AKParti öncesi bütün cumhuriyet tarihinin altýný üstüne getirin, gelmiþ geçmiþ tüm hükümetlerin Kürt meselesini ele alýþ tarzlarýna isterseniz mercekle bakýn, göreceðiniz tek þey kocaman bir ''hiç'' olacaktýr. Süleyman Demirel'in yarým aðýz ''Kürt realitesini tanýyorum'' demagojisinden baþka Mesut Yýlmaz'ýn mecaz manada ''Avrupa Birliðinin yolu Diyarbakýr'dan geçer'' metafor'u hariç baþka da hiçbir iz'e rastlayamazsýnýz.
Kürtlerin bir bütün olarak 16 Nisan Referandumunda AKPartinin önerisi olan ''Cumhurbaþkanýlýðý yönetimine'' Evet demelerinin ilk ve en esaslý nedeni, AKParti yönetiminin sorunu sadece sorun olarak görmeyip deyim uygunsa Sayýn Erdoðan'ýn bu sorunu çözmek için siyasi geleceðini riske edip, kiþisel olarak çözümün garantörü olmayý siyasetten göze almasýdýr. Cumhuriyet hükümetlerinin hiçbir Baþbakaný bu riski göze alamadýðý gibi, Kürt sorununun mevcut statükosunun sürmesi için hiç çekinmeden güvenlikçi politikalarýn altýna imza atmýþlardýr.
Tarihsel bir sorun ve miras olarak Kürt sorunu Türkiye cumhuriyeti tarihinde ilk kez çözüm momentine AKParti siyasetleri sayesinde girdi. ''Çözüm süreci'' olarak ifade edilen siyasi çözüm arayýþlarý, kelimenin tam anlamýyla PKK'nin bu sürece ihanet etmesiyle son buldu. 2013-2015 yýllarý arasýnda Kürtlerin yaþadýðý barýþ havasý, siyasi iklimin yumuþamasýyla, her Kürt ferdi rahat bir nefes alma imkaný bulmuþtu. Ama Zehirli havadan beslenen PKK ve diðer terör guruplarý bu kýsa süreli baharý herkese çok gördüler.
AKPartinin çözüm siyaseti için üstlendiði siyasi misyon ve oynadýðý demokratik yol her türlü takdirin üstündedir. Sýrf bu nedenle olsa bile bütün Kürtlerin 16 Nisan Referandumunda Evet demesi ahlaki bir zorunluluktur. Reel siyasette Kürtler kendi tarihlerinde ilk kez AKPartinin þekilendirdiði siyasi iklim sayesinde iç siyasette aktör olma þansýný bulabildiler. Bu þansý veren AKParti þimdi devletin idari ve siyasi yapýlarýný reforma tabi tutmak için Kürtlerden Evet demelerini bekliyor.
Benim kiþisel kanaatim þudur; Kürt meselesini adil ve demokratik tarzda çözebilecek tek potansiyel sadece AKParti' de var. AKParti bu sorunu kökten çözebilecek güç ve kararlýlýða sahiptir. O zamanda Kürtlere düþen görev bu tarihsel misyona destek verip 16 Nisanda Evet demekten baþka seçenek yok.
Cumhuriyet Tarihi boyunca hiçbir Hükümet AKParti gibi Kürtlerin hayatýna doðrudan dokunan ve iyileþtiren saðlýk politikalarýnýn altýna imza atmadý. AKParti, saðlýk hizmetlerini Kürtlerin sadece evine götürmedi; yaþlý insanlarýn bakýmý için, bakýcýya ödenen maaþtan tutun, düzenli olarak evde saðlýk kontrolleri ile halk saðlýðýný, ''Kürtlerin oturma odasýna taþýdý.'' Bu görülmemiþ bir saðlýk reformudur. Evet demek için yeter nedendir.
Baþta GAP olmak üzere,Kürt bölgelerinde yapýlan baraj ve diðer sulama çalýþmalarý, tarýmda endüstirileþmenin dev adýmlarý atýldý atýlýyor. Sulak arazinin hýzla çoðalmasý, tarimsal üretimi ciddi boyutlarda etkiliyor. Tarýmdaki geliþme bir bakýma Kürtlerin geleceðidir. Bu durumun devamý için Evet demek elzemdir.
Ulaþým için duble yollarýn her tarafa ulaþtýrýlmýþ olmasý modern hayatýn canlýlýðý ve geliþmesi için ilk kilometre taþlarýdýr. Deyim uygunsa bir ahtapot gibi Kürt bölgelerini birbirine baðlayan duble yollar,hem iç pazarý canlandýracak hem de modern kentlerin yeniden inþasýna imkan verecektir.
Konut yapýmýna son hýzla devam ediliyor. Kentlerin mimarisi deðiþiyor. Her þehre kurulan Üniversitelerle toplumsal hayatýn deðiþimine eðitim eþlik ediyor. Eðitilmiþ insan gücü bir toplumun geleceðine yapýlan en büyük yatýrýmdýr.