Eðlence kanallarýnda artýk iyi, gündem yaratacak haber yapýlmýyor, haber bülteni olmayan kanal bal gibi olur” diye yazmýþ Kelebek’te Cengiz Semercioðlu...“Ben hep bunu savundum” dedikten sonra da TV8’in haber bültenini kaldýran Acun Ilýcalý’yý alkýþlamýþ.
Bir yerlerden pompalanan “Acun eskidi Star TV’de reyting alamaz” öngörüsüne (!) en fazla karþý çýkan ama bugün de TV8 operasyonu gereksiz risk ve ilk 3’e girmesi öyle kolay deðil diyen biriyim.Haberler konusunda da benden baþka yazan olmadýðý için, tartýþmayý sürdüreyim...
***
Cengiz Semercioðlu’nun savunduðu “son 2 yýldýr ana haber bültenlerinin patlattýðý, gazetelere manþet olmuþ tek bir haber gösterin” itirazýna.Ýddia doðru ama bir sürü ayaðý eksik.Birincisi ana haber sadece gündem yaratmak için hazýrlanmaz. Ana haberin ana iþlevi, gün boyu olan biteni seyircisine en iyi þekilde aktarabilmektir.
Cengiz Semercioðlu’nun bahsettiði dönemler, Bakanlarýn-mafya liderleriyle konuþtuðu eski Türkiye’nin iþleri ve haberleri... Artýk gazetelerde de o tür haberler yok zira bu tarz vakalar yaþanmýyor.Televizyon haberlerinin gazetelerin peþine takýlmasýna gelince, karþýlýklý bir beslemeden söz edebiliriz ancak.
Gazetelerde hemen her gün, televizyonlarda yapýlmýþ siyasi ya da ekonomik bir açýklamadan ya da magazin programlarýnda yaþanmýþ bir olaydan bahsedilir.
***
“Haber almak isteyen, haber kanalý seyretsin”O zaman sadece magazin okumak isteyenler için Kelebek ayrý satýlsýn ya da ekonomiyi merak edenler için ekonomi, siyaseti merak edenler için gündem sayfalarý ayrý gazete olsun.Týpký bir gazete gibidir genele hitap eden televizyon kanalý yapmak. Ýçine farklý zevk ve beklentileri besleyecek þeyler koydukça daha geniþ kesimlere hitap eder, daha çok reklam ve reyting alýrsýnýz.“Ýzleniyorlar zira en iyi saatte ekrandalar ve izlenmek için haber þov yapýyorlar”Star TV, ana haberi öne çekip diðer kanallardaki ana haberin karþýsýna geçen sene çok iyi giden Büyük Risk’i koydu da ne oldu?Seyirci tercihini ana haberden yana kullandý.
Üstelik haber isteyen seyirci Star TV’nin haber reytingini yükseltip sonra diðer kanallardaki haberlere gitti.Haber þov meselesine gelince haber kanalýyla büyük kanal haberi arasýnda iþleyiþ farký vardýr. Haber kanalý olaya daha genel bakar, haber merkezleri daha çok içindeki insan hikayesine eðilir.
***
Televizyonculuðun video dükkanlarýna döndüðü, dizi üstüne dizi, yarýþma üstüne yarýþma yayýnlanan bir Türkiye düþünsenize.Ýstenen ya da savunulan bu mu?O kadar basit deðildir bu iþler ya da yayýncýlýk dediðin þey sadece maliyet hesabý da deðildir...