Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Salatalara sağlık ekleyin

Sirke, az miktarda kullanıldığında salatalara veya çorbalara lezzet veren oldukça sağlıklı bir çeşnidir. Ancak önemli bir uyarıda bulunmak istiyorum. Açken sirkeli su içmek mide delinmesi gibi birçok soruna neden olur.

ELMADA ve dolayısıyla elma sirkesinde bulunan ve meyvenin sindirilmeyen selülozlu posa kısmında yer alan pektin, kolesterolden meydana gelen safra asidini bağlar. Ne kadar çok safra asidi pektin vasıtasıyla yok edilirse, o kadar çok kolesterol kandan çekilerek safra asidine dönüşür. Böylece kandaki zararlı olabilecek kolesterol azaltıldığından kalp ve damar hastalıklarına karşı korunmuş olursunuz. İçerdiği doğal asitler ve enzimler kanın damarlardan akış hızını dengeler bu da tansiyon problemlerinin önüne geçer.

Midesinde problem olanlar dikkat

Sirke salatalara veya çorbalara lezzet veren ağlıklı bir çeşnidir. Besinsel açıdan zengin, ayrıca diğer birçok güçlü besin ve enzimin yanı sıra potasyum, fosfor, doğal organik florin, pektin gibi mineralleri de içerir. Aman dikkat sirkeyi aç karnına tüketmeyin. Mide probleminiz varsa çok tehlikeli, mide probleminiz yok gayet sağlıklıysanız sirkeli su içmek midenizin delinmesini sağlayacak kadar risklidir. Öğünlerinizdeki salatalarda kan şekerini yönetmekteki becerisinden dolayı her yemekte sirkeli bir salata tüketilmelidir.



SİRKE VE DİYABET

İnsülin direnci metabolik sendromun bir özelliği olduğundan ve genelde diyabetten önce geldiğinden, hücreleri insüline karşı hassaslaştıran ve kan şekerinin kontrolüne yardımcı olan besinler her geçen gün önem kazanıyor. Elma sirkesi de bunlardan biri. Bu nedenle, kan şekerini yönetmekteki becerisinden dolayı her yemekte sirkeli bir salata tüketilmelidir.