Deterjan reklamlarýnýn biri diðerinden ilginç. Hepsinin iddiasý ‘imkansýz lekeleri çýkarmak! Ýmkansýz lekeler denince aklýma dinozor lekesi, uzaylý lekesi falan geliyor. Buyursunlar bir dinozor lekesi çýkarsýnlar da hep beraber alkýþlayalým.
Teknoloji her þeyi deðiþtirse de televizyon reklamlarýnýn mantýðý deðiþmiyor. Herbir ürün kategorisinin kendine has kliþe temalarý var. Görüntüler farklý ama ana fikir ayný. Sizler için televizyon karþýsýna geçtim ve reklamlarý mercek altýna aldým. Bu hafta temizlik sektöründeki reklamlar hakkýnda korkunç gerçekleri masaya yatýrýyorum. Yedi yaþýn altýndaki okuyucularýmýz lütfen þu an okumayý býrakýp kumda oynasýn. Teþekkürler!
Deterjan reklamlarý: Bütün deterjan markalarý sýradan deterjanlarla rekabet ediyor. Yýllardýr onca marka hala sýradan deterjaný piyasadan silmeyi baþaramadý. Bu yüzden genç giriþimcilere sýradan deterjan iþine girmeyi tavsiye ediyorum. Bu iþte saðlam para var.
Hepsinin iddiasý ‘imkansýz lekeleri çýkarmak’. Ýmkansýz lekeler deyince benim aklýma dinozor lekesi, uzaylý lekesi falan geliyor. Bu tarz lekeler günümüzde gerçekten imkansýz görünüyor. Müddei iddiasýný ispatlamakla mükelleftir. Buyursunlar bir dinozor lekesi çýkarsýnlar da hep beraber alkýþlayalým.
PENCEREDEN GELEN GELENE...
Pek çok reklamda güya deterjanýn ne kadar iyi temizlediðini ispatlamak için sýradan bir ev hanýmýna gidiyorlar. Kadýnýn gömleðine ya da tiþörtüne ketçap döküyorlar teklifsizce. Kadýn bir anda çýðlýðý basýyor: “Naaapýyorsunuzz!!!” Bizimki “Korkmayýn, X ile lekeden eser kalmayacak” diye onu teskin ediyor. Burada benim dikkatimi çeken kadýnýn tepkisi. Altý üstü bir gömlek, komple yýrtsalar ne yazar? Bu kadar mala düþkünlük neden? Utanmasa ketçap döktüler diye adamlarý dövecek.
Reklamdaki durum gerçekte yaþansaydý o kadýn ketçabýn dökülmesine “Canýnýz saðolsun, sizden kýymetli mi?” diye karþýlýk verirdi. Ama deterjan firmalarý için böyle bir bez parçasý için ortalýðý birbirine katacak kadýnlar lazým.
Mistýr X temizlik ürünleri: Bu reklam türünde genelde evindeki lekeleri çýkaramadýðý için intiharýn eþiðine gelmiþ bir ev hanýmý görüyoruz. Kadýn “Ovalýyorum, ovuyorum çýkmýyor” gibi serzeniþlerle adeta nöbet geçiriyor. Tam bu sýrada Mistýr Bilmemne diye bir adam uçarak geliyor ve her yeri pýrýl pýrýl yapýyor.
Mantýksýzlýða gel. Kadýnlarýn en iyi yaptýðý iþlerden birini güya bir erkek hallediyor. Feministler buradaki sübliminal mesajý anlayamamýþ galiba. Ben de çok anladýðýmý söyleyemem, hak verdim þu an onlara. Neyse, sonuçta her duruma özel bir Mistýr var. Yaðlarý çýkartamýyor, pencereden Mistýr Y geliyor, fayanslar parlamýyor, Mistýr Z damlýyor.
Bu reklamlar genelde Batý menþeli. Bizim örf ve adetlerimizde eve yabancý bir erkeðin girmesi hoþ karþýlanmaz. Evin erkeði çat kapý gelip o adamý salonda görse yaþanabilecek hadiseleri gözünüzün önüne getirin. Kadýn derdini nasýl anlatacak? “Leke çýkmýyordu bey, pencereyi de açýk býrakmýþým, bir anda girdi içeri” dese ikna edebilir mi kocasýný? Adam “Bu ne lan, yere ketçap dökülse eve erkek giriyor, baþlarým lekesine” demez mi?
Bulaþýk deterjanlarý: Bir bakýyoruz kadýnýn set üstü ocaðý bir karýþ kir olmuþ. Elinde süngerle ovalamaya çalýþýyor. Biri de çýkýp demiyor ki bu zifte dönüþmüþ lekeyi nasýl yapabildin. Mangal mý yaptýnýz ocaðýn üstünde, gübre mi yaktýnýz? Ama müthiþ bulaþýk deterjaný tek bir damlayla bütün kiri söküp atýyor. Tabaklar bardaklar parlamaya baþlýyor. Halbuki biz bekar evinde o deterjanlardan bir þiþe boca etsek de öyle bir parlaklýða bugüne kadar ulaþamadýk. Biz tabaðýn orijinal rengini görebildiðimiz zaman mutlu oluyoruz ki bu çok nadiren yaþanýyor.