Bir dostumuz sormuþ; ekonomide atýlacak yeni adýmlar yok mu ? Ekonomide neler yapabiliriz ?
2023 hedefleri yolunda atýlmasý için hazýrlýklara þimdiden baþlamalýyýz...
Neler mi ?
Birlikte serbestçe sorgulayalým...Sizler de katýlýn birlikte geliþtirelim...
-Gerekli hukuki düzenlemeleri yaparsak-yapabilirsek, birilerinin “alternatif bankacýlýk” diyerek küçültmeye çalýþtýðý “katýlým bankacýlýðýnýn” merkezi Türkiye olacak. Daha açýk yazayým; “Ýslami Bankacýlýk-Katýlým Bankacýlýðý” olarak nitelendirilen yapýnýn “ana merkezi” Ýstanbul olacak ve “katýlým bankalarýnýn” büyüklükleri ve piyasa deðerleri diðer bankalar ile yarýþýr hale gelecek...Kamu Bankalarýnýn yýllardýr engellenen adýmlarý hýzlandýrýlmalý !
-Türkiye bu gerçeði þimdiden görerek, “katýlým bankacýlýðý” modeline dayanan BDDK tipi bir yapýlanmaya” gitmeli. Bu düzenlemeye “ülkeye ne oluyor” gibi anlamsýz çýkýþlar ile engel olmak isteyecek olanlarýn “varolan bankacýlýk tekellerinin” adamý olduklarýný ve olacaklarýný söylemem sanýrým gerek bile yok. Bir not: Bu ülkede Türk Halkýnýn yýlda 9 milyar TL’sini “komisyon-hava parasý” adý altýnda cebe indiren bankalar var ve halk çaresiz...
-Türkiye, çevresini doðru tanýmlayarak özellikle Orta Doðu-Orta Asya ülkeleri baþta olmak üzere para transferlerinde LONDRA’nýn devre dýþý býrakýldýðý “yeni bir sistemi” geliþtirmek zorunda. Ýngiliz’e komisyon vermeden iþimizi yapar, TL üzerinden “periferimizle” iþ yapabilir hale gelip özellikle Londra Metal Borsasý’na “katýlým bankacýlýðý için” verdiðimiz haracý mutlaka durdurmalýyýz...
-Yeni bir METAL-ALTIN borsasý oluþturularak, Londra Metal Borsasý alternatifi haline süratle getirilmeli ve gerekli düzenlemeler “fetva kurulu” dahil yapýlmalý...
-Avrasya Menkul Deðerler Borsasý kurulmalý ve elektronik sistem kurularak, “periferimizdeki” bütün ülke þirketlerinin Türkiye’de “kote olmasý-iþlem görmesi” saðlanmalý...
-“Faizsiz Enstrümanlarýn” geliþtirilmesi ve vergilendirilmesi ile ilgili yeni düzenlemeler yapýlacak ve “var olan finansal yapýya haraç vermeden” yeni bir DÜZEN kurulacak
-Borsa Ýstanbul’da KÖR HAVUZ acilen daðýtýlmalý, eskisi gibi TAM ÞEFFAF sisteme geçilerek, baþlayacak bir satýþ öncesi yerlilerin maðdur olmasý önlemelidir !
SPK’nýn “çaðrý muafiyeti” sistemini kamu yararý olmadýkça devre dýþý býrakmasý düþünülmelidir. Bir þirket satýn alýnýyor, yýllarca o þirkete piyasa üstünden yatýrým yapanlarýn paylarý alýnmayarak maðdur ediliyor !
-Faiz sistemli bir þekilde reel sektörün önünü açacak “aþaðý çekilmeli” ve bunun diðer piyasalarda doðruracaðý ikincil hatta üçüncül etkileri emecek tedbirler sorgulanýp alýnmalý !
Sevgili dostlar, bunlar sadece yapýlabileceklerin ilk DAMLASI ! Türkiye yola çýktýðý zaman arkasý mutlaka gelecektir...
Çýkarým 1 : Ýran’ý dýþarýda tutarsak; “Katýlým Bankacýlýðýnda” 155 milyar dolarla Suudi Arabistan, 133 milyar dolarlýk büyüklük ile Malezya bugün için “en güçlü” rakibimiz. Aslýnda “rakip” deðiller, bizim açacaðýmýz yoldan ilerleyebilirler...
Çýkarým 2: Türkiye’nin “þýmarýk çocuklarý” sanýyorlar ki; BU DÜZEN böyle gider ve “havadan sudan komisyon, dosya parasý, bakým ücreti, faiz ve daha birçok kalem altýnda” her sene 9 milyar TL’mizi alabilirler. Bu yapý deðiþecek ve bölge ülkelerine de servis verebilen ve “yeni bir finansal düzen” oluþacak...Bu adýmlarý acil atarak bu düzene geçiþi hozlandýrabiliriz...
Çýkarým 3: Son gerçekleþen saldýrý ve dalgalarda bir gerçeði çok net idrak ettik; Türkiye büyük bir DEVLET VARLIÐI’na sahip olmasýna raðmen, varlýklarýn daðýnýk kompozisyonu ve devletin bunlarý kullanma yeteneðinin yýllarca uygulanan politikalar ile daðýtýlmýþ olmasý yüzünden, etkili bir “finansal karþý koyma” gücüne sahip deðil...Yeni Dünya Düzeni içinde saldýrýlarýn “finansal-entellektüel” tabanlý olmasý ve yaygýnlaþmasý, Türkiye’nin acil bir “finansal karþý saldýrý ve korunma” gücünü zorunlu hale getiriyor...Bu amaçla koordinasyonun tek elden yönetildiði bir KONSEPT’e geçmemiz kaçýnýlmaz.
Sonuç : Devletin elinde “deðerlendirilebilir” olmasýna raðmen “DURAN” varlýklarýnýn halk ile paylaþýlarak, Türk halkýnýn bankalardaki birikimlerinin “bankalarýn tasarruf alanlarýndan” DEVLET-VATANDAÞ “tasarruf alanýna” transfer edilmesi...Bu ayný zamanda ALAN DARALTMA stratejisi de olacaðý için bazý finansal kuruluþlarýn “manipülasyonlarýnda” kullandýklarý portföy geniþliði de azalacak ! Daha açýk yazalým; Türk Devleti DEÐERLÝ ÞÝRKETLERÝNÝ, þirketlere de deðer katacak yönetim anlayýþý eþliðinde, Türk Halký ile paylaþacak ve baþta kamu bankalarýnýn gireceði yeni alanlar olmak üzere, yeni bir anlayýþ ortaya çýkacak ! Devlet-Vatandaþ el ele, aradaki komisyoncular baþka kapýya !
Son söz: 2023 YENÝ EKONOMÝK AKLIN geliþimi ile hayata geçecek...Yoldayýz, birlikte hedefe varacaðýz...