“OTA” ların Dünya Turizmindeki önlemez yükselişi

Teknoloji ve teknolojinin gücü dünya üzerinde farklı iş kollarında yeni yatırımlar, devleşen şirketler, akıl almaz cirolar ve yepyeni başarı öykülerini beraberinde getirdi.  Dünya turizminde de teknolojiye yatırım yapan, güçlü sistemler kuran bir anlayış turizm sektörünün baş aktörlerinden birisi olmayı ve bu sektöre yön veren, turizmde hizmet ürünlerini otelinden ulaşımına bu sektöre yatırım yapan, en küçüğünden en büyüğüne işletmelerle müşterisini buluşturan ve tüm dünyada rağbet gören bir sistem…

En kısa zamanda teknolojiyi kullanarak seyahat kültürünün içeriğinde yer alan ulaşım, yeme-içme, konaklama ihtiyacını bu şekilde çözen milyonlarca insan var.

Alışılagelmiş tur operatörlerinin artık ciddi rakipleri var. Artıları eksileri, uzun uzun tartışılır. Kısaca değinecek olursak;

Otel ve Tatil Rezervasyonları

Artık sayfalarca sözleşme imzala, fax ile gönder, fax geldi gelmedi, gitti gitmedi, kimliğini gönder, mail order yap, otel rezervasyonum ne oldu? Ben acentaya ödememi yaptım ama onlar otele ödeme yaptı mı devri yavaş yavaş kapanıyor.

Kullanımı, hızlı rezervasyon anlayışı, para alış verişi olmayışı online acentaları dünya turizminde süper bir güç haline getirdi.

Bununda dünyadaki en önemli örneği Booking.com dur. Amerika Nasdaq borsasında piyasa değeri 75 milyar dolar. Rakamsal olarak bakıldığında dünyanın en değerli turizm şirketi.

Ülkeler, eyaletler, valilikler artık Booking.com’un sana ana sayfasında görünmek için  para ödüyorlar. Dünya turizmine yön verebilecek bir güce erişti. Yılda 350 milyon geceleme için oda rezervasyonu Booking.com üzerinden yapılıyor. Sistemindeki geniş otel portföyünden dolayı otel seçeneğinin çok olması bu sistemin dikkat çekmesinde ve kullanılmasında büyük bir faktör.  

Buna benzer yapıların en önemli özelliği, rezervasyon esnasında herhangi bir ücret alınmaması, odanın ayırtılıp ödemesinin otelde yapılması.

 

Yerli Don Kişotlar, dünya turizminde online otel rezervasyonunun güçlü lokomotifine alternatif olma yolunda…

Biri Nasdaq Borsasında, Yerli Donkişotlarda Şimdilik Ataşehir’de

 

Ülkemizde turizm sektöründe de Booking.com online rezervasyonda bir numara. Türkiye’de bu tarz iş modelinde yerli bir oyuncu var ve artık Booking.com’un Türkiye’de dişli bir rakibi var.

Kısa bir süre önce açılan Otelz.com aldığım duyumlara göre büyük bir fondan 4.5 milyon dolar yatırım almak üzere görüşmelerini sürdürüyor. Bu yerli marka dünya markası olma yolunda ne kadar başarılı olacak? sürdürülebilir istikrarı, sektöre getireceği yenilikleri ve artıları neler olacak? Ne kadar büyüyecek önümüzdeki süreç gösterecek.  

Bahsedilen miktarda bir yatırımın otelz.com kasasına girmesiyle birlikte bu yerli online rezervasyon sistemi çok daha fazla yenilik ve ürün çeşitliliği ile global pazarda daha da güçlü bir şekilde Booking.com’un karşında var olacaktır.

Online acenta olmak sanıldığı kadar kolay değil. Bu anlamda Otelz.com Türkiye’de bir ilke imza attı ve sektöre iddialı bir şekilde girdi.

 Online acenta olmak için server alt yapın son derece güvenlikli olacak, kullandığın yazılım teknolojisi dünya standartlarında olacak, iş disiplini, bu işi bilerek ve severek yapmakta cabası, Otelz.com online otel rezervasyonunda iyi bir sınav veriyor.  Bu tarz yapıların ülkemizde çoğalması, desteklenmesi, gerekmektedir.  

Ben Alper Tekbaş olarak, burada ülkemiz turizmi ve ekonomisine katkısı açısından, kazanılan her kuruşun ülkemizde kalmasını canı gönülden ister ve arzularım. Güçlü, gelişen, tüm dünyanın şapka çıkardığı, örnek aldığı, takdir ettiği  Türkiye olma yolunda, yerli yatırımcıların bu konuda da daha fazla duyarlılık gösterip bu işe de sahip çıkmaları gerekmektedir.

Evet,Booking.com Türkiye’de ki turizm potansiyelini çok iyi değerlendirip bu işin ticaretinde çok ciddi paralar kazanmaya devam etmektedir. Kendini tüm dünyada kabul ettirmiş, tercih edilen bir marka olmuş bunu başarmış bu hususta diyecek bir sözümüz yok ama kazanılan para neden Türkiye’de kalmak yerine Hollanda’ya, Almanya bankalarına gitsin. Bunun yerine yerli markalar, yerli yatırımcılar bu potansiyele sahip çıksın.

Fakat, daha iyisini üreterek gerçekten hak ederek, tatilcilere güvenle, en iyi avantajlarla, en doğru şekilde tatil ve otel ürünlerini sunarak farklılıklarını yaşatsınlar.

Sonuç olarak Türkiye haritasındaki turizm yapılabilecek her noktayı , gezilip görülmesi gereken yerleri, yeme içme mekanlarını her kitleye hitabeden otel adreslerini sizlerden daha iyi kim bilebilir ki?

Turizmdeki kazancımızda vergisinden son kuruşuna kadar ülkemizde kalsın,  bu hizmeti layıkıyla başardığınızda tatilciler sizlere destek verecektir. Otel ve tatil rezervasyonlarını  yaparken sizleri tercih edecektir.

Tatil tadında kalın