Saðlýk ve yeni dünya düzeni

Ýlk yazýda ele aldýðýmýz baþlýklara sizlerden birçok katký geldi. Bu mesajlar içinde en çok sorulan sorulardan biri de þuydu; Yiðit bey, yazýda da bahsettiðiniz “hastalýk pazarlama” mekanizmalarý nasýl çalýþýyor?

Sevgili dostlar, konuya bu “açýdan” bakalým ve detaylandýrarak devam edelim...

Bu kavramlarý yýllar önce ortaya tüm detaylarýyla çok net olarak koyan bir kitaptan bahsetmek istiyorum, kitabýn adý “Satýlýk Hastalýklar”, yazarlarý Ray Moynihan ve Alan Cassels... Çalýþma “nasýl hasta edildiðimizi ve sonrasýnda nasýl pazarlamanýn ana maddesi” olduðumuzu çok açýk þekilde detaylandýrýrken, bu “iðrenç oyunu oynayanlarýn da” korkunç denebilecek açýklamalarýný aktarýyor...

Peki ne diyor “insan saðlýðýný banka hesaplarýna tahvil etmeye çalýþanlar?

Kitaptan bir alýntýyý paylaþarak baþlayalým; “...30 yýl önceydi. Dünyanýn en tanýnmýþ ilaç þirketlerinden Merck’in genel müdürü Henry Gadsden, Fortune Dergisi’ne sýkýntýlarýný anlatýyordu. Çok samimiydi. Emekliliði yaklaþmakta olan Gadsden ‘Ýlaç pazarýnýn hasta insanlarla sýnýrlý olmasýnýn sýkýntý yarattýðýný’ söyledi. Hayali gerçekten büyüktü; ‘saðlýklý insanlara yönelik ilaç üretmek’. Bu demeçten 30 yýl sonra hayalleri gerçek oldu”... Okuduðunuz bölüm 30 yýl önce yapýlan bir röportajda, bir ilaç firmasýnýn yöneticisinin hayali ve sonrasýnda bu hayale yönelik ortaya çýkanlarý net olarak ortaya koyuyor! O gün için bir “hayaldi”, günümüz dünyasýnda bundan fazlasý GERÇEK oldu!

Sevgili dostlar, kitaptaki korkunç detaylar bu kadar da deðil, alýntý yapmaya devam edelim: “...Dünyanýn en büyük ilaç þirketlerinin pazarlama stratejileri saldýrgan bir biçimde saðlýklý ve iyi durumdaki insanlarý hedefliyor. Günlük hayatýn iniþ-çýkýþlarý sinir hastalýklarý haline getirildi, genel þikâyetler korkunç hastalýklara dönüþtürüldü. Ýçimizdeki yaþlanma, ölüm ve hastalýk korkularýný kaþýyan yüz milyarlarca dolarlýk ilaç endüstrisi, yaptýðý promosyon kampanyalarýyla insan olmanýn anlamýný deðiþtiriyor. ABD’de ilaç harcamalarý sadece 6 yýl içinde % 100 artýþ gösterdi. Kalp ilaçlarý ve antidepresanlar gibi reklamý en fazla yapýlan ilaçlarýn reçetelenmesinde patlama var... “

Sonuç 1: 2004 yýlýnda sadece Amerika’da 40 milyon kiþi “statin” yani antikolesterol ilacý kullanýrken bu sayý 2012-2013 döneminde Amerikan halkýnýn üçte birini geçmiþ durumda! Bu örneði dünya geneline yayar ve Türkiye gibi nüfusu yüksek ülkelerdeki artýþý da eklerseniz; antidepresan, statin ve antiromatizmal ilaçlarda gelinen sayý dünya için tek kelimeyle, korkunç!

Sonuç 2: Türkiye’de de özellikle antidepresan ve antikolesterol haplarýnýn kullanýmýnda inanýlmaz noktalara ulaþýlmýþ durumda! Yolda gördüðünüz her 30-70 arasý 4 vatandaþýmýzdan biri kolesterol hapý kýskacýnda, gördüðünüz her 3 genç insanýmýzdan biri de antidepresan tuzaðýna düþmüþ veya düþmek üzere! Ve en önemlisi “kullanýmda artýþ” devam ediyor!

Sonuç 3: Dünya ilaç sektörü “baðýmlý hale getirme” üzerinden çalýþmaya devam ediyor ve baðýmlý hale gelen-korkutarak getirilen her kullanýcý aylýk-yýllýk ödeme deðeri üzerinden þirketlerin piyasa deðer artýþý olarak hesaba katýlýyor! Sistem korkunç ve acýmasýz!

Son söz: YENÝ BÝYOLOJÝK DÜNYA DÜZENÝ, “insanlýða karþý bütün unsurlarýyla” kuruluyor ve hayata geçiriliyor! Türkiye gibi “bilinçli bir DEVLET dinamiðine” sahip ülkeler karþý koyarken-koymaya çalýþýrken, birçok ülke insaný, DEVLETLERÝ olayýn farkýnda bile olmadýðý için bu DÜZEN’e kurban oluyorlar... Bu bilinç ve yapýlan ortaya net olarak konulamazsa insanlýðýn iþi zor! Kaldýðýmýz yerden devam edeceðiz, konu çok önemli!