PYD ile iliþkiler çok baþka olabilirdi, PYD Suriye’deki savaþta muhalefetle birlikte hareket etseydi... Savaþ neticelendikten sonra Türkiye’yi de arkasýna alýp Kürtlerin yoðun olduðu bölgelerle ilgili yine kendi taleplerini masaya getirebilirdi.
Bir anlamda fýrsatçýlýk yaptý ve Esad’ýn iþini kolaylaþtýrarak, hatta Esad’la iþbirliði yaparak, Suriye muhalefetini ve Türkiye’deki çözüm sürecini zora sokacak bir karar verdi. Oysa Türkiye PYD Eþbaþkaný Salih Müslim’le daha iþin baþýnda iken defalarca görüþtü, Müslim’i içinde baþka Kürt unsurlarýn da olduðu Suriye muhalefetiyle birlikte hareket etmeye ikna için uðraþtý.
Propaganda makinesi ise þöyle çalýþýyordu; Kürtler yüz yýl sonra nefes alacaklarý bir fýrsat yakaladýlar, Türkiye ise bunu Kürtlere çok görüyor.
Bir taraftan “Türkiye Kürtlere savaþ açan IÞÝD’e yardým ediyor” yalaný dolaþýma sokuldu.
Batý’ya ‘laik’ pozlar
PKK-PYD, özellikle Avrupa medyasýný, kendi tezlerini dillendirmek için tabiri caizse tepe tepe kullandý. Avrupa basýný, kadýn ve laiklik vurgusu üzerinden PKK-PYD propaganda aracýna dönüþtü.
PKK’nýn 90’larda baþlattýðý Ýslam açýlýmý örgütün siyasallaþmasýna ve toplumsal karþýlýk bulmasýna epey yardýmcý olmuþtu. Hizbullah’ýn devlet eliyle yok edilmesinden sonra PKK, “Ýslam açýlýmý” için son derece uygun bir zemin de buldu.
Alan tümüyle ona kalmýþtý.
Devlet, PKK tehlikesine karþý büyüttüðü Hizbullah’ý, -domuz baðý ile iþlediði cinayetleri zamaný gelince ortaya çýkartmak suretiyle- irtica tehdidi içine aldý ve 28 Þubat sürecinde elini yýkayarak Hizbullah kirinden de kurtuldu.
Bundan sonra PKK Marksist-Leninist silahlý bir örgüt olmasýna raðmen dindar Kürt ailelerinin çocuklarý üzerinde daha tesirli hale geldi. Feodal yapýda açýlan gediklerden, köy boþaltmalarýn yol açtýðý yeni ve kontrolsüz sosyolojiden topluma doðru daha hýzlý nüfuz etme fýrsatý yakaladý.
HÜDA-PAR artýk denklemde
Hizbullah’ýn, mazisindeki kara lekeden kurtulmak için adýný sanýný deðiþtirmesi, þiddeti tamamen dýþlayan yeni bir yapýlanmaya gitmesi, siyasi parti (HÜDA-PAR) ve dernekler (Mustazaf-Der) üzerinden Kürtler arasýnda yeniden varlýk göstermesi PKK’yý zaten ciddi þekilde rahatsýz etmekteydi.
PKK derken, Kürt sokaðýnda kendisinden baþka hiçbir gücün varlýk göstermesine tahammül edemeyen bir yapýdan söz ediyoruz. PKK-HDP çizgisi siyaseten AK Parti ile mücadele ederken mahallede-sokakta da HÜDA-PAR’la mücadele etmekteydi.
HÜDA-PAR’ýn yayýnladýðý raporlara göre 2007’den bu yana sayýsýz kere derneklerine saldýrýda bulunulmuþ, çok sayýda HÜDA-PAR üyesi kasýtlý çýkartýlan tartýþmalar neticesinde PKK’lýlarca öldürülmüþtür.
PKK ve HDP sözcüleri Kobani bahanesiyle sokaða inme çaðrýsý yaptýklarýnda hedeflerinde yine HÜDA-PAR vardý. HÜDA-PAR’lýlar sanki IÞÝD’ciymiþ gibi bir algý oluþturulmaya çalýþýldý ve bu bahaneyle 40 kiþi öldürüldü. 2007’den bu yana düþük yoðunluklu devam eden HÜDA-PAR’ý þiddete çekme eylemleri çok daha yoðun ve örgütlü bir þekilde hayata geçirilmek istendi.
Çözüm sürecini kurban etmek
PKK ve Suriye kolu PYD, Kobani stratejisine Türkiye’deki çözüm sürecini kurban etmeye kalkarken “laik-feminist-liberal” bir hareketmiþ pozlarý derdi. O kadar ki Kobani için desteðe gelecek ÖSO güçlerine laiklik þartý koþacak kadar Batý’ya verdiði pozla kafayý bozmuþ durumdalar.
Silahlý bir örgütün nasýl demokratik olabileceði sorusunu bile sormadan bu propagandayý yiyen ya da yemeyi tercih eden Batý ise, kimyasal silahla öldürülen çocuklara göstermediði merhameti bu seküler-feminist-ekolojik harekete gösterdi.
Fakat PKK bu fotoðrafýn içine kendini sýðdýrmaya çalýþýrken þunu hesap edemedi; IÞÝD’ci diye Türkiye’deki sakallý Kürtlere saldýrýrken, gencecik çocuklara IÞÝD’e rahmet okutacak iþkenceler yaparken siz, bu haberler belki emrinize amade Avrupa ve ABD medyasýnda yer almadý ama Türkiye kamuoyu istediðiniz zaman IÞÝD’leþebileceðinizi ve deðme Ýslamofobiklere taþ çýkartacak kadar da Ýslam düþmaný kesilebileceðinizi gördü.
Batý’ya “onlar dinci biz laikiz” pozu vermenin içerde de bir maliyeti var. O maliyet HÜDA-PAR’a artý PKK-HDP çizgisine eksi olarak þimdiden yazýldý.
Geçmiþ olsun yani!