Dünkü yazýmda ABD güdümünde FETÖ ve PKK üzerinden yapýlan saldýrýlarýn, ülkesi ve milli deðerleri için dertlenen dava nesillerinin hazýrlanmasýný hýzlandýrdýðýný yazmýþtým.
Dertli ve sancýlý dava adamý nesillerin, donanýmý hayatî meseledir. Bu donaným da eðitim ve kültürle halledilebilir.
Tam düþüncelerimi yazacakken Cumhurbaþkaný Sayýn Erdoðan’ýn eleþtirisi aklýma geldi. “Ne demiþti” diye araþtýrýrken gördüm ki, kendi düþüncelerimin çok güzel ifadesini zaten Sayýn Cumhurbaþkaný yapmýþ. Hem de meseleyi temelinden ele alarak, bam teline dokunarak. 2015’ten itibaren deðiþik zamanlardaki konuþmalarýndan aktarayým:
“Ülke olarak çok önemli mesafeler kat ettik. Ancak bu süreçte iki alanda, eðitimde ve kültürde hedeflediðimiz noktaya gelemediðimizi üzülerek söylemek istiyorum. Eðitimde altyapýyý güçlendirdik. Ama eðitimin, öðretimin içeriði konusunda çocuklarýmýzý medeniyet tasavvurumuza uygun þekilde yetiþtirme konusunda ayný þeyi söyleyemiyorum. Müfredatý süratle geliþtirmemiz, zenginleþtirmemiz lazým. (2015)
“Paralel devlet yapýsý adý verilen ihanet ve þer þebekesinin milletimizin gönül dünyasýnda açtýðý yaralarý iyileþtirmenin çabasý içinde olmalýyýz.
“Sistemin, kadim deðerlerimizi merkeze alan bir anlayýþla, ilim, irfan, hikmet esaslarý üzerine yeniden inþa edilmesi þarttýr.
“Kendi deðerleri ile barýþýk bir deðiþim sürecini idare etmek durumundayýz. Çocuklarýmýzýn kendilerine, ailelerine, en önemlisi bizi biz yapan deðerlere karþý yabancýlaþmalarýna da mani olmamýz gerekiyor.
“Yabancýlaþma konusu Türkiye’nin son 200 yýlýna damga vurdu.
“Bu sorun eðitim öðretim sisteminin de etkisiyle ülkemizin kanayan yarasýdýr. Tevfik Fikret’in Haluk’unun Serencamý da ibretlik bir hikayedir. Haluk’un karþýsýnda ise rahmetli Mehmet Akif’in hayalini kurduðu Asým’ýn nesli vardýr. Bedrin aslanlarý gibi Çanakkale’de destanlaþan bir Asým varken, Haluk’u ne Çanakkale’de, ne Kurtuluþ savaþýnda görürsünüz.
“Bir yandan Doðu’ya sýrtýna dönmeden Batý’yý anlamaya çalýþan, bu uðurda fikir çilesi çeken bir Asým vardýr. Diðer tarafta önce Ýskoçya, ardýndan Amerika’ya giden ve son nefesini kilisede rahip olarak veren bir Haluk vardýr.
“Her dönemde bu ülkede Batý’ya karþý duyulan aþaðýlýk kompleksi sebebiyle, Batý’da olaný sorgusuz sualsiz almaya teþne bir kesim var olmuþtur. Sömürge kafalý, jakoben, kolaycý, kopyacý, eser veremeyen bu kesim uzun süre devlet ve toplum hayatýný kontrolünü ne yazýk ki elinde tutmuþtur. Bunlar için milletimizin deðerlerinin hiçbir kýymeti yoktur.
“Yeni Türkiye’yi inþa etmek için özgüveni yüksek, potansiyelinin farkýnda bir nesil yetiþtirmek zorundayýz. Eðitim sistemini çocuklarýmýza özgüven kazandýracak, pergelin bir ayaðýný deðerlerimize sabit kýlacak, diðer ayaðý ile tüm dünyanýn Mevlana’nýn dediði gibi dolaþacak þekilde yeniden ele almalýyýz. Bu çerçevede baþlatýlan çalýþmalar olduðun biliyorum. Bunlarý süratle hayata geçirip yeni ufuklara yol almalýyýz. (2016)
"Zaman zaman ifade ettiðim gibi, ülkemizin geçtiðimiz 14 yýlda yaþadýðý büyük dönüþümün en zayýf halkalarýný ne yazýk ki eðitim ve kültür oluþturuyor. Bu konularda hayal ettiðim düzeylere ulaþamamýþ olmamýzdan fevkalâde müteessirim. Bu bir özeleþtiridir ama gerçektir"
“Önümüzdeki dönemlerde bu alanlara özel önem ve öncelik vererek hem eksiklerimizi tamamlayarak hem de çok daha büyük baþarýlara imza atarak bu eksiðimizi gidermeliyiz. Demek ki bazý yerlerde bir týkanýklýk, eksiklik var.” (2017)
Sayýn Cumhurbaþkanýmýzdan milletçe tek bir ricamýz var. Bu konuda çok hýzlý hareket etmeliyiz…