Halime Sürek KAHVECÝ
Halime Sürek KAHVECÝ
Tüm Yazýlarý

Onlarý hayata gitar ve piyano ile hazýrlayýn

Eðitim dünyasý uzunca bir süreden bu yana hem akademik baþarýya giden yolun hem de yetiþkinlikte mutlu, üretken ve huzurlu bir hayatýn temelinde çocuklukta yapýlan sanat aktiviteleri ve hobilerin yattýðýný kabul ediyor. Bu nedenle çocuklarý sanatla iç içe, haþýr neþir eden programlarda artýþ yaþanýyor. Bazý eðitim kurumlarý da bu alandaki çalýþmalarýyla, imza attýklarýz ‘ilk’lerle sadece kendi öðrencilerine deðil, tüm çocuklara açýk aktiviteleriyle öne çýkýyor. Ýstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarý’nýn iþbirliðiyle açýlan ÝTÜ Geliþtirme Vakfý Okullarý Beylerbeyi Kampüsü’nde açýlan mini konservatuvardan bahsediyorum. 5-12 yaþ arasýndaki çocuklara müzik eðitimi verilmesi, sadece entelektüel zeka (IQ) deðil, duygusal zekayý (EQ) da geliþtiriyor. IQ alanýnda yapýlan araþtýrmalar gösteriyor ki entelektüel zekasý geliþmiþ olanlar akademik hayatta bir adým önde olsa da, gerçek hayatta EQ’su yüksek olanlar daha baþarýlý ve mutlu. Bu bilgiyi cebimize koyalým ve gelin ÝTÜ Geliþtirme Vakfý Okullarý Yönetim Kurulu Baþkaný Serhat Özeren’ den, böyle bir mini konservatuvarý hayata geçirme nedenlerini  dinleyelim.

“Atalarýmýz demiþ; aðaç yaþken eðilir. Biz de çocuklarýmýza daha ilk yaþlarýndan itibaren doðru bir müzik eðitimi vermeyi amaçlýyoruz. Çocuklar kariyerlerinde mühendisliði, doktorluðu ya da baþka bir mesleði seçse bile burada aldýklarý temel sanat ve müzik eðitiminin onlara büyük katký saðlayacaðýna inanýyoruz. Eðer müzik alanýnda kariyer yapmak isterlerse de zaten doðru bir noktadan baþlamýþ olacaklar. ÝTÜ, 250’nci yaþýna yaklaþan bir eðitim kurumu. Onun tecrübesinden bilgi birikiminden yararlanarak sosyal sorumluluk projesi olarak ele aldýðýmýz mini konservatuvarý hayata geçirdik. Bu projeye çok inanýyoruz.”

ÝTÜ Geliþtirme Vakfý Okullarý Genel Müdürü Cenker Ýlhan Polat da “Bilim dünyasýna baktýðýmýzda ses getirmiþ büyük isimlerin sanatla ilgilendiðini görüyoruz. Burada eðitim alan çocuklarýn birçoðu belki bilim insaný olacak ama müzik eðitimi onlarýn duygusal zekalarý ve iletiþim açýsýndan çok daha verimli bireyler olmalarýný saðlayacak” diyor.

AMAÇ DOST EDÝNMEK

Mini konservatuvar, cumartesi günleri bir saat çalgý, bir saat de ses eðitimi verecek. Sadece Batý deðil, Türk müziðinin enstrümanlarý da öðretilecek, Hint, Ýran müziði de. ÝTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarý Öðretim Görevlisi, Mini Konservatuar Koordinatörü Doç. Dr. Atilla Coþkun Toksoy, çocuklara kazandýrmak istedikleri edinimleri anlatýrken aslýnda son noktayý da koyuyor: “5-6 yaþlarda, müzik, hareket ve dans eðitimi olarak kýsaca anlatabileceðimiz Orff eðitimi veriyoruz. Çocuklarýmýz okuma yazmayý öðrenince de çalgýya yönlendiriyoruz. Çocuklarýmýzý en doðru þekilde, onlarýn yaþ özelliklerine uygun olarak iyi hazýrlanmýþ programlarla profesyonel ve pedagojik bilgisi yüksek düzeyde öðreticilerle bir çalgýyla tanýþtýrmak ve en önemlisi bunu sürekli hale getirmek istiyoruz. Aslýnda bizim mottomuz þu; mezun ettiðimiz çocuklar evlerinden ayrýlýp hayata atýlýrlarken çeyizlerinde bir gitar, piyano, bir çalgý olmasý, hayata onlarý öyle gönderebilmek, bir dost edindirebilmek.”

Sohbetin sonuna doðru Serhat Özeren, baþka kentlerde kendi okullarýnýn olmadýðý yerlerde bile mini konservatuarlar açmayý hedeflediklerini söylüyor. Sonra hep beraber (Kerem ve Elvan’ý da götürmüþtüm bu söyleþiye) konservatuar eðitimi verilen sýnýfa geçiyoruz. Herkesin ne kadar eðlendiði fotoðraftan da belli deðil mi?