Türkiye Maarif Vakfý bilindiði üzere 2016'da Meclis kararýyla kurulmuþ, Türkiye devleti adýna yurt dýþlýnda eðitim öðretim faaliyetleri yürüten bir vakýf. 6 kýtada, 68 ülkede eðitim öðretim kurumlarý var. Bu ülkelerin 54'ünde 468 okulda K 12 düzeyinde eðitim hizmeti veriyor. Yaklaþýk 55 bin öðrencisiyle her yýl binlerce mezun veriyor. Vakýf, týpký Amerikan ve Fransýz muadilleri gibi özel okulculuk yapýyor ancak Uluslararasý Bakalorya (IB), Cambridge ve kendi uluslararasý programý olan International Maarif (IM)'in yanýnda yerel müfredat da uyguluyor. Dolayýsýyla bulunduðu ülkede daha geniþ bir kesime hitap ediyor. Öðrenciler liseden B2 seviyesinde Türkçe öðrenerek mezun oluyor. Mezunlarýnýn önemli bir kýsmý üniversite eðitimi için Türkiye'yi tercih ediyor.
Maarif Vakfý 17 Haziran 2016'da kanunla kuruldu. Bu yapýnýn okullarýnýn Türk okulu olarak görülmemesi gerektiði, buralarda Türk bayraðýnýn dalgalandýrýlmasýna müsaade edilmeyeceði, bu yapýnýn Türkiye devletince terör örgütü olarak görüldüðü konusunda ilgili ülkelerle görüþmeler zaten yapýlýyordu. 15 Temmuz darbe giriþiminden sonra Maarif Vakfý'nýn muhataplarýna konuyu anlatmasý daha kolay hale geldi. Ama yine de süreç hiç kolay olmadý. Vakýf, devir aldýðý okullarda yeni bir vizyon ve kadroyla eðitime devam ederken yeni okullar da açtý. Maarif Vakfý'nýn 8 senelik faaliyetleri sonucunda Türkiye uluslararasý alanda eðitim öðretim faaliyeti yürüten ülkeler arasýnda beþindi sýraya yükseldi.
2024 yýlýnda iki ülke daha FETÖ okullarýný kamulaþtýrdý ve akabinde Maarif Vakfý'na devretti. Bunlardan biri Zambia diðeri de Burkina Faso.
Baþkent Vagadugu'daki okullarýn yeni eðitim öðretim dönemine hazýrlanmasý sürecini takip etmek üzere bir haftadýr Burkina Faso'dayýz. Ýlk kez devirden hemen sonra bir okulu görme imkaným oldu. Maarif Vakfý'nýn yurt dýþýndaki okullarý, fizik koþullar ve eðitim kalitesi itibariyle bulunduðu ülkenin en iyisi durumunda. Devralýnan okulun durumunu görünce bu insanlar çocuklarýný nasýl bunlarýn okuluna göndermiþ diyorsunuz. Özel bir okul için Burkina Faso koþullarýnda dahi çok kötü durumda. Her yer bakýmsýz, pislik içinde ve kýrýk dökük. Baþlarýna gelecek olaný bildikleri için okula hiç yatýrým yapmamýþlar diye düþündük. Peki buna raðmen okul nasýl öðrenci alabilmiþ? Sýnav sorularýný çalarak!
FETÖ sadece Türkiye'de deðil okulculuk yaptýðý her yerde benzer ahlaksýzlýklara baþvurmuþ. Bu durum, apar topar ayrýldýklarý için okulda býraktýklarý evraklardan da anlaþýlýyor. Burkina Faso'nun eski milli eðitim müdürü ile kurduklarý iliþki sayesinde okula suni bir baþarý saðlamýþlar. Bu sayede de öðrenci çekmiþler. Bakanýn ABD seyahatlerini finanse etmiþler, çocuklarýný ücretsiz olarak okutmuþlar... Bildiðimiz FETÖ taktikleri...
Bakan da uzun yýllar bunlarýn okullarýný himaye etmiþ. Bakan sayesinde sýnav sorularýný alabilmiþ ve terminal sýnýflardaki öðrencilere sýnav baþarýsý vadetmiþler. Böylece bakýmsýzlýktan her tarafý dökülen okullarýna öðrenci bulabilmiþler.
Maarif Vakfý Burkina Faso'daki okullarý devralmak için 7 yýldýr mücadele ediyordu. Kamulaþtýrma ve devir iþlemi ancak bu bakan görevden alýndýktan sonra ve Büyükelçimiz Nilgün Erdem Arý'nýn büyük gayretleriyle mümkün oldu. Maarif Vakfý'nýn okul devralmakta zorlandýðý tüm ülkelerde hikaye benzer.
Okuldan apar topar çýkmak zorunda kaldýklarý yeterince mýntýka temizliði yapamamýþlar. Kalan evraklar arasýnda eski cumhurbaþkanýna ve çeþitli siyasilere gönderilmiþ mektup ve dosyalar var. Türkiye'deki hükümeti ve Cumhurbaþkaný Erdoðan'ý yeren, 15 Temmuz darbe giriþimini kendilerinin yapmadýðýný ama darbe bahanesiyle ülkede hukukun askýya alýndýðý iddia eden yazýlar, yaptýrdýklarý haberleri vs. dosyalamýþlar. Bilindik FETÖ tezlerinin sýralandýðý ve sakýn ha bunlara inanýp okullarýmýzý kapatmayýn diye yalvaran mektuplar... Bu arada her ülkenin hassasiyetlerine göre haberler yaptýrmýþlar. Örneðin Senegal'deki bir gazetede Maarif okullarýnýn Afrika ülkelerinde Hristiyanlar ve Müslümanlar arasýnda gerilim oluþturduðuna dair yorum yazýlarý yazdýrmýþlar. Türkiye'nin okul açmasýna izin verirseniz burada da toplumsal huzuru bozarlar algýsý oluþturmaya çalýþmýþlar.
Okullar ayný zamanda Türkiye'den kaçak gelen FETÖ'cüler için de adres olmuþ. Birçok CV var, kimi CV'ye katalog evlilik için aranan özellikler de iliþtirilmiþ. Ülkedeki FETÖ'cülerin ülke dýþýna çýkma talepleri, vize baþvurularý vs. için de okullar ofis olarak kullanýlmýþ.
Öyle anlaþýlýyor ki FETÖ okul iþi yapmaya devam edebildiði müddetçe o ülkede örgüt faaliyetlerine de devam edebilmiþ, insan kaynaðýný sevk ve idare etmiþ.
Sayýlarý giderek azalsa da FETÖ'nün okul iþi yapabildiði ülkeler hala mevcut. Okullarý istihbarat merkezi olarak kullanmaya devam ediyorlar. Tüm bilgiler buralarda toplanýyor, insan trafiði buralardan yönetiliyor.
Maarif Vakfý'na her fýrsatta laf eden muhalefet partileri ya bu gerçeði görmek istemiyor ya da FETÖ menfaatine Maarif Vakfý'na saldýrmayý tercih ediyor.