Çaðýmýzýn önemli düþünürlerinden kabul edilen ve ''kamusal alan' kavramýný akademiye ve günlük hayata dahil eden profesör Jurgen Habermas ve dört arkadaþýnýn Gazze'de yaþanan insanlýk dramý hakkýnda verdikleri beyanat tam bir faciadýr. Bu facia sadece kiþisel akademik kariyerleri hakkýnda yýkýcý bir paradoks olsaydý belki iþ daha kolay geçiþtirilebilirdi, ama Batý eleþtirel düþüncesinin temsilcisi olan Habermas gibi 'öteki'nin felsefesiyle ünlenmiþ bir dinozor ile birlikte, ''Batý Düþüncesi' dediðimiz paradigmanýn da iflasý anlamýna geliyor...
Beyanatta diyorlar ki; "Hamas'ýn Ýsrail'deki Yahudilerin hayatlarýna tamamen son vermek niyetiyle baþlattýðý katliam, Ýsrail'in Gazze'ye karþý saldýrý yapmak zorunda kalmasýna yol açtý. Ýsrail'in yaptýklarý prensip olarak meþrudur... Almanya'daki Yahudilerin yeniden hayatýnýn tehdit edilmesi ve sokaklarda fiziksel þiddet korkusuna maruz kalmasý hoþgörüyle karþýlanamaz..." diye devam eden utanç zincirleriyle yüklü bir beyanat...
Bu beyanat, gerçeði tamamen çarpýtma üzerine kurulduðu için, Aydýnlanma döneminden bu yana Batý düþüncesinin en temel kriterlerinden olan gerçek en büyük darbeyi alýyor. Þifa Hastanesindeki hasta bebekleri topluca öldürdükten sonra, bunu dans ederek kutlayan rezaletle birlikte "gerçek' iflas ediyor.
Ýsrail'in Gazze'de iþlediði soykýrým, sadece Gazzelileri kýrýp geçirmiyor, týpký gerçek gibi yine Aydýnlanmanýn en büyük anlatýlarýndan olan 'insan' kavramý da en büyük kýrýlmayý yaþýyor. Dolayýsýyla Batý düþüncesinin en temel iki kavramýný -pozitif bilimlerin tümünü kuran iki temel kavramý- boþa çýkartan bu talihsiz beyanat, tam bir paradokslar silsilesidir. Bunun akademik düzeyde yapýlýyor oluþu ise, bilimselliðin de imha ediliþidir. Paradigmanýn iflasýdýr.
Habermas'a göre daha küçük çaplý ama popülerliði ile öne çýkan, caka satýcý Zizek ise, Ýsrail'in kayýplarý üzerinden yaþanan olayý bir ''pogram'' olarak nitelerken, Hiroþima ve Nagazaki'nin 3 kat fazlasýyla bombalanan Gazze için sesini bile çýkartmayýþý da ayný yüzsüzlüðün bir baþka görünümü. Pogram, Rusça katliam demek, peki Gazze'de 44 gündür yaþanan ne?
Habermas'ýn ve Zizek'in akýllarýnýn almadýðý þeyse, verdikleri bu politik duruþ fotoðrafýnýn kendilerinden çok daha büyük anlamlara iþaret ettiði ile ilgili. Özellikle hukuk ve siyasette, normatif þablonlar kadar bunlarýn etik gerekçelerini de deklare eden Batý düþüncesi, bu soykýrým karþýsýndaki suskunluk ve körlüðüyle kepenklerini kapatmýþtýr.
Gazzelileri insan saymayan Ýsrail Savunma Bakanýyla koskoca Habernas'ýn ve onun ufaðý Zizek'in ayný çizgide olmalarý, yani Yahudilerin dýþýnda kimseyi insan bile saymadýklarý gerçeði, buz gibi ortadadýr. Ve bu durum bir büyü bozumu misali, dünya halklarýný ayaklandýrmaktadýr...
Ýnsaný ve gerçek kavramýný yok sayan bu tavýrlarý yüzünden, insanlýk onlarý tarihin unutkanlýk çöllerine atacak. Çünkü kalbi olan, vicdan taþýyan, ruhunu henüz yitirmemiþ kiþiler, elbette bebek katillerinin safýnda duramazlar, nitekim durmuyorlar da...
Batý düþünce nutuklarý artýk bundan sonra ne kriter olabilir, ne de ölçüt... Yepyeni bir dönemin baþlangýcýndayýz. Yeryüzü bu kadar aðýr utanç yükünü daha fazla kaldýramaz. Güçlünün haklý olduðu deðil, haklýnýn güçlü olduðu, eþitliðe ve saygýya deðer insanlarýn bir arada yaþayabilmesine dayalý, yeni bir dünya sistemi elzemdir insanlýk için.
Rezalet boyutlarýndaki bu yalancýlýk, bu pespaye ve utanç verici çeliþkiler yumaðý, bu katliamdan yana duran ahmaklýk, Batý'nýn tüm 19. ve 20. asýr boyunca tesis ettiði düþünce birikimini yýkýp deviriyor.
Habermas ve arkadaþlarý gerçeði çarpýtmaktan ve insan hayatýný hiçe sayan apaçýk ýrkçýlýktan yana duruþ sergilerken ciddi bir þeyi es geçiyorlar... Bu vicdani körlük, bu etik sersemlik, sarsýcý bir öfkenin fitilini de ateþlemektedir. Ýsrail'in katliamýný alkýþlayanlar, ateþle oynadýklarýný farkýnda deðiller.