“Baþýný bir gayeye satmýþ kahraman”, yanýnda, “Cumhuriyet sonrasý kavruk nesiller içinde ilk ciddi fikir sesi ve ilk çileli nefs murakabesi eseri”ni veren Gençle Büyük Doðu mecmuasýndan eve revan olurken sorar: “Büyük Doðu Ýdeolocyasýna Ek… Onun mânâsýný çok iyi anlaman lâzým… Beðendin deðil mi?”
Arabayý kullanan Genç, iltifat devþirmenin deðil de dava aþkýnýn ve onu esirgemenin insiyakýyla cevap verir: “Efendim, Ýslâmý Yenilemek deyince, ‘kaynaktan yapacaðýz’ tekerlemecileri sanki reform gibi anlayabilirler…”
Bu söz üzerine arabada olanlarý ve sonrasýný Genç’ten dinleyelim: “Üstadým birden sinirleniyor ve benzgin bir hâle geçiyor… Sanki anlamayan benim… Kelimeler dökülüyor dudaklarýndan:
- Ýslâmý yenilemek deyince, anlayýþý yenilemek…
Bu onun zaten 40 bin yerde izâh ettiði bir dava… Ama 40 bin yerin 40 yerine bile gözü deðmemiþ ve gözü deðse bile 4 yerini hafýzasýna almamýþ leþler?...
Üstadým’ýn geri aldýðý daktiloya çekilmiþ yazýsý ve o yazý üzerinde el yazýsýyla yaptýðý ekler… Ekler þunlar:
- Ýslâm yenilenmez. Anlayýþý yenilemek gerek… Anlayýþ mý, nurun ayndaki aksi; aynayý yenilemek… Güneþ yenilenmez. Göz yenilenir.
Ve sözkonusu ekleri yaptýktan sonra, Büyük Doðu Ýdarehânesinde soruyor:
- Ýstediðin oldu mu? Beðendin mi?”
“Baþýný bir gayeye satmýþ kahraman” mezkûr yazýyý, “Onlar benim ardýmdan gelmeyecek, ben onlarýn arkasýndan koþacaðým” dediði Genç’e ve onun kadrosuna ithaf eder!
***
“Yeni” ve “yenilenmek” kelimelerinin istikbâle dair umutlandýran tedaileri var. Evet, yenilenmek güzel de nasýl yenileneceðiz? Neye göre yenileneceðiz? Nisbetimiz ne olmalý?
Yarýn ve ertesi gün, doðumunun ve perde arkasýna geçiþinin sene-i devriyesi olan “Baþýný bir gayeye satmýþ kahraman” Üstad Necip Fazýl Kýsakürek ömrü boyunca iþte bu sorulara Müslümanca cevap vermenin mücadelesini etti.
Allah Resûlü ve ümmetin yapý taþý olan Sahabe-i Kirâm Hazeratýndan baþka örnek tanýmadan, “Ben yaptým oldu” demeden, Kâinatýn Efendisi’nden bugüne gelen bâtýn nispetine sýmsýký sarýlarak Büyük Doðu fikriyatýný kurdu.
Müslümanlar’da kaybolanýn aþk ve vecd olduðunu tespit ettikten sonra bu aþk ve vecdin tekrar nasýl kazanýlacaðýnýn yol haritasýný önümüze koydu.
Üstad’ýn “Cumhuriyet sonrasý kavruk nesiller içinde ilk ciddi fikir sesi ve ilk çileli nefs murakabesi eserini veren Genç” diye vasýflandýrdýðý Salih Mirzabeyoðlu’nun ifâdesiyle, “Beþ asýrlýk tarih dilimimizle birlikte çaðýmýzýn nabzýný yakalayan ve ideali aramayla topraða baðlanma arasýndaki bir berzahta kývranan insanoðlunun oluþ ýstýrabýný hakikatin hakikatine nisbetle heykelleþtiren adam”dýr Necip Fazýl Kýsakürek!
O, yenilenmenin nasýlýný ve niçinini gösterendir!..
O, küfrü faka bastýrandýr!..
O, Anadolu’yu ayaða kaldýrandýr!..
O, Necip Fazýl Kýsakürek’tir!..