Sahada neden ‘Kürt milliyetçisi’ arandýðýný þimdi anladýnýz mý?

Türk aydýnlarý, yýllarca en sosyalist Kürt aydýnýnda bile milliyetçi bir kusur arayýp dururlardý. Kürtler’in sosyalist olabileceklerine akýl sýr erdiremez, TÝP’teki sosyalist Kürt aydýnlarýný bile Bundçu-Yahudi milliyetçiliði- örgütlenme yapmakla suçlarlardý.

Diyeceðim, Türk aydýnlarýnýn bir kýsmý, Kürt aydýnlarýna siyasi görev vermeye veya yüklemeye hem çok istekli hem bu olmasa Kürtler’e evden kaçan kýz muamelesi yapmaya çok meraklýdýr.

Türk aydýnlarý, Kürt-Türk siyasi iliþkilerinin altýn çaðýna girdiðini düþündüðümüz bu dönemde de, nasýl oldu, neden oldu  bir sýr deðil, ama Öcalan’ý bile hedefe koymayý göze alarak, Kürtler’i çözüm sürecinden uzaklaþtýrmak için ellerinden geleni yaptýlar ve hala da yapýyorlar.

Kürtler’e tevdi edilen görev, tartýþmasýz, hükümeti düþürme görevidir ve  bu görevi Kürtler’den baþka kimsenin yerine getiremeyeceðini, Türk aydýnlarý açýkça yazýp çizmektedir.

Bunun için tabi ki çözüm süreci hedefte olacak ve deðil Kobanê, dünyanýn en ilgisiz siyasi hadisesi bile, çözüm sürecini sona erdirmek için kullanýlacaktý..Nitekim kullanýldý da. Kobanê daha elveriþli bir alan oldu sadece, o kadar..

Kürt siyaseti kanaatimce Kobanê üzerinden yeni bir mücadele tarzý deniyor. Bu bir tercih, sonuçlarýna katlanýr herkes diyeceðim ama, sonuçlarý maalesef en çok halkýn canýný yakýyor ve öyle görünüyor ki yakmaya da devam edecek. Ama bir tespit daha yapmama izin verin .

Çözüm süreci bugün þehirlerde sokaða çýkma yasaðý ve 19 kiþinin hayatýný kaybetmesiyle sonuçlanmýþsa, bunun en büyük sebeplerinden biri, sürecin siyasi-entelektüel zemininin Kürt siyasetinden ve Öcalan’dan ziyade, Türk aydýnlarýnýn hakimiyetine girmiþ olmasý ve kimsenin bu hakimiyetin yol açacaðý sonuçlarý öngörmemesidir.

Ýki yýl içinde çözüm süreci dursun diye inanýlmaz bir enerji harcadýlar. Aralarýnda daða gidenler, Öcalan’ý itibarsýzlaþtýrmaya çalýþanlar, silaha ve þiddete durmadan methiye düzenler oldu.

Bu sözünü ettiðim aydýnlardan biri, geçenlerde verdiði bir söyleþide, Erdoðan’ý devirmek için Kürtlerden baþka bir seçenek kalmadýðýný söylüyor,  savaþ çýkacak ve AK Parti %40’ýn altýna düþecek diyordu. Bu kiþi akil insanlar grubundaydý.  Hükümet akil adam arayýnca, hangi aklýn ürünüydü bilmiyorum, onu da buldular, hoca da gitti grubun içinde yer aldý. Ama görevi kabul ettiðinde bile, Erdoðan’ýn bu meseleyi çözemeyeceðini bilecek kadar ‘akil’  olmakla övünüyordu.

Erdoðan’ýn projesine katký sunmak için devletten görev aldýðý zamanda bile meðer hoca, Erdoðan’a haddini bildirecek Kürt milliyetçisi arýyormuþ sahada. Ama onlardan pek yokmuþ Kürt mahallesinde, hoca buna epey üzülmüþ, þöyle diyor:

‘Ben akil adam olunca o sýfatla insanlarla konuþunca þunu gördüm: Adamlar býkmýþ, özellikle okumuþ yazmýþ olanlarýn milliyetçi ideolojileri yok.  Bu ölümler bitsin diye yaygýn bir hava var’

‘Adamlarýn’ milliyetçi ideolojileri olsa, ‘ölümler bitsin diyen yaygýn bir havaya’  kapýlmayacak ve ‘kanýmýzýn son damlasýna kadar savaþa devam’  diyecekler,  öyle mi hoca?

Hoca, akil ya, Kürtler’in akýllarýna þaþýyor, sahada okumuþ yazmýþ Kürt milliyetçisi bulamadýðýna üzülüyor, ve ‘ sýrf bir savaþý  bitirmek için, insan ‘düþmanýyla’ barýþýr mý, Erdoðan size ne verdi ki, onunla barýþýyorsunuz’  demeye getiriyor.

Peki hoca’nýn gizleyemediði veya gizleme gereði bile duymadýðý oryantalist bir ruhla ‘adamlar’  dediði Kürt halký, otuz yýl süren bir savaþtan býkmasýn mý?

Bir savaþtan usanmak, bir savaþtan kurtulmayý istemek günah mý?

Hoca’nýn  ‘adamlar’ dediði  insanlar yýllarca sokaklarda infaz edildiler, köyleri yakýldý, büyük þehirlerin varoþlarýnda  on binlercesi en aðýr criminal muamelelere tabi tutuldular.

Kimilerinin cesetleri  toplanýp iþ makinelerinin kazdýðý bir kaç santimlik toplu mezarlara gömülürdü!

Savaþtan býkmayýp ne yapsýnlar peki!

Hoca’nýn akil adam olarak konuþtuðu o insanlarýn hiç birinin tuzu, onun gibi kuru deðil ki!

Hoca bir sosyalist aydýn..

O ve onun gibileri, Kürt aydýnlarýný Kürt milliyetçiliðinden uzak tutmak için az mücadele etmedi.

Kürt milliyetçisi Baba Barzani ve oðul Barzani, herhalde en çok nefret ettikleri liderlerdendi, durum bugün de ayný.

Þimdi de iþe bakýn ki, ‘ Ben hem Türk hem Kürt milliyetçiliðini ayaklarýmýn altýna aldým’ diyen, Erdoðan’a karþý  savaþacak Kürt milliyetçisi arýyorlar!.

Kürtler bir otuz yýl daha savaþsýn, hoca da,keyifli  gezi kitaplarýna imza atýp dursun..

Gözü aydýn olsun hocamýzýn, ortalýk kan revan yine..

Zamanýmýydý bu yazýnýn diyecekler olacak, biliyorum.

Evet zamaný.

Timsah gözyaþlarý içinde saðduyu çaðrýsý yapmanýn kimseye faydasý yok.

Zaman karnýndan konuþma, herkese hak verme, herkesi memnun etme  zamaný deðil. Böyle davranmaya devam edersek, yarýn çok geç olabilir.

Barýþ ve kardeþliði savunmak için, ‘düþman’ çoðaltmak gerekiyorsa, aydýn dediðimiz kiþi bundan kaçamaz. Suriye’de ve Irak’ta,  IÞÝD’e karþý Kobanê ve Hewlêr’i, ama Türkiye’de çözümü savunmak, her üçünü  birden yani, mümkündür.