Senaryoda uygunluk...

Bir televizyon dizisi ya da sinema filmi önce kaðýt üzerinde dökülmüþ bir fikirdir.

Adýna sinopsis denir ve o kaðýtta yazýlý olanlar senaryonun omurgasýný oluþturur.

Ardýndan karakterler oturur, senaryo aþamasýnda da diyaloglar yazýlmaya baþlanýr.

Türkiye’de tutmayan diziler bazen kötü diyaloglara ve özensizliklere kurban olsa da aslýnda temel dert omurganýn sakat oluþu.

Yani kaðýt üzerinde deðiþik ve iyi gözükse bile hikaye daha baþtan yanlýþ olabilir.

***

Mesela Star Tv’nin yeni dizisi Göç Zamaný’nda dikkatimi çeken noktalar var.

Mesela parasýný kaptýran Vahide Gördüm’ün kýzýnýn evden çaldýðý altýnlarý alýp trenin camýndan atmasý.

Ýstanbul’a 5 kuruþsuz gitmeyi göze almak bir seçenek. Bir baþka seçenek de altýnlarý bir þekilde sahibine ulaþtýrmak.

Bunlar olmadý Vahide Gördüm altýnlarý camdan fýrlattý.

Seyirci hayatýn olaðan akýþýna aykýrý þeyleri sevmez pek.

Konuþurken bile kýzýnýn yüzüne bakmayan bir babanýn kýzýnýn etek boyuna karýþmamasý mümkün mü mesela?

Ya da öyle bir ortamda hukuk fakültesini kazanacak zekada olan Zümrüt, karakteri kaldýklarý otel fuhuþ nedeniyle basýldýðý için camdan kaçma ihtiyacý duyar mý?

Tüm senaryoyu etkileyen noktalar deðil bunlar ama daha iyi geçiþler olabilir miydi, neden olmasýn?

Mesela oteli polis basmasa da yangýn çýksaydý ya da bir baþka sahnede bir baþka geliþmeyle hikaye anlatýlsaydý.

Bu arada Akça Yýlan sembolü hikayenin nasýl geliþeceðine dair de fikir verdi hepimize.

Ayný anda birden fazla aþk hikayesi ve intikam kovalamacasý  izleyeceðiz...

***

Komiser Memoli ve Zeynep’in hikayesinden beri aþk ve töre kovalamacasý  çok alýþkýn olduðumuz senaryolar.

Seyirci bu hikayelere doydu diye iddialý bir cümle kurmayacaðým. Ancak cumartesi yarýþýna þimdi Fox Tv’de dahil olacak.

Erkek seyircinin daha çok futbola yöneldiði bir akþamda kadýnlarý ekran baþýnda tutma yarýþýnda sonuç nasýl þekillenir bilmem?

Bildiðim birbirine çok benzeyen hikayelerle sektörün çok da ileriye gidemediði...