AK Parti Ýstanbul gibi Ankara’da da yerel seçim yarýþýna iddialý bir isimle giriyor. Mehmet Özhaseki, marka olmuþ AK Parti belediyeciliðinin efsane isimlerinden biridir.
Ankara’da yarýþacak Mehmet Özhaseki ve Mansur Yavaþ’ýn siyasi profillerine, siyasi performans ve baþarýlarýna baktýðýmýz zaman ortada Özhaseki lehine büyük bir uçurumolduðu görülebilir.
Bir kere Özhaseki deyince ‘Kayseri Modeli Belediyecilik’diye bir olgu var, Yavaþ için böyle bir belediyecilik modelinden, büyükþehir bazýnda örneklik oluþturabilecek bir baþarý hikâyesinden söz edilemez.
Özhaseki girdiði tüm seçimleri kazanan bir siyasetçiyken, Yavaþ girdiði beþ seçimden sadece ikisini kazanabilmiþ.
Özhaseki 1994’te Melikgazi, 1998’de Kayseri Büyükþehir Belediye Baþkaný seçilmiþ ve beþ kez Kayseri’de yerel seçim ipini göðüslemiþ. Buna ilave olarak iki kez milletvekili seçilmeyi baþarmýþ.
Yavaþ Beypazarý’nda ilk denemesinde seçimi kaybetmiþ, daha sonraki iki seçimde Beypazarý belediye baþkanlýðýný kazanmýþ. Ankara Büyükþehir Belediyesi yarýþýnda ise iki kez seçimi kaybetmiþ.
Yavaþ, hem MHP’nin, hem CHP’nin adayý olarak seçimleri kazanamamýþ…
Özhaseki’nin seçim baþarýsýnda yüzde 70.2 gibi rekor bir oy oraný göze çarpýyor. Böyle bir oy oraný, þehir halkýnýn büyük bir kesiminin gönlüne girdiðini, herkesi kucaklayan bir yönetim sergilediðini gösteriyor.
Özhaseki’nin siyasi profili kucaklayýcý, ýlýmlý, sevecen ve icraat odaklý bir görüntüyü yansýtýyor.
Özhaseki’nin Yavaþ’a göre daha büyük bir siyasi tecrübeyesahip olduðunu söyleyebiliriz.
Her ne kadar Yavaþ Özhaseki’den 2 yýl daha yaþlý olsa da, siyasi baþarýlarý ve tecrübesi daha az. Özhaseki, sadece büyükþehir belediye baþkanlýðýnda tarih yazan bir siyasetçi deðil, ayný zamanda Çevre bakaný olarak da, yerel yönetimlerden sorumlu genel baþkan yardýmcýsý olarak da siyasetin ve devletin farklý kademelerinden büyük iþler baþaran bir isim…
Belediyecilikte ve devlet idaresinde bu kadar büyük tecrübeye sahip duayen bir ismin Ankara’yý yönetmesi, büyük bir farklýlýk oluþturacaktýr.
Artýk yerel yöneticilik, þehir yönetimini bir bütün olarak algýlamaktan geçiyor. Dünyada ülkeler deðil þehirler yarýþýyor ve her þehrin tüm alanlarda topyekün kalkýnmasý ve geliþmesi diye bir olgu var.
Þehrin sanayisinden tarýmýna, ihracatýndan kültür hayatýna kadar her alanda bütüncül bir stratejinin hayata geçirilmesi gerekiyor.
Bugün yerel yönetimlerin hizmet ve yatýrým alanlarýnýn önemli bir kýsmý merkezi iktidarýn desteðiyle dönüyor.Özellikle metro gibi, kentsel dönüþüm gibi, büyük spor tesisleri gibi belediyenin imkanlarýný aþan yatýrýmlarda hükümetin devreye girmesi büyük önem taþýyor.
AK Parti iktidarlarý AK Partili olsun veya olmasýn tüm þehir yönetimlerine ayrýmcýlýk yapmadan ve eþit þekilde destek olsa ve tüm þehirlere ayný duyarlýlýkla hizmet götürse de, belediye baþkanýnýn merkezi yönetimle uyumlu çalýþmasý süreçlere ivme kazandýracak bir husustur.
Özhasekinin bu noktada Mansur Yavaþ’la kýyas edilemez bir üstünlüðe sahip olduðu ve Ankara için bunun büyük avantaj olduðu söylenebilir. Bürokrasiyi aþmaktan tutun da, planlama ve koordinasyona kadar birçok alanda Özhasekitecrübesi artý deðer anlamýna gelecektir.
Özhaseki’nin Yavaþ’a göre avantajlý olduðu diðer bir husus, ittifakýn içine sinme ve daha büyük bir kabullenmeyle destek görme noktasýndandýr.
Yavaþ’ýn CHP’lilerin içine tam sinmediðini, ÝP tabanýna daha yakýn olduðu halde daha büyük partiden aday olma þartýyla CHP’den aday olduðu için de bu tabanýn tepkisini çektiðini biliyoruz.
Özhaseki AK Parti seçmeni kadar MHP seçmeni tarafýndan da büyük bir kabullenmeyle karþýlanacaktýr.