Reyting mi etki mi?

Televizyonculukta tek başarı kriteri reyting değildir.En az reyting kadar önemli olan bir de etki faktörü vardır.

Hem somut hem de sıcak bir örnekle açıklayabiliriz bu durumu:

Türkiye son 3 gündür Arda Turan’ın Hülya Avşar’ın programında Sinem Kobal’a dair söylediklerini konuşuyor.

Hemen her gazete ve internet sitesinde konuya dair bir haber ya da yorum var. Program düşük reyting almış olabilir ama etkisinin hem Hülya Avşar’a hem de TV 8’e çok şey kazandırdığı da tartışılmaz.

Reyting mi etki derseniz, akıllı televizyon yöneticileri elbet ikisi de diyeceklerdir ama birinden birini tercih etme durumunda kalsalar etki seçeneğini tercih eden çok yönetici olur...

*   *    * 

Bir haber kanalının reytingi asla ortalama bir dizinin reytingi kadar bile olmaz. Peki haber kanalları nasıl reklam alıyor ve yaşıyorlar?

Birincisi şirketler adına reklam yeri satın alanlar haber kanalı seyircisini hedef kitle olarak görüyorlar.

İkincisi bir haber kanalının her zaman gündem yaratma potansiyeli var.

Gündem yaratan kanal ya da program diyoruz ama bunun da bazı sınırları var. Mesela Fatma Girik’in 1990’ların sonlarında Kanal D’de ekrana gelen programı yaşanan ve çok konuşulan bazı olayların ardından reklam alamadığı için sonlandırılmıştı.

Medyada kolay şöhret olmak adına karıştıran çok olduğu için altını kalın kalın çizeyim.

Gündem yaratmak başka şey gündem olmak bambaşka...

*   *    * 

Buradan dönelim Hülya Avşar kadar TV 8’in de kazandıklarına...

Önce şu saçma tartışmaya noktayı koyalım, “TV 8 başarılı olamaz” iddiası boş bir iddia.

Star Tv geçen sezon 3 gece Acun Ilıcalı üzerine bir Muhteşem Yüzyıl koydu birinci oldu.

Dolayısıyla haftanın 3 günü prime-time’da kafaya oynayan bir kanal başarılı olur, diğer işlerde sorun çıkarsa bu kez karlılığı tartışılır.

Acun Ilıcalı, Arda röportajı örneğinde olduğu gibi sosyal çevresini kendi kanalı için doğru kullanıyor.

Bugün Hülya Avşar yarın 3 Adam bir başka gün bir başka program gündeme geldikçe sadece Acun Ilıcalı’nın olduğu kuşaklar değil diğer kuşaklarda da alınan reklam artacaktır.

O yüzden televizyonda tek başarı ölçütü reyting değildir, etki arttıkça gelir de artar sonra reyting de...