Murat Bardakçý’yý sever ya da sevmezsiniz, ayrý bir tartýþma konusu. Ancak bir hakký teslim etmek lazým. Haberturk Tv’de ekrana gelen Tarihin Arka Odasý türünün ilk programý oldu. Bir sürü kanalda benzerleri yapýldý ama ayný etkiyi yaratan olmadý. Þimdi öðrendi ki Tarihin Arka Odasý bitmiþ. Sebebine ister kapris deyin ister baþka bir tanýmlama kullanýn fark etmez, bir kayýptýr bu.
Murat Bardakçý yüzünden kanalýn sýk sýk ceza yediðini söyleyen de var mail atan seyirciye Bardakçý’nýn attýðý fýrçalardan söz edenler de... Ýyi de, medyada yönetici þapkasý taktýysanýz ego yönetmeyi de bileceksiniz. Murat Bardakçý’nýn egosunun bir sürü insandan daha þiþ olmasý sonucu deðiþtirmez.
Sonuçta muhatap olduðunuz kiþi býrakýn genel kültürünü daha gazete ortada olmadýðý bir dönemde, inanýp, Ciner Grubu’na geçmiþ birisi. Bu arada Haberturk Gazetesi’nin 1 Mart 2009 tarihli ilk sayýsýnýn künyesine bir bakýn.
O künyeden kalan iki isim var biri Murat Bardakçý diðeri de Emre Ergül. Þimdi kalan isim sayýsýný bir yapmak istiyorlarsa söylenecek laf yok ama þu medyada vefa da biraz olmalý...
Aydamaya ilk 100’e girdi...
Türkiye uzun zamandýr çocuk dizisi görmüyordu,Cumartesi günü Planet Çocuk’da Aydamaya baþladý. Yerli bir dizi, Pepee dahil bir sürü baþarýlý iþe imza atan Düþyeri imzalý bir yapým Aydamaya.
Türkiye’de yayýna girmeden, Cannes’da televizyonculuk ve eðlence fuarýnda tanýtýldý, bildiðim kadarýyla ilgi de gördü. Ýlk bölümüyle dizi, ilk 100 sýralamasýna girdi, baþarýlý sonuç.
Pepee’de ilk 100 giriyordu ama Aydamaya’nýn hitap ettiði yaþ kitlesi Pepee kadar geniþ deðil, yaþý biraz daha yükseltiyor. Üstelik çizgi deðil, görüntüyü izlettirmek her zaman daha da zordur. Çocuk ve gençlik dizileri 80’lerin ikinci yarýsýnda tüm dünyayý kasýp kavurmuþtu. Bu noktada televizyonculuk siyaset iliþkisine dair bir hatýrlatmada da bulunayým, 80’li yýllarda Cumhuriyetçi Baþkan Reagen’ýn “Muhazafakar Amerikan ailesi” projesinin de etkisi vardý bu yayýlýmda.
Ayadamaya’da sadece çocuk olmak var, ardýnda,saðýnda, solunda bir model yaratma yok. Aslýnda büyüklerin de izleyip daha sonra çocuklarýyla beraber deðerlendirebileceði yerleri var.
Yayýn kadar yayýndan sonraki iletiþim açýsýndan da önemsiyorum böyle iþleri. Büyükler için dizilere karþý olup da çocuklar için dizi desteklemek çeliþki gibi görülebilir. Çeliþki deðil bu... Sadece çizgi karakterlerin hayal dünyasýnda yarattýklarýnýn yanýna baþka bir boyuta hayaller eklemek gibi bir önemi var bu dizinin. En azýndan E.T. seyretmiþ bir kuþaðýn Aydamaya’yý anlamasý ve çocuklarýna anlatmasý çok daha kolay olacaktýr...
Kýrgýn Çiçekler...
Tutmuþ dizilerle ayný gün yayýna girip birinci gelmek zordur. Kýrgýn Çiçekler Atv’de böyle zor bir iþi baþardý. Neden tuttu bu dizi diye düþündüðümde aklýma gelen bir iki nokta oluyor.
Dizideki karakterlerin hikayeleri baþlý baþýna bir dram. Üstelik tamamý travma yaratacak dramlar bunlar. Yine de seyirciyi yakalayan þeyin bu dramdan ziyade ekrana yansýyan dayanýþma duygusu olduðunu düþünüyorum. Nedense bizim dizi sektörü entrikayý ön plana çýkarýp dayanýþmayý geride býrakýyor. Tamam bir kahraman var ama kahramanlar dayanýþma içinde olmaz diye bir kural da yok.
Bizde dayanýþma içinde olunan karakterler genellikle olgun insanlardýr. Oysa ABD yapýmý popüler iþlerde arkadaþlar daha fazla ön plana çýkar. Kýrgýn Çiçekler bu haliyle de dikkat çeken bir dizi, aldýðý reytingle de...