Ýnsan, birden fazla kimlikten oluþur. Kimisine doðuþtan sahiptir, beyaz veya siyah olmak, kadýn veya erkek olmak, uzun veya kýsa olmak, Türk, Kürt, Arap olmak gibi. Kimisini de sonradan edinir, Müslüman veya Hristiyan olmak, Marangoz veya Çoban olmak, müzisyen veya ressam olmak gibi.
Ýnsanýn yaratýlýþ sistemi bu kimliklerin tümünün insanýn bünyesinde doðal yerini bulmasýný esas alýr. Yaratýlýþ sistemi, bu kimliklerden birinin baskýn çýkarak diðerlerini devre dýþý býrakmasýna, yok etmesine izin vermez. Ancak mesela insanýn diþinin aðrýmasý neticesinde bütün bedenin adeta diþten ibaretmiþ gibi acýyý hissetmesine benzer þekilde bazen insanýn bir kimliði, herhangi bir iç veya dýþ nedenden dolayý öne çýkabilir. Dolayýsýyla öne çýkan kimliðin hissettiði tazyik ne kadar büyük olursa insanýn o kimliði duyumsamasý, kendini sadece onunla ifade etmesi o kadar büyük olur. Dediðim gibi varoluþ yasasý içinde bu durum bir istisnadýr ve zaman zaman ön plana çýkabilir. Diðer normal zamanlarda insanýn doðuþtan sahip olduðu veya sonradan edindiði kimlikler arasýnda bir dengenin olmasý esastýr.
Burada Batý medeniyeti ile Ýslam medeniyeti arasýndaki fark ortaya çýkýyor. Ýslam medeniyeti insaný týpký yaratýlýþta olduðu gibi bütün kimlikleriyle, bütün özellikleriyle bir bütün olarak ele alýr, deðerlendirir. Yine yaratýlýþ gereði olaðanüstü bir süreçte bir kimliðin öne çýkmasýný da önemser ve gerekli müdahalede bulunarak, gerekli çözümler üreterek kimlikler arasý dengeyi yeniden saðlar. Ýslam medeniyeti açýsýndan bir insan Arap ise, her zaman ve her halükarda Arap olarak deðerlendirilmez. Baðlamýna ve zeminine göre Araplýðýný, Müslümanlýðýný, müzisyenliðini, beyazlýðýný, vs. dikkate alýr, ona göre genel sistemi içinde bir yere oturtur. Ama batý medeniyeti, esas itibariyle parçalayýcý bir medeniyettir. Her þeyi, her nesneyi, bu arada insaný bölüp parçalamayý öngörür. Atomu parçalamak gibi kimlikleri parçalamayý da önemser. Bir insan batý medeniyeti açýsýndan her zaman ve her halükarda mesela sadece Arap'týr. Eðer ýsrarla çok kimlikli oluþunu ileri sürüyorsa da onu sadece Arap olduðuna ikna etmek, Müslümanlýðýný ve diðer kimliklerini unutmasýný veya önemsiz görmesini saðlamak batý medeniyetinin bir gereðidir.
Son Gazze olaylarý gösterdi ki bir kýsým Kürtler, atomun parçalanmasý gibi kimlik parçalanmasýna maruz kalmýþlar, her zaman ve her halükarda sadece Kürt olmayý benimsemiþler. Mahalle yansa "e ama ben Kürdüm" diyecek kadar. Onlar kendilerini sadece Kürtlükten ibaret görüyorlarsa diyecek bir þey yok. Ama kendilerini sadece Kürt deðil, mesela ayný zamanda Müslüman, ayný zamanda insan kimlikleriyle de ifade eden ve bunun gerektirdiði biçimde davranan, tavýr alan, mesela Doðu Türkistanlý Uygurlarýn uðradýðý zulmü protesto eden, Gazze'deki katliamý lanetleyen Kürtleri de yoðun bir baský altýnda tutuyorlar. Bombalar yaðýyor Gazze'nin üzerine, bir Kürt de insanlýðý ve Müslümanlýðý gereði tepki veriyorsa "ama sen Kürtsün, sen sadece kendinle ilgilen" diye akla ziyan tepkiler koyuyorlar.
Bir insan her zaman ve her halükarda sadece Kürt veya Türk kalýyorsa ve baþkalarýnýn dertleriyle dertlenmeyi Kürtlüðüne veya Türklüðüne aykýrý görüyorsa, býrakýn Müslümanlýðý insanlýktan da çýkmýþ demektir.