Otelciliğin altın anahtarları

Bu hafta sizlerle otelcilikte çok yüksek başarılara ulaşmanın püf noktalarını paylaşacağım. Hem kişiselde hem genelde en alt birimden en üst birime süper bir ekip ruhu yakalayabilmek... Otelciliğin filozofisini layıkıyla yaşayarak ve yaşatarak, hem otel çalışanlarının mesleki kariyer rotası ve zirve yolculuğu, kişisel gelişiminden yeteneklerini ortaya koymak... Böylece de bir hayal ile başlayıp hayallerin gerçeğe dönüştüğü mükemmel  bir tatil deneyimini otel misafirlerine yaşatmak, mutlu ve memnun misafir, otel çalışanı, yöneticisi, yatırımcısı ve marka değerini dünya otelciliğinde üst seviyelere taşımak için binlerce ayrıntı, emek ve özveri var.

Başarılı bir tatil organizasyonu hayal kırıklığına uğratmayan, tekrar tekrar tercih edilen, 'Gözü kapalı bu otelde tatil yapılır' dedirten otel efsaneleri büyük bedeller, titiz ve hassas detaylar,  yıllarca süren çalışmalar sonucunda ortaya çıkıyor. Herkes otel açabilir ama herkes otelcilik yapamaz. 'En büyük hayalim, bir gün mutlaka gerçek Türk otelciği konseptiyle A' dan Z'ye bir otelcilik anlayışını uygulayabileceğim bir otel açmak' diyen otel profesyoneli ve oteller direktörü Korhan Alşan’a otelciliğin altın anahtarlarını, başarı şifrelerini sordum:

'Vizyon,  insan kaynağı ve toplam kalite netice  itibariyle otelcilik mesleğinin temel taşlarıdır' diyen Korhan Alşan, otelciliğin altın anahtarlarını bakın nasıl ifade ediyor:

"Otelcilikte mükemmelleşme yolunda sağlam adımlarla ilerlemekteyiz. İçinde bulunduğumuz konum zirveye yani mükemmele en yakın pozisyonda olduğumuz zamandır. Görev ve hedeflerimizi belirledik. Kalite pozisyonlarımızı oluşturduk. Tüm süreçlerimizi, işleyişimizi yazılı hala getirerek standardizasyonumuzu sağladık.  Hedef tespit örgütlenme, uygulama, kontrol, denetim, ölçme, analiz, yönetim fonksiyonlarını titizlikle uyguladım. Görevlerimizi ve kalite politikalarımızı eksiksiz uygulama gayretiyle yüksek  başarılara ulaçtık. Yenilik ve iş geliştirmeyi bir yönetim anlayışı olarak benimsedik. Konuklarımızca ödüllendirildik.

BAŞARI ANAHTARI

Tebessüm, selamlama: Tebessümle başlayan iletilişim, devamında vereceğiniz tüm hizmetlerden duyulacak memnuniyetlerin şaşırtıcı oranda arttığını göreceksiniz. Unutmayınız tebessüm ile selamlamada bizlere maliyeti sıfırdır.

İsmen hitap: Konuklarınızı eşlerini ve hatta çocuklarını mutlaka isimleriyle hitabederek karşılayınız ve uğurlayınız.

Yer ve yön tarifi: Konuklarınıza  otel içerisinde sordukları yerleri kesinlikle el işaretleri ve benzeri yöntemler ile tarif etmeyiniz. Mümkün ise gideceği mekanın yakınına kadar bizzat eşlik ediniz.

Kılık, kıyafet, kişisel kalite: Kılık kıyafetleriniz  her daim temiz, bakımlı ve düzgün olmalıdır ve unutmayınız ki bu şekilde olmanız size saygı duyulmasını ve itibar gösterilmesini sağlayacaktır.

İnisiyatif ve yetki: Misafir memnuniyetsizliklerinin giderilmesi bir numaralı öncellikli işimizdir.

Hijyen ve güvenlik: Belirlemiş olduğumuzhijyen ve can güvenliği sistemlerini bilmek, uygulamak ve uyarmak...

Operasyonel sisteme hakim olmak: En iyi ve en doğru şekilde hizmet vermek için standartlara ve sisteme vakıf olmalı.

Gelişime ve kaliteye katkıda bulunmak: Otel çalışanlarının ayda en az bir önerisi yönetime uygulanma alınmalıdır.  Fikrinizin kabul görmemesi ve mantıksız bulunması korkusu tam aksine sizi bu konuda daha cesur yapmalıdır. Önerilerimizi söylemeye başlamış olmanız yakında daha iyi fikirler bulacağınızın işaretedir.

Konukların memnuniyeti: Bizler konuklarımızın tatil deneyimlerini mükemmel kılmak için onların bizde beklediğin daha fazlasını sunmalıyız. Olağandışı haller hariç  her zaman ilk önceliğimiz konuklarımızın memnuniyetinin sağlanmasıdır. Tüm  otel çalışanlarımız misafir memnuniyeti için her tür çaba ve özveriyi göstermekten çbirinci derecede sorumludur.

Sonuç itibari ile bakmak ve görmek arasındaki ince ayrıntıda kendi milletini memnun edemeyen bir otel hiçbir ürkenin vatandaşını mutlu edemez.

Otelcilikte başarının yolu önce kendi vatandaşını memnun eden bir otelcilik anlayışını yaşatabilmektir. Türk misafirlerimiz hijyenden damak tadına varana dek bir çok ayrıntıda sizi test eder. Otel mutfağınızı yorumlar ve tavsiyelerde bulunur."

Otelcilikte başarı tutkusu ve adanmışlık üzerine bir paylaşımdı...

Tatil tadında kalın.