Otelciliğin gizli kahramanları

Merhabalar... Sizleri otelciliğin gizli kahramanlarıyla tanıştırmak istiyorum. Bu özel yazıyı da bütün otel emekçilerine ithaf ediyorum. Bugüne kadar birçok otelde farklı amaçlarla ama iş seyahatinizde ama tatil için konaklamalar yaptınız, size sunulan servis ve hizmetin son sunumunun arkasında farklı departmanlarda çalışan adeta otelciliğin terminatörü olmuş bu insanların alın teriyle, büyük bir özveriyle, sabırla sizlerin iyi bir tatil geçirebilmeniz için neler yaptıklarına,  nasıl çalıştıklarına gelin hep birlikte onların dünyasına bir yolculuk yapalım. Otelciliğin farklı renkleri onlar; birisi kırmızıysa diğeri siyah, pembe, masmavi gökyüzü, onlar yemyeşil orman gökkuşağı, yıldız kocaman yürekli bir dünya...

İşte onların dünyası ve görevleri

- Komi

Servis öncesi büfe maşaları, tabaklar, servantların temizliği ve hazırlığı, menajların doldurulması gibi işlerde garsonlara yardım eder. Çatal, bıçak ve diğer servis malzemelerini siler ve taşır. Hazırlık bölgelerini daima temiz ve düzenli tutar. Büyük gruplara servis yapılırken garsonun sağ koludur, her daim çalışırken temizlik ve hijyen kurallarına uyar. Bar ve restaurant kapanışlarında takımların silinmesi, bardakların temizliği, çöp atılması ve çalışma bölgelerinin temiz ve düzenli bir şekilde bırakılmasını komiler yapar.

- Bellboy

C/in ve c/out işlemleri sırasında misafirlere refakat eder onların valizlerini ve eşyalarını taşır. Odaya giriş esnasında misafire oda kullanımı hakkında bilgi verir. Misafir eşyalarının emniyetini sağlar. Misafir araçlarının park sorunlarını çözer. Ön büro mahallinin temizliğini yapar. Tesisteki şüpheli şahıslar hakkında resepsiyona bilgi verir. Bagaj arabalarının bakım ve temizliğini yapar. Mesaj Box’daki mesajları misafirlere, departmanlara ve kişilere dağıtır. İşletmenin ihtiyaçları doğrultusunda otel içinde araçlı servis hizmetlerini yapar.

- Steward

Ana mutfağa bağlı olarak, şeflerinin talimatları doğrultusunda yemek pişirmede ve hazırlanmasında kullanılan tüm araç ve gereçlerin, makinelerin temizliğinden sorumludur. Mutfak ve çöp odalarının temizliğinden ve giderlerinden sorumludur. Üniformasında ve otele ait giyim eşyalarının temiz ve düzenli olmalarına dikkat eder ve özen gösterirler. Kullandığı malzemelerin israfından kaçınır ve maliyetlerine dikkat eder. Mutfağa ait depolar, stewarding depoları ve çöp odaları çevresinin temiz ve düzenli olmalarına dikkat eder.

- Maid

Kaldığınız odaları kim hazırlıyor, kim temizliyor? Maid’ler... Departmanı ile ilgili otel prosedür ve talimatlarını bilmek ve uygulamak zorundadırlar. Kat şefinin talimatları doğrultusunda sorumlu olduğu odaların ve katın temiz, hijyenik, bakımlı ve düzenli olmasını sağlar. Kat arabalarına gerekli malzemeyi istifler, arabaları temiz ve düzenli tutar. Odaları talep edilen standartta ve verilen eğitim doğrultusunda temizler. Gün boyunca tespit ettiği arıza ve hasarları, tüm şikayet ve dilekleri kat şefine bildirir. Odada misafire ait bir eşya kalıp kalmadığını; odanın içindeki eşyalarda hasar olup olmadığını kontrol eder.

- Bahçevan

Otellerin peyzajından onlar sorumludur, bu güzelliği onlar korur, bakar, biçer, sular, büyütür. Bahçenin güzel, bakımlı görünmesi için Bahçe Şefinin belirlediği çim biçme, çapa, budama, sulama, ilaçlama, gübreleme ve üretim işlerini yaparlar. Kullandığı aletlerde oluşan arızayı amirine bildirip tamirini yaptırır.

- Güvenlik elemanı

Otele ilk geldiğinizde sizi selamlayan ve sizlere yardımcı olan, kaldığınız süre içinde sizin güvenliğiniz için 24 saat hazır kıta bekleyen çalışan beyaz melekler... Otelimizde hırsızlık, bir eşyanın kaybolması veya şüpheli bir olay ile karşılanınca veya hissedilince, güvenlik elemanı devreye girer ve olayı amirine iletir. Güvenlik elemanları çalıştıkları noktaların etrafında bulunan yangın vanalarını, tüplerini ve hortumlarını kontrol eder. Otel içinde veya sınırlarında gördükleri tehlike yaratacak nesnelere dikkat ederler ve gördükleri  olayları nöbet defterine yer ve zaman belirterek yazarlar. Kesinlikle görev yerlerini terk etmezler. Huzurlu, rahat, güven dolu bir tatil geçirmeniz için 24 saat nöbettedir onlar...

- Bilgi İşlem

Sosyal erişimlerinizin eksiksiz çalışması için matrix devrededir. Tüm ulaşımlarınızı o sağlar. İşletim seviyesinde, çalışma durumu ve oluşan hata raporlarını inceler ve hataların giderilmesini sağlar. Görevini yapabilmek için yazılım Log kayıtlarını inceler ve denetler, eğer yok ise tamamlanmasını sağlar. Departmanlardan gelen konusu ile ilgili talep ve sorunların bir an önce çözülebilmesi için gerekli ortamı sağlar. ‘Azami Tasarruf’ ilkesinin işletmeye yansımasını sağlamada öncülük eder. Genel Müdürlük tarafından yapılan fiyat değişikliklerinin bilgisayar sistemi ve aktarımların yansıtılmasını sağlar ve denetler. Sektör olarak gelişimleri takip ederek firma içinde uygulama alanı yaratır.

- Yıkamacı

Tüm tekstil malzemelerini tanır ve uluslararası tekstil sembollerini bilir. Tasarruf tedbirlerine uyar ve uygular, çalışmayan makinelerin enerjisini kapalı tutar. İşlem yapılacak herhangi bir tekstil için gerekli emniyet tedbirlerinin alındığından emin olur. Otomatik yıkama-sıkma makineleri ve diğer çamaşırhane makinelerini çalıştırır. Yıkanacak tekstilin gerekli kontrollerini yapar ve hazır eder (leke, yırtık, sökük, aksesuar, renk, kumaş cinsi vs).

- Teknik servis

Hepsi dalında uzman, işine odaklı, sistemde aksaklık yaşanmasın diye 7/24 kendi branşlarına göre azimle, çaba ile, büyük eforla otelleri tekniksel açıdan ayakta tutan ekipdir onlar... Klimanız, sıcak/soğuk suyunuz, lambanız, kullandığınız asansör aklınıza ne geliyorsa bu ekip sorumlu.

- Havuzcu

Havuz denge tanklarının seviyelerini kontrol eder. PH, CL ve sıcaklık ölçümlerini yapar. Havuz kum filtrelerinin yıkanmasını sağlar. Havuz pompa filtrelerinin temizliğini yapar. Havuz dip temizliği yapar.

- Kazancı

Isıtma kazanları, buhar kazanları, hidroforlar, boyler tanklarının ve pompaların periyodik bakım-onarım ve temizliğini planlanan bakım-onarım ve temizlik metotlarına göre yapar. Sürekli çalışır durumda olmasını sağlar. Kazan dairesinde mevcut teçhizat, emniyet ventili, her türlü vana ve muslukları işler halde tutar. İşletmenin yakıt durumunu kontrol eder. İçme suyu deposunun sürekli dolu halde olmasını sağlar.

Turizm sektöründe otelciliğin hizmet elçileri, her biri isimsiz bir kahraman olan bu insanlar gerçekten takdiri ve yürek dolusu avuçları kızartırcasına güçlü alkışları sonuna kadar hak ediyorlar. Şu an bu yazıyı sonlandırmak üzereyim ama biliyorum ki onlar sonsuz saygı ve sevgiyi hak eden ülke sevdalısı, alnının teri kurumayan güneşin çocukları, ayın yıldızları, kocaman yürekli güzel insanlar.  İyi ki varsınız... Onlar saman sarısı hasretleri de yaşadılar, bir ekmeği paylaşıp mutlu olmayı da bildiler, acı tatlı ne varsa her şeyi paylaştılar ve siz her şeysiniz diye yazıldılar en derinlere.