Bu hafta sizlerle otelcilikte çok yüksek baþarýlara ulaþmanýn püf noktalarýný paylaþacaðým. Hem kiþiselde hem genelde en alt birimden en üst birime süper bir ekip ruhu yakalayabilmek... Otelciliðin filozofisini layýkýyla yaþayarak ve yaþatarak, hem otel çalýþanlarýnýn mesleki kariyer rotasý ve zirve yolculuðu, kiþisel geliþiminden yeteneklerini ortaya koymak... Böylece de bir hayal ile baþlayýp hayallerin gerçeðe dönüþtüðü mükemmel bir tatil deneyimini otel misafirlerine yaþatmak, mutlu ve memnun misafir, otel çalýþaný, yöneticisi, yatýrýmcýsý ve marka deðerini dünya otelciliðinde üst seviyelere taþýmak için binlerce ayrýntý, emek ve özveri var.
Baþarýlý bir tatil organizasyonu hayal kýrýklýðýna uðratmayan, tekrar tekrar tercih edilen, 'Gözü kapalý bu otelde tatil yapýlýr' dedirten otel efsaneleri büyük bedeller, titiz ve hassas detaylar, yýllarca süren çalýþmalar sonucunda ortaya çýkýyor. Herkes otel açabilir ama herkes otelcilik yapamaz. 'En büyük hayalim, bir gün mutlaka gerçek Türk otelciði konseptiyle A' dan Z'ye bir otelcilik anlayýþýný uygulayabileceðim bir otel açmak' diyen otel profesyoneli ve oteller direktörü Korhan Alþan’a otelciliðin altýn anahtarlarýný, baþarý þifrelerini sordum:
'Vizyon, insan kaynaðý ve toplam kalite netice itibariyle otelcilik mesleðinin temel taþlarýdýr' diyen Korhan Alþan, otelciliðin altýn anahtarlarýný bakýn nasýl ifade ediyor:
"Otelcilikte mükemmelleþme yolunda saðlam adýmlarla ilerlemekteyiz. Ýçinde bulunduðumuz konum zirveye yani mükemmele en yakýn pozisyonda olduðumuz zamandýr. Görev ve hedeflerimizi belirledik. Kalite pozisyonlarýmýzý oluþturduk. Tüm süreçlerimizi, iþleyiþimizi yazýlý hala getirerek standardizasyonumuzu saðladýk. Hedef tespit örgütlenme, uygulama, kontrol, denetim, ölçme, analiz, yönetim fonksiyonlarýný titizlikle uyguladým. Görevlerimizi ve kalite politikalarýmýzý eksiksiz uygulama gayretiyle yüksek baþarýlara ulaçtýk. Yenilik ve iþ geliþtirmeyi bir yönetim anlayýþý olarak benimsedik. Konuklarýmýzca ödüllendirildik.
BAÞARI ANAHTARI
Tebessüm, selamlama: Tebessümle baþlayan iletiliþim, devamýnda vereceðiniz tüm hizmetlerden duyulacak memnuniyetlerin þaþýrtýcý oranda arttýðýný göreceksiniz. Unutmayýnýz tebessüm ile selamlamada bizlere maliyeti sýfýrdýr.
Ýsmen hitap: Konuklarýnýzý eþlerini ve hatta çocuklarýný mutlaka isimleriyle hitabederek karþýlayýnýz ve uðurlayýnýz.
Yer ve yön tarifi: Konuklarýnýza otel içerisinde sorduklarý yerleri kesinlikle el iþaretleri ve benzeri yöntemler ile tarif etmeyiniz. Mümkün ise gideceði mekanýn yakýnýna kadar bizzat eþlik ediniz.
Kýlýk, kýyafet, kiþisel kalite: Kýlýk kýyafetleriniz her daim temiz, bakýmlý ve düzgün olmalýdýr ve unutmayýnýz ki bu þekilde olmanýz size saygý duyulmasýný ve itibar gösterilmesini saðlayacaktýr.
Ýnisiyatif ve yetki: Misafir memnuniyetsizliklerinin giderilmesi bir numaralý öncellikli iþimizdir.
Hijyen ve güvenlik: Belirlemiþ olduðumuzhijyen ve can güvenliði sistemlerini bilmek, uygulamak ve uyarmak...
Operasyonel sisteme hakim olmak: En iyi ve en doðru þekilde hizmet vermek için standartlara ve sisteme vakýf olmalý.
Geliþime ve kaliteye katkýda bulunmak: Otel çalýþanlarýnýn ayda en az bir önerisi yönetime uygulanma alýnmalýdýr. Fikrinizin kabul görmemesi ve mantýksýz bulunmasý korkusu tam aksine sizi bu konuda daha cesur yapmalýdýr. Önerilerimizi söylemeye baþlamýþ olmanýz yakýnda daha iyi fikirler bulacaðýnýzýn iþaretedir.
Konuklarýn memnuniyeti: Bizler konuklarýmýzýn tatil deneyimlerini mükemmel kýlmak için onlarýn bizde beklediðin daha fazlasýný sunmalýyýz. Olaðandýþý haller hariç her zaman ilk önceliðimiz konuklarýmýzýn memnuniyetinin saðlanmasýdýr. Tüm otel çalýþanlarýmýz misafir memnuniyeti için her tür çaba ve özveriyi göstermekten çbirinci derecede sorumludur.
Sonuç itibari ile bakmak ve görmek arasýndaki ince ayrýntýda kendi milletini memnun edemeyen bir otel hiçbir ürkenin vatandaþýný mutlu edemez.
Otelcilikte baþarýnýn yolu önce kendi vatandaþýný memnun eden bir otelcilik anlayýþýný yaþatabilmektir. Türk misafirlerimiz hijyenden damak tadýna varana dek bir çok ayrýntýda sizi test eder. Otel mutfaðýnýzý yorumlar ve tavsiyelerde bulunur."
Otelcilikte baþarý tutkusu ve adanmýþlýk üzerine bir paylaþýmdý...
Tatil tadýnda kalýn.