Özne deðil fiillere bakmak gerek...

Galatasaray’ýn þampiyonluðu, BDDK’ýn Bank Asya’yý TMSF’ye devretmesi, Baþkanlýk sistemi, Çözüm süreci, Muhalefet partilerinin vaatleri, Ekonomi, MÝT týrlarý, Seçim meydanlarýn gösterdikleri, Mýsýr’da Mursi’ye verilen idam cezasý...

Bunlar benim not aldýðým baþlýklar. TRT yayýnýnda, Nasuhi Güngör’ün moderatörlüðünde Hilal Kaplan ve Nuh Albayrak, Cumhurbaþkaný Erdoðan’a bu saydýðým baþlýklarda sorular yönelttiler.

Yani eksik býrakýlan bir þey kalmamýþ... Söz konusu TRT olduðunda belirli bir grup hep öznelere bakar ya þimdi asýl fillere bakmak gerekir...

***

Konuklu ya da konuksuz, bir haber programýn baþarý kriteri reyting deðildir.

Eðer konuðun aðzýndan manþet olacak cümleleri alýyor ve program sýrasýnda sosyal medyada, ilerleyen saatlerde diðer kanallarda ve ertesi gün de gazetelerde haber oluyorsanýz program baþarýlý 
demektir.

Cumhurbaþkaný Erdoðan’ýn TRT yayýnýnda söyledikleri bu saydýðým sýralamayý eksiksiz 
tamamladý.

TRT’deki özel yayýnýn karþýsýnda, Survivor, O Hayat Benim dizileri ve Mandýra Filozofu gibi çok saðlam iþler de vardý.

Galatasaray’ýn 4. yýldýz ve þampiyonluk kutlamasý yayýnlarýný da unutmamak lazým. Bir not daha, bu tür yayýnlarda önemli olan etkileþim sayýsýdýr.

Bunlarýn bir kýsmý övgü bir kýsmý itiraz olabilir, önemli olan seyircinin kayýtsýz kalmamasýdýr.

***

Gelelim stüdyo dýþý yayýnlarda ýþýk özelliðine...

Pastel tonlarýn hakim olduðu bir ortamda ýþýk iyi tutturulmuþ, kameralar salon derinliðini gösterecek þekilde konumlandýrýlmýþ. Spotlara dair de bir iki noktaya dikkat çekeyim.

Önemli isimlerin konuk edildiði yayýnlarda dikkat çekici baþlýklar kullanmaya çalýþmak tüm kanallarda yaþanan bir durumdur.

TRT konu baþlýðý verip, týrnak içi cümlelerle ilerledi ve hata riskini sýfýra indirdi.