla iki kuþ, hatta üç kuþ vurmayý hesaplamýþ ve karanlýklar prensi adýna Türkiye-Amerika iliþkilerini zehirlemeyi amaçlamýþtýr.

Pentagon sipariþli böyle bir haberin; tam da Türkiye’nin terörle mücadele için predatör alýmý ili ilgili görüþmeler yaptýðý bir dönemde yayýnlanmasý dikkat çekicidir. Ýkincisi, Ýsrail yönetimi ve derin Amerika’nýn Neo-con uzantýlarý Türkiye’deki siyasi iktidara karþý bir husumet beslemektedirler. Her ikisinin de Baþbakan Tayyip Erdoðan’la görülecek hesaplarý var. Dolayýsýyla, WSJ’nin Uludere haberinin öncelikli hedefi AK Parti iktidarýdýr.

PKK’nýn zaman zaman Ýsrail’le kesiþen baðlantýlarý dikkate alýndýðýnda, Wall Street Journal’ýn haberinin ne tür bir hizmete matuf olarak hazýrlandýðýný anlamak zor deðil.

Üçüncüsü, Türkiye üzerinden ikinci kez baþkanlýk yarýþýna hazýrlanan Obama’yý vurmak. Bütün bu iþlerin kotarýlmasý için, Wall Street Journal’dan daha uygun bir zemin bulunamazdý herhalde.

Bu arada, 31 Mayýs 2010’da PKK’nýn Hatay’da Mavi Marmara faciasýnýn ertesi günü gerçekleþtirdiði saldýrýyý ve yine geçtiðimiz hafta yani 16 Mayýs’ta Hatay’da üç istihbarat subayýnýn PKK mayýnýyla þehit olduðunu bir tarafa not etmek gerekiyor. Wall Street Journal’ýnhaberi bu dipnotlar eþliðinde okumakta yarar var.

Ýþte Türk basýnýnýn, bu habere iþtahla sarýlýp, köpürterek vermesine daha yakýndan baktýðýmýzda, hem medya etiði açýsýndan hem de yurtseverlik açýsýndan problemli bir zihin yapýsýyla karþý karþýya olduðumuzu görüyoruz.

Elbette, bir Amerikan gazetesindeki Türkiye ile ilgili bir haberi yayýnlamanýn hiçbir sakýncasý olamaz. Problemli olan, bu haberin Neo-con ayarlý bir mantýkla veriliyor olmasýdýr.

Türkiye’de yayýn yapan bir gazetenin, nihai olarak Türkiye’nin çýkarlarýna iliþkin bir hassasiyet taþýmasý gerekmez mi?

STAR’dan LYS kampanyasý

STAR gazetesi, LYS1, LYS2, LYS3 ve LYS4 sýnavýna katýlacak öðrenciler için yeni bir eðitim projesi baþlatýyor. LYS1, 2, 3 ve LYS4 deneme kitapçýklarý üç hafta boyunca her Çarþamba, Perþembe, Cuma ve Cumartesi olmak üzere ayný günlerde okurlara ücretsiz olarak verilecektir. LYS deneme sýnavý kitapçýklarý, YGS, KPSS ve SBS deneme sýnavlarýnda olduðu gibi 1. hamur kaðýda basýlacak. Kendinden kapaklý 24 sayfa olacak.

Tirajda istikrar çizgisi

Sosyal medyanýn, çaðýn en büyük biliþim hadisesi olmaya devam ettiði günümüzde, bütün dünyada olduðu gibi Türkiye’de de gazeteler tiraj kaybetmeye devam ediyor. Böylesine çýlgýn bir dünyada, gazetelerin tirajda bir istikrar yakalamasý hiç de kolay deðil. STAR gazetesi, bütün bu þartlara raðmen, tirajda yakaladýðý istikrarý sürdürüyor. 14-20 Mayýs tarihleri arasýndaki günlük net ortalama satýþýmýz 159 bin 422 oldu.