Reklamýn gücü...

43 saniyede kaç kelime çýkar aðýzdan ya da kaç cümle kurulabilir? Hangi mesele baþtan sona anlatýlabilir? Oysa iyi bir reklamla 43 saniyede Türkiye’de yaþanan deðiþimi anlatmak mümkün olabiliyor iþte. Ak Parti’nin Hakkari Yüksekova Havalimaný konulu reklam filminden bahsediyorum.

Uzun zamandýr seyrettiðim en etkili siyasi reklam filmlerinden biri bu.

Bir Fransýz ya da bir Ýngiliz seyretse anlamaz ama Türkiye’de yaþayan herkeste Hakkari, Yüksekova yýllarca terör olaylarýyla adý anýlmýþ bir yer.

Duyulan darbeli kompresör sesini silah, iþçilerin konuþmasýný bir çatýþma aný sanmamýz ondan.

Sonra çekilen dev lastik ve ortaya çýkan þantiye görüntüsü...

43 saniyede bu kadar çok þeyi anlatmanýn baþka bir yolu bulunamazdý...

Cumartesi haber olurmuþ...

Cumartesi günü, TRT Türk’te, Dýþiþleri Bakaný Ahmet Davutoðlu ve Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Baþbakaný Neçirvan Barzani canlý yayýna çýktýlar, Nasuhi Güngör’ün sorularýný yanýtladýlar.

Kuzey Irak eskiden sadece siyasi anlamlar ifade ediyordu bize ama artýk en büyük ihracatý yaptýðýmýz yer de orasý ve o yüzden dikkatle izledim röportajý.

Özellikle Davutoðlu’nun “5-6 yýl önce Erbil’e gitmek suç sayýlýyordu” cümlesi hafýza tazelemek açýsýndan iyi oldu.

Neçirvan Barzani’nin söyledikleri kadar beden dili de dikkatimi çekti.

Özellikle Göngör’ün “Çözüm sürecinde ne aþamadayýz?” sorusunun ardýndan Davutoðlu’nun kurduðu cümleleri çok dikkatle dinleyip durmadan onaylayan bir beden dili vardý Barzani’nin.

Bu arada küçük jestlerin diplomaside ne kadar önemli olduðunu da gösteren bir yayýn oldu bu zira Neçirvan Barzani, Davutoðlu’nun Süleymaniye’de kurduðu Kürtçe cümlelerin etkisini anlattý uzun cümlelerle.

Yayýndan aklýmda kalan, Kuzey Irak ile ticaretin daha da geliþeceði ve enerji iþbirliðinin daha da derinleþeceði...

Marka böyle yaratýlýr

National Geographic büyük bir iþ yaptý, uzaydan ilk canlý yayýný gerçekleþtiren kanal oldu.

Düþünsenize Dünya’dan 400 kilometre yüksekte, dakikada 480 kilometre hýzla seyreden Uluslararasý Uzay Ýstasyonu’nun görüntülerini izledik.

90 dakika süren dünya yörüngesindeki yolculuk sýrasýnda güneþin batýþý, doðuþu, þehir ýþýklarý dahil o kadar çok þey gördük ki...

Bu iþ çok maliyetli olmuþtur ama markanýn yarattýðý algýyý bir düþünün.

Tam 170 ülkede ayný anda canlý yayýnlandý bu görüntüler. Gazetelerde binlerce haber yapýldý ve yapýlacak.

Sýradan bir yayýn için para verseniz de yapamayacaðýnýz bir iþ bu.

Kazanan hem kanal oldu hem de bu tarihi aný izleyen insanlar...