Sen kimsin?

AK Parti Gençlik Kollarý’nýn ‘Sen kimsin?’ videosunu seyrettim. Gençliðe kim olmasý gerektiðini, kimleri örnek almasý gerektiðini gösteren isabetli seçimlerin yer aldýðý baþarýlý bir çalýþmaydý.

Hem dini hem milli deðerler konusunda seçilen örnekler AK Parti’nin fikri yapýsýný da özetliyor olmasý açýsýndan önemliydi.

Gençliðe en güzel dini örnek olarak Hz. Mus’ab b. Umeyr, Hz. Hamza, Hz. Ali seçilmiþ.

Milli örnek olarak Fatih, Kanuni ve Abdulhamid tercih edilmiþ.

Batý emperyalizmine karþý Çanakkale’deki 15’liler, 19 Mayýs’ta Samsun’a çýkan Mustafa Kemal örnek gösterilmiþ.

Bilimde dünyanýn ödüle layýk gördüðü Aziz Sancar, sporda dünya þampiyonu Naim Süleymanoðlu öne çýkarýlmýþ.

Bence hepsi isabetli seçimler olmuþ.

Milli mücadelenin kadýn kahramaný Kara Fatma’nýn, baþörtüsü mücadelesinin simge ismi Þule Yüksel Þenler’in, teknoloji ve siyasette Erbakan ve Menderes’in seçimi de fevkalade isabetli olmuþ..

Haçlýlara ve çaðdaþ emperyalizme karþý Selahaddin Eyyubi ve Aliya Ýzzetbegoviç’in, Rus emperyalizmine karþý Þeyh Þamil’in örnek gösterilmesi de yerinde tespitlerdi.

Þehid kaymakam Safitürk’ün, þehitlerden Kardeniz’de Eren Bülbül’ün, Diyarbakýr’da Yasin Börü’nün, 15 Temmuz da Yasin Naci’nin tercih edilmesi de gençliðe ruh aþýlayan seçim olmuþ.

Baþkan Erdoðan’ýn örnekliði ise tek baþýna AK Parti fikriyatýný anlamak için yeterli bir örnektir.

Filistin ve Keþmir örneðiyle dünya mazlumlarýna sahip çýkmayý öðütleyen videonun gençlere ‘Ümmetin umudu’ olduðunu hatýrlatarak sona ermesi AK Parti fikriyatýnýn dünyayý da kuþatan bir içeriðe sahip olduðunu gösterir.

Parti gençlerinin de diðer tüm mensuplarýnýn da yukardaki þahsiyetleri örnek almalarýnýn hatýrlatýlmasý hem yerindedir hem de tam zamanýndadýr.

Evet bu videonun metnini hazýrlayan örnekleri seçen ekibi ben de tebrik ediyorum.

Ýnþallah AK Partililer bu sese kulak verirler.

Yalnýz bu baþarýlý çalýþmada adý geçen iki isim tartýþma konusu oldu.

Birincisi Hz. Musab b. Umeyr.

Allah ondan razý olsun Peygamberimizin ashabýndan olan Mus’ab b. Umeyr hakkýnda, adý güzel mesajý çirkin bir partili attýðý tivit ile kelimenin tam anlamýyla saçmalamýþtý.

Bu þahýs büyük ihtimalle Hz. Mus’ab’ý bilmiyordu ya da bilerek hinlik yapmýþtý. Hz. Mus’ab Mekke zenginlerinden birinin oðluydu ve refah içindeydi. Ama Müslüman olduktan sonra inancý uðruna o varlýklý ailesini terk etmiþ Medine’ye hicret etmiþ, Uhud’da þehid olduðu zaman kefen alabilecek kadar bile mal varlýðý olmadýðý anlaþýlmýþtýr.

Ana muhalefet partisi genel merkez danýþmanlarýndan olan o þahýs attýðý tivitte dediki, “Mus’ab b. Umeyr Mekke’nin en zengin ailelerinden gelen þatafatý ve gösteriþli giyinmeyi seven biri. Bu dönemde yaþasa þüphesiz AKP Gençlik kollarý baþkaný ya da ihale takipçisi olurdu.”

Ezici çoðunluðu Müslüman olan bu ülkede ana muhalefet partisi danýþmaný Müslümanlarýn saygýda kusur etmediði Peygamber ashabýna karþý attýðý bu tivit ile doðrudan dini deðerlere hakaret suçu iþlemiþtir.

Suç kýsmý yargýnýn takdirindedir. Ancak genel merkez danýþmanýnýn bu yaklaþýmý o partinin din dýþýlýðýný gösteriyor olmasý açýsýndan siyaseten önemlidir.

Zaman zaman dini deðerlere saygýlý olmaya çalýþtýðý gözlense de ana muhalefet partisi bu edepsizlikle ilgili bir açýklama yapmamýþtýr. Elbette ki karþýlýðýný seçmen sandýkta takdir edecektir.

Oysa ayný þahýs AK Partili gençlere, ‘Mus’ab Müslüman olduktan sonra þatafatý býraktý mütevazý yaþadý’ diyerek bir mesaj verseydi. Çok ciddi bir uyarý olurdu.

Bence de o klip AK Parti camiasýna çok ciddi bir uyarýdýr!

Tartýþýlan ikinci isim Gazi Mustafa Kemal Paþa oldu.

Çoðunluðu ana muhalefet mensuplarýnýn eleþtirdiði husus neden sadece Samsuna çýkýþýna temas ile yetinildiði oldu.

Bu arkadaþlar istiyorlar ki tek parti dönemindeki bütün uygulamalarý AK Partililer de alkýþlasýn.

Gazi’nin Samsun’a çýkýþý iþgale karþý direniþin baþlangýcý olarak sadece Türk milletinin deðil bütün Ýslam dünyasýnýn alkýþladýðý takdir ettiði bir dönüm noktasýdýr.

Ýþgale karþý verilen milli mücadeleye komuta ettiði için de Gazi Ýslam ümmetinin bir kahramanýdýr, elbette ki AK Partililer’ in de kahramanýdýr. Klipte Samsun’a çýkýþýn örnekliði Emperyalizme ve iþgale karþý direniþ sembolü olmasý açýsýndan fevkalade isabetlidir.

Gazi, milli mücadele döneminde ve cumhuriyetin kuruluþu sürecinde milletin deðerlerine sahip çýkmýþ millet ile bütünleþmiþtir. Öyle ki 20. Yüzyýlýn en deðerli iki tefsirinden biri olan Hak Dini Kuran Dili tefsiri o dönemde yazýlmýþtýr.

Ancak tek parti döneminde cumhuriyetin fabrika ayarlarý bozulmuþ, iktidar milli ve moral deðerlere karþý bir siyaset takip etmiþtir.

Ana muhalefet mensuplarý istiyorlar ki tek parti döneminde milli ve moral deðerlere karþý yürütülen tüm icraatlarýný AK Partililer de alkýþlasýn.

Millet alkýþlamadý ki AK Parti alkýþlasýn. 1950 deki ilk serbest seçimlerde millet o partiyi milli ve moral deðerlere karþý yürüttüðü icraatlar sebebiyle muhalefete mahkûm etmiþtir.

Ve Hz. Mus’ab ile ilgili verilen mesaj bu partinin o zihniyetinin hala devam ettiðini göstermesi bakýmýndan düþündürücüdür.

Bu yaklaþýmýn Peygamberimize hakaret içeren karikatürleri Paris’te binalara yansýtan Macron’un yaklaþýmýndan farký yoktur!

Ümmetin umudu olmak da bir Müslümanýn ancak iftihar edeceði bir durumdur.

Ve tartýþmasýz Ýslam dünyasýndaki halklar yani Ýslam Ümmeti Baþkan Erdoðan’ýn yönettiði Türkiye’yi tek umut olarak görmektedirler.

Ümmet mefhumuna þaþý bakanlardan bunu anlamasýný zaten beklemiyoruz.

Önemli olan AK Partililerin o umudun sönmemesi için klipteki örnekleri dikkate almalarýdýr!