Ýstanbul’da trafikte geçirilen süre hemen her gün biraz daha artýyor.
Bu demektir ki hem radyo dinlenen süre artýyor hem de trafiðe çýkan her yeni araç yeni bir radyo dinleyicisi anlamýna geliyor.
Böyle bakýnca radyo reklam pastasýnýn büyümesi lazým ama durum hiç de öyle deðil.
Aksine radyolarýn toplam reklam pastasýndan aldýklarý pay her sene biraz daha küçülüyor.
***
Fatih Belediyesi’nin organize ettiði Sihirli Mikrofon Radyo Ödülleri’ne dair istatistikler önüme geldiðinde biraz þaþýrdým.
Sadece ön elemede 1 milyon 617 bin 747 kiþi oy kullanmýþ.
Tek bir kutucuðu doldurarak ya da seçenekler arasýndan birini seçerek deðil bir sürü kategoride kendi tercihlerinizi yazdýðýnýz bir ön eleme süreci yaþandý.
Her bilgisayardan bir kere oy verilebildi, yani sonuçlar bu açýdan son derece saðlam.
Durduk yerde olmadý bu elbette, radyolar ve programcýlar dinleyicilerini yönlendirdiler.
Peki bugün Türkiye’de hangi medya alaný bu kadarý insaný zaman ayýrmaya yönlendirebiliyor?
Radyonun gücü adýna diye boþu boþuna baþlýk atmadým....
***
Yönetmeliðinde ciddi hatalar olmasýna ve çýkan sonuçlar haklý itirazlarla karþýlaþsa da radyolarýn dinleme ölçümleri bugün medyanýn tüm diðer alanlarýndan daha saðlýklý yapýlýyor.
Cuma günü açýklanan terörle mücadele planýnda gönül isterdi ki radyolar da olsun.
Mesela RTÜK, en azýndan ulusal radyolarýn terör bölgesine yayýn taþýnmasýna daha fazla izin verse.
Ne faydasý olur diyeceksiniz? Çok faydasý olur, radyo demek aslýnda yaþam demektir.
Medyada hitap edilen kitleyle en fazla iletiþime girilen alan radyodur.
***
Radyonun gücü adýna size bazý örnekler sunayým:
Bindiðiniz taksi ya da minibüste genellikle bir radyo kanalý açýktýr.
Telif ücretleri Türkiye standartlarýnýn çok ama çok üzerinde olduðu için aklýnýza gelecek tüm iþletmelerde de radyo yayýný varbugün.
Arabayý valeye verirsiniz, aldýðýnýzda bakarsýnýz kendi dinlediði frekansý açmýþ.
Canlý müzik yapýlan yerler sanatçýlarla anlaþmadan önce þarkýlarýnýn radyolarda ne kadar çalýndýðýna bakar. Daha basit anlatayým...
Televizyon seyretmediðiniz gün olabilir, internette zevkiniz için sörf yapmadýðýnýz, gazete okumadýðýnýz gün de olabilir.
Ama siz açmasanýz bile her gün mutlaka bir þekilde radyo dinlersiniz.
Radyonun gücünü fark edenler ya da etkisini yitirmediðini bilenlerin kazandýðý bir dünyada yaþýyoruz...