Reyting mi etki mi?

Televizyonculukta tek baþarý kriteri reyting deðildir.En az reyting kadar önemli olan bir de etki faktörü vardýr.

Hem somut hem de sýcak bir örnekle açýklayabiliriz bu durumu:

Türkiye son 3 gündür Arda Turan’ýn Hülya Avþar’ýn programýnda Sinem Kobal’a dair söylediklerini konuþuyor.

Hemen her gazete ve internet sitesinde konuya dair bir haber ya da yorum var. Program düþük reyting almýþ olabilir ama etkisinin hem Hülya Avþar’a hem de TV 8’e çok þey kazandýrdýðý da tartýþýlmaz.

Reyting mi etki derseniz, akýllý televizyon yöneticileri elbet ikisi de diyeceklerdir ama birinden birini tercih etme durumunda kalsalar etki seçeneðini tercih eden çok yönetici olur...

*   *    * 

Bir haber kanalýnýn reytingi asla ortalama bir dizinin reytingi kadar bile olmaz. Peki haber kanallarý nasýl reklam alýyor ve yaþýyorlar?

Birincisi þirketler adýna reklam yeri satýn alanlar haber kanalý seyircisini hedef kitle olarak görüyorlar.

Ýkincisi bir haber kanalýnýn her zaman gündem yaratma potansiyeli var.

Gündem yaratan kanal ya da program diyoruz ama bunun da bazý sýnýrlarý var. Mesela Fatma Girik’in 1990’larýn sonlarýnda Kanal D’de ekrana gelen programý yaþanan ve çok konuþulan bazý olaylarýn ardýndan reklam alamadýðý için sonlandýrýlmýþtý.

Medyada kolay þöhret olmak adýna karýþtýran çok olduðu için altýný kalýn kalýn çizeyim.

Gündem yaratmak baþka þey gündem olmak bambaþka...

*   *    * 

Buradan dönelim Hülya Avþar kadar TV 8’in de kazandýklarýna...

Önce þu saçma tartýþmaya noktayý koyalým, “TV 8 baþarýlý olamaz” iddiasý boþ bir iddia.

Star Tv geçen sezon 3 gece Acun Ilýcalý üzerine bir Muhteþem Yüzyýl koydu birinci oldu.

Dolayýsýyla haftanýn 3 günü prime-time’da kafaya oynayan bir kanal baþarýlý olur, diðer iþlerde sorun çýkarsa bu kez karlýlýðý tartýþýlýr.

Acun Ilýcalý, Arda röportajý örneðinde olduðu gibi sosyal çevresini kendi kanalý için doðru kullanýyor.

Bugün Hülya Avþar yarýn 3 Adam bir baþka gün bir baþka program gündeme geldikçe sadece Acun Ilýcalý’nýn olduðu kuþaklar deðil diðer kuþaklarda da alýnan reklam artacaktýr.

O yüzden televizyonda tek baþarý ölçütü reyting deðildir, etki arttýkça gelir de artar sonra reyting de...